Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annons av en som söker foderhäst.

Hen vill ha en okomplicerad häst på foder i några år för eventuellt köp. Den ska kunna gå hoppning och dressyr, det måste ingå all utrustning, ägaren ska helst köra dit den åt dem och ska stå för foderkostnader och hovslagare. Ägaren får dessutom inte ångra sig och ta hem hästen igen. Ok, ingen dyr ras, men ändå!

Jag blir helt mållös (och bänkar mig med popcornen :D)
 
Annons av en som söker foderhäst.

Hen vill ha en okomplicerad häst på foder i några år för eventuellt köp. Den ska kunna gå hoppning och dressyr, det måste ingå all utrustning, ägaren ska helst köra dit den åt dem och ska stå för foderkostnader och hovslagare. Ägaren får dessutom inte ångra sig och ta hem hästen igen. Ok, ingen dyr ras, men ändå!

Jag blir helt mållös (och bänkar mig med popcornen :D)
Låter som ett väldigt typiskt önskemål från en oerfaren. De vill ha häst, har hört att det är dyrt och har inte råd och hoppas då precis som många andra som vill bli medryttare eller fodervärdar att någon annan vill sponsra deras hobby.
 
Jo det är ju sant förvisso. Har kanske blivit för gammal och cynisk. :)

Förstår väl förvisso att folk har ett hopp att få en perfekt och fin och snäll häst gratis, men att tro att ägaren ska stå för de löpande kostnaderna var liite magstarkt..
 
Låter som ett väldigt typiskt önskemål från en oerfaren. De vill ha häst, har hört att det är dyrt och har inte råd och hoppas då precis som många andra som vill bli medryttare eller fodervärdar att någon annan vill sponsra deras hobby.
Nej hon har redan två hästar så hon lär veta vad det kostar. Dock verkar det röra sig om en ung tjej, ung som i kanske inte ens myndig om man kollar profilen.
 
Nej hon har redan två hästar så hon lär veta vad det kostar. Dock verkar det röra sig om en ung tjej, ung som i kanske inte ens myndig om man kollar profilen.
Ja betalar man inte själv ändå så kan vissa tycka att andra kan väl betala... Att de inte ser någon skillnad på något märkligt sätt om det är föräldrarna eller någon helt annan som betalar.
 
Ingen annons men när man frågar hur man bör göra med en häst som:
Är gammal, har fång, kraftig hovbensrotation, överviktig, pigg och ohalt och busar ibland, ligger ofta ner för att avlasta hovarna.
Ska på återbesök visserligen men alltså? Nej?
:arghh:
 
Hopp ponny..?? Connemara korsn...

Känns så olustigt att läsa. Vill helst bara scrolla ifrån det så snabbt jag kan:crazy:
 
Ingen annons men när man frågar hur man bör göra med en häst som:
Är gammal, har fång, kraftig hovbensrotation, överviktig, pigg och ohalt och busar ibland, ligger ofta ner för att avlasta hovarna.
Ska på återbesök visserligen men alltså? Nej?
:arghh:
Jamen det var ju en islandshäst så det var ju ingen ålder. Islandshästar blir ju gamla. Det vet väl alla typ :meh: dessutom så ordnar det sig med rätt mat :up:
 
Jamen det var ju en islandshäst så det var ju ingen ålder. Islandshästar blir ju gamla. Det vet väl alla typ :meh: dessutom så ordnar det sig med rätt mat :up:
Ja och nån kanske vill ha som sällskap till sin fånghäst, vore ju superbra bara den hålls vid liv:cry:
Jag blir så ledsen
Såg också den och fick sätta mig på händerna för att inte skriva något elakt.
Kanske behövs så Ägaren fattar vidden :cautious:
 
Men går kanske att anmäla ägaren för djurplågeri?
Sist jag orkade kolla kommentarerna :angel:
Så gjorde hon allt hon kunde för att se om det fanns något att göra först, fanns inget så skulle man givetvis avliva. Jag hoppas det är så.

Jag tror de flesta tycker det gått långt redan. Veterinären hade sagt att enligt röntgenbilderna såg rotationen inte alls bra ut och var ju kraftig..
Sen ihop med övriga problem borde valet inte vara så svårt egentligen.
 
Alltså ... jag såg en annons i en Facebookgrupp från en hästhandlare som blev dömd till fängelse efter att ha skattefifflat (big time). Känns lite märkligt? Även om jag antar att hen har avtjänat sitt brott vid det här laget ...
 
Alltså ... jag såg en annons i en Facebookgrupp från en hästhandlare som blev dömd till fängelse efter att ha skattefifflat (big time). Känns lite märkligt? Även om jag antar att hen har avtjänat sitt brott vid det här laget ...
Jag såg den också. Tänkte också tanken... Samtidigt, tja, man ska ju ha sonat sitt brott och ska ju få återgå till arbetslivet. Personen var väl rätt ung och strulig när det där hände vill jag minnas? Skulle ju vara trist om man aldrig kunde få jobba mer sen. Det var (väl?) inte så att djuren farit illa eller att det varit något fuffens med hästaffärerna i sak?
 
Jag såg den också. Tänkte också tanken... Samtidigt, tja, man ska ju ha sonat sitt brott och ska ju få återgå till arbetslivet. Personen var väl rätt ung och strulig när det där hände vill jag minnas? Skulle ju vara trist om man aldrig kunde få jobba mer sen. Det var (väl?) inte så att djuren farit illa eller att det varit något fuffens med hästaffärerna i sak?
Inte otroligt att personen fortsätter i samma bana heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
214
Senast: em76
·
Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
61 62 63
Svar
1 247
· Visningar
46 249
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 987
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
34 35 36
Svar
704
· Visningar
52 039
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp