Annonsera mera del IV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som har lust att flytta på en lekstuga för hand ÖVER ETT STAKET? :D

Fin lekstuga med veranda och plåttak
Ganska tung och står lite besvärligt till då brandgatan mellan tomterna är smal , behöver troligen förflyttas ca 20- 30 m för hand och över grannars staket

Pris: 1500 kr
 
Annonseras på fb efter nån som vill vara häst/stallskötare. Gärna yngre person. Verkar som att den ska göra allt jobbigt i stallet. Ingen ridning ingen ersättning åt nått håll. Ser den annonsen ganska ofta, har funnits länge. Konstigt att ingen nappar :angel: det är väl en dröm att få sköta någons hästar utan att få nått för det :banghead:
 
Inte annonsen i sig utan ett svar på den; någon annonserar om ett 20-årigt oinridet kallblod till sällskap för väldigt billig peng.
Någon som svarar och frågar om den haft sadel, är sutten på osv.

Är det bara jag eller är det rätt jäkla taskigt att försöka göra ridhäst av en 20-åring som aldrig är inriden? :(
 
Annonseras på fb efter nån som vill vara häst/stallskötare. Gärna yngre person. Verkar som att den ska göra allt jobbigt i stallet. Ingen ridning ingen ersättning åt nått håll. Ser den annonsen ganska ofta, har funnits länge. Konstigt att ingen nappar :angel: det är väl en dröm att få sköta någons hästar utan att få nått för det :banghead:

Tänker du på den här?
"HÄSTPYSSLARE SÖKES!

Vi söker Dig som tycker om att vara i stallet och sköta hästar. Kanske är Du äldre och har gjort ett hästuppehåll och längtar efter stallet igen?

Vi har tre trevliga hästar som vi behöver hjälp med någon dag i veckan. Gärna fast en dag. Det är två C-ponnyer och ett halvblod.

Stallet ligger nära buss på Hisingen. Vi behöver hjälp med att fylla höpåsar och mocka, borsta och sköta om hästarna. Är Du yngre räcker det nog med att sköta en eller två av ponnyerna.

Ingen ersättning utgår åt något håll. Ingen ridning."

Kommentarerna under annonsen var minst sagt underhållande, tills admin för Facebookgruppen raderade alla som ifrågasatte upplägget vilket var väldigt synd - en perfekt popcorntråd på fredagskvällen. :angel:
 
Tänker du på den här?
"HÄSTPYSSLARE SÖKES!

Vi söker Dig som tycker om att vara i stallet och sköta hästar. Kanske är Du äldre och har gjort ett hästuppehåll och längtar efter stallet igen?

Vi har tre trevliga hästar som vi behöver hjälp med någon dag i veckan. Gärna fast en dag. Det är två C-ponnyer och ett halvblod.

Stallet ligger nära buss på Hisingen. Vi behöver hjälp med att fylla höpåsar och mocka, borsta och sköta om hästarna. Är Du yngre räcker det nog med att sköta en eller två av ponnyerna.

Ingen ersättning utgår åt något håll. Ingen ridning."

Kommentarerna under annonsen var minst sagt underhållande, tills admin för Facebookgruppen raderade alla som ifrågasatte upplägget vilket var väldigt synd - en perfekt popcorntråd på fredagskvällen. :angel:
Japp den är det. :turd: att jag missade kommentarerna. Älskar popcorntrådar:love:
 
Japp den är det. :turd: att jag missade kommentarerna. Älskar popcorntrådar:love:

Jag med! :D
Några påpekade att de behövde hjälp med städning av huset, kunde annonsören möjligen hjälpa till med det gratis? :angel::grin:
Sen var det ett flertal kommentarer i stil med "Gratis stallpersonal?", "Vem ställer upp på att jobba gratis utan att få något för det?" och liknande. Om man ska säga något positivt så tog i alla fall inte annonsören betalt för pysslet. :meh:
 
Det är en fras ur författaren H.P Lovecraft's värld. Ett halvnördigt skämt. ^^ Är man inte bekant med frasen kan man rycka på axlarna - men jag rekommenderar varmt att läsa ett par böcker!
Tack! Har undrat i flera dagar men inte kommit på vad som menats, och nu kunde jag inte hålla mig längre... :D
Har inte hört talas om nämnda författare, spännande med nån ny! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Dags för en ny tråd om våra akvarier! :banana: Jag har ju blivit tokigt fast i akvarievärlden nu, men precis som när @Scandi startade...
55 56 57
Svar
1 138
· Visningar
42 580
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 966
Senast: Takire
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 880
Senast: Puffindog
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 879
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp