Annonsera mera VII

Tja, som sagt, de flesta känner henne väl troligen inte. Jag tycker det är stor röd flagg på att en arbetsgivare känner sig manad att ta upp gamla anställda i en annons. Det hade jag tyckt oavsett bransch, men har bara sett att det skulle vara ok att göra det inom hästbranschen och möjligen någon enstaka gång inom personlig assistentbranschen när familjen vill sköta rekryteringen själv.
Jag med. Skulle aldrig titta på en sån annons, bara varningsklockor.
 
Om du känner arbetsgivaren kan du kanske vidarebefodra hur många av oss tolkar annonsen? :) För det låter verkligen lite illa om man någon gång varit den där tjejen som behövt "åka hem utan förvarning", vilket ju är vanligt bland just unga och hästjobb.
Nej det kommer jag inte lägga mig i. Är man intresserad tar man kontakt med henne själv annars får man scrolla vidare. Det är inte min grej att bry sig på hur hon letar personal.
 
Tja, som sagt, de flesta känner henne väl troligen inte. Jag tycker det är stor röd flagg på att en arbetsgivare känner sig manad att ta upp gamla anställda i en annons. Det hade jag tyckt oavsett bransch, men har bara sett att det skulle vara ok att göra det inom hästbranschen och möjligen någon enstaka gång inom personlig assistentbranschen när familjen vill sköta rekryteringen själv.
Men du är mest troligen inte heller intresserad av jobbet tänker jag? Antingen så tar man kontakt själv kanske tar referenser som ngn skrev eller så scrollar man vidare känner jag.
 
Läser annons om hästjobb som börjar med "Då tjejen vi hade plötsligt åkte hem utan förvarning..."

Alltså, någonstans hoppas jag att de unga tjejer som kommer söka jobbet drar öronen till sig och funderar VARFÖR tjejen åkte hem och OM en seriös arbetsgivare verkligen pratar skit om gamla anställda oavsett varför de slutar...

Ja!

Jag ser ofta i annonser där hästägare söker medryttare att det står "p.g.a. oseriösa sökanden söker vi igen" och liknande. Det är också för mig en röd flagga och jag undviker att svara på såna annonser då det kan tyda på att hästägaren är besvärlig att ha att göra med eller nåt liknande. En röd flagga helt enkelt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
33 34 35
Svar
694
· Visningar
50 904
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Och i så fall var någonstans är det bäst att annonsera? :) Det är sex år sedan jag hade medryttarhäst sist och jag har alltid antingen...
Svar
19
· Visningar
1 969
Senast: Takire
·
Ekonomi & Juridik Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft...
2
Svar
27
· Visningar
3 447
Senast: MiniLi
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
373
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp