Ansöka om lån

Vad bra! Det vågar du! Du behöver inte ens säga ditt riktiga namn.

Du vet väl att din arbetsgivare har ett långtgående ansvar för din rehabilitering när det gäller alkohol? Du bör alltså kunna få hjälp den vägen.

Det låter bra! Har ju ingen aning om hur såna möten är upplagda..

Det har jag nog läst här nångång :) är dock inte sugen på ta upp det med dom.
Har en kompis som jobbar inom missbruksenheten som jag också kan prata med.
 
Det låter bra! Har ju ingen aning om hur såna möten är upplagda..

Det har jag nog läst här nångång :) är dock inte sugen på ta upp det med dom.
Har en kompis som jobbar inom missbruksenheten som jag också kan prata med.
Du skall inte ha en behandlar/klientrelation med din kompis.
AG har ett långtgående rehabiliteringsskyldighet gentemot de som har problem med bl a överkonsumtion av alkohol, t ex om du behöver samtalsterapi eller vistelse på behandlingshem.
 
Han har även tipsat mig om en kollega som jag kan gå och prata med.
Bra. Din kompis kan ju ha lite koll på vilka vägar som finns och hur saker och ting brukar funka.

Min svåger är med i AA sedan många år. För honom har det funkat klockrent och han har numera en fin vänkrets med många från AA. Alltså även privat. Man kan ju behöva byta ut delar av sitt umgänge om det har bestått av andra missbrukare. Jag har förstått klimatet I AA som väldigt öppet och ödmjukt. Förutom möten, har de arbetsuppgifter som medlemmarna kan göra. Uppgifter för varje steg av de tolv stegen, som hjälper dig att förstå dig själv bättre. Jag tror att det skulle passa dig bra, för du är ju bra på att tänka, analysera och formulera dig. AA verkar passa sådana personer bra.

Men du måste VILJA och du måste högt inför de andra erkänna att alkoholen är starkare än du.

Att du hamnar i fel relationer med fel män och att du riskerar din privatekonomi på fyllan, är seriösa indikationer på missbruk och beroende.

Hur mycket dricker du upp i månaden? Tänk om du skulle ta de pengarna till extra amorteringar på ditt nya lån?
 
Bra. Din kompis kan ju ha lite koll på vilka vägar som finns och hur saker och ting brukar funka.

Min svåger är med i AA sedan många år. För honom har det funkat klockrent och han har numera en fin vänkrets med många från AA. Alltså även privat. Man kan ju behöva byta ut delar av sitt umgänge om det har bestått av andra missbrukare. Jag har förstått klimatet I AA som väldigt öppet och ödmjukt. Förutom möten, har de arbetsuppgifter som medlemmarna kan göra. Uppgifter för varje steg av de tolv stegen, som hjälper dig att förstå dig själv bättre. Jag tror att det skulle passa dig bra, för du är ju bra på att tänka, analysera och formulera dig. AA verkar passa sådana personer bra.

Men du måste VILJA och du måste högt inför de andra erkänna att alkoholen är starkare än du.

Att du hamnar i fel relationer med fel män och att du riskerar din privatekonomi på fyllan, är seriösa indikationer på missbruk och beroende.

Hur mycket dricker du upp i månaden? Tänk om du skulle ta de pengarna till extra amorteringar på ditt nya lån?

Mitt största problem är ju att jag inte riktigt vill. Gillar ju mitt vin...

Har nog inget umgänge som behöver bytas ut, eller ja, det dricks rätt friskt av alla jag känner...

Det har jag inte räknat på faktiskt, men tror det är alldeles för mycket..
 
Mitt största problem är ju att jag inte riktigt vill. Gillar ju mitt vin...

Har nog inget umgänge som behöver bytas ut, eller ja, det dricks rätt friskt av alla jag känner...

Det har jag inte räknat på faktiskt, men tror det är alldeles för mycket..
Det är ju så beroende fungerar. Att vara beroende kan ju tolkas som att gilla något så mycket att man förlorar sin autonomi i relation till det där man gillar. Och just när det gäller alkohol, finns ju risken att man förlorar all autonomi man någonsin haft, pga sitt beroende. Vi vet alla hur det kan se ut.
 
Mitt största problem är ju att jag inte riktigt vill. Gillar ju mitt vin...

Har nog inget umgänge som behöver bytas ut, eller ja, det dricks rätt friskt av alla jag känner...

Det har jag inte räknat på faktiskt, men tror det är alldeles för mycket..

Har du testat de alkoholfria vinerna?
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 315
Senast: Mia_R
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 618
Senast: Enya
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
953
Senast: Crossline
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 084
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp