Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade deras nästa häst

13263.jpg
Ring och erbjud ett byte:up:
 
För att inte tala om vilka värderingar man lär ut när det gäller till att ta hand om ett djur som inte mår bra :/
Exakt, det tänkte jag också på.
Djur är inte några slit och släng - varor.

Och är en av anledningarna till att jag ändock behåller en äldre, folkskygg, ibland bitsk kanin (omplacering med brokig historia) trots att jag hellre skulle haft en ny lite trevligare hona. Jag måste ju lära barnen att varje liv är värt, att man tar hand om sina djur.
Och i år har dottern på fem år både kunnat ge godis i hand och klappat lilla rädda tantkaninen :love:
 
Exakt, det tänkte jag också på.
Djur är inte några slit och släng - varor.

Och är en av anledningarna till att jag ändock behåller en äldre, folkskygg, ibland bitsk kanin (omplacering med brokig historia) trots att jag hellre skulle haft en ny lite trevligare hona. Jag måste ju lära barnen att varje liv är värt, att man tar hand om sina djur.
Och i år har dottern på fem år både kunnat ge godis i hand och klappat lilla rädda tantkaninen :love:

Så fint! :heart

Här har vi en blind katt med knasiga bakben, högt älskad av barnen som ser till att vara extra försiktiga runt henne. :)
 
Håhå, noromectin ute till högstbjudande på auktionssajt :down:

Nu blir alla slentrianavmaskare glada :arghh:
Finns säkert seriösa som faktiskt behöver på riktigt men oavsett är ju försäljningen inte tillåten..

"Pga ett felutskick från Apotea så fick jag 50st dossprutor istället för 10st som jag hade på receptet. Eftersom det är ett receptbelagt medel kan Apotea inte ta tillbaka sprutorna och jag har ingen användning denna mängd"
 
Håhå, noromectin ute till högstbjudande på auktionssajt :down:

Nu blir alla slentrianavmaskare glada :arghh:
Finns säkert seriösa som faktiskt behöver på riktigt men oavsett är ju försäljningen inte tillåten..

"Pga ett felutskick från Apotea så fick jag 50st dossprutor istället för 10st som jag hade på receptet. Eftersom det är ett receptbelagt medel kan Apotea inte ta tillbaka sprutorna och jag har ingen användning denna mängd"
:eek::eek::eek:
Får man egentligen sälja vidare receptbelagt :confused:
 
Jag blir dock inte förvånad. Vem vill ha kvar 40 sprutor som Apoteket vägrar ta tillbaka?

De tar ju emot gammal medicin, vilket ju i praktiken är medicin som blir över trots recept. I och för sig får man inte pengar tillbaka men med kvitto och avmaskningsmedel kan jag tycka det är skitlöjligt att man inte får lämna tillbaka. Det är ju inte en unik blandning.
 
Jag blir dock inte förvånad. Vem vill ha kvar 40 sprutor som Apoteket vägrar ta tillbaka?

De tar ju emot gammal medicin, vilket ju i praktiken är medicin som blir över trots recept. I och för sig får man inte pengar tillbaka men med kvitto och avmaskningsmedel kan jag tycka det är skitlöjligt att man inte får lämna tillbaka. Det är ju inte en unik blandning.
Håller med, om Apoteket gjort fel borde de ju kunna ta tillbaka.
Särskilt om kunden betalade för de som den fick men fick fyrtio sprutor extra? Eller hur det nu gått till :confused:
Betalde man för allt borde man kanske reagerat redan i kassan?
 
På en auktionssajt just nu. En folder på fyra sidor (bilden visar något som påminner om en stencil från 80-talet) som är en presentation av en så kallad topphingst för 75 kronor fast pris. Topphingsten var ett halvblod som senare blev sänkt till C.

Portot är 15 kronor vilket ger 22:50 per stencilerad sida.

Hittar fler böcker från samma säljare som verkar ha noll koll på priser, en som såldes på bokrean för en femtio spänn för över tio år sedan vill säljaren ha över 100 för.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
56 57 58
Svar
1 148
· Visningar
42 853
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 967
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 891
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 883
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp