Ansöka om lån

Nu har jag betalat in alla skulder, de dras på måndag :)

Suttit och skrivit ner alla fasta kostnader vilket blev 10300 kr...
Inte räknat med lånet dock, det måste jag fixa!

Samt bensin, har nytt jobb och behöver tanka kanske varannan månad? Måste kolla på det.

Jag har det mesta på autogiro och har hyfsad koll så. Förra månaden blev jag dock överraskad över en kortavgift på 300 som kom in. Den hade jag helt glömt bort!
Men det var ju ingen summa att snacka om så :)

Sen kan jag nog säga upp mitt HBO konto, använder det för sällan!
 
Nu har jag betalat in alla skulder, de dras på måndag :)

Suttit och skrivit ner alla fasta kostnader vilket blev 10300 kr...
Inte räknat med lånet dock, det måste jag fixa!

Samt bensin, har nytt jobb och behöver tanka kanske varannan månad? Måste kolla på det.

Jag har det mesta på autogiro och har hyfsad koll så. Förra månaden blev jag dock överraskad över en kortavgift på 300 som kom in. Den hade jag helt glömt bort!
Men det var ju ingen summa att snacka om så :)

Sen kan jag nog säga upp mitt HBO konto, använder det för sällan!
Härlig känsla, eller hur? Bra gjort!!
 
Nu har jag betalat in alla skulder, de dras på måndag :)

Suttit och skrivit ner alla fasta kostnader vilket blev 10300 kr...
Inte räknat med lånet dock, det måste jag fixa!

Samt bensin, har nytt jobb och behöver tanka kanske varannan månad? Måste kolla på det.

Jag har det mesta på autogiro och har hyfsad koll så. Förra månaden blev jag dock överraskad över en kortavgift på 300 som kom in. Den hade jag helt glömt bort!
Men det var ju ingen summa att snacka om så :)

Sen kan jag nog säga upp mitt HBO konto, använder det för sällan!

Grymt ju! Vad blev månadskostnaden på lånet (ränta och amortering?)
 
Mycket!!
Lite ångest över att ha ett lån i 2 år, men ja, det blir ju bättre i slutändan :)

Hade glömt spärra mig hos resurs bank också, så mailat dom nu!

Du är så himla duktig som tagit tag i det här! :banana: Det är alltid bättre att lösa dyra småskulder med ett lite längre lån till vettig ränta.

Jag hjälpte mamma med det (hon hade virrat till ekonomin med krediter när hennes demens precis börjat visa sig) och hennes ekonomi blev så mycket bättre.
 
Mycket!!
Lite ångest över att ha ett lån i 2 år, men ja, det blir ju bättre i slutändan :)

Hade glömt spärra mig hos resurs bank också, så mailat dom nu!
Du, @pepp , jag menar detta uppriktigt omsorgsfullt och inte det minsta uppfostrande eller moralistiskt. Det här att du spärrar dig själv. Det är ju jättebra, alltså! Det jag funderar på, apropå en annan diskussion häromdagen, är om de här impulsiva inköpen på nätet är kopplade till att du inte är nykter när det händer? Eftersom det kan tolkas som att det handlar om bristande impulskontroll, menar jag.
 
Nu har jag betalat in alla skulder, de dras på måndag :)

Suttit och skrivit ner alla fasta kostnader vilket blev 10300 kr...
Inte räknat med lånet dock, det måste jag fixa!

Samt bensin, har nytt jobb och behöver tanka kanske varannan månad? Måste kolla på det.

Jag har det mesta på autogiro och har hyfsad koll så. Förra månaden blev jag dock överraskad över en kortavgift på 300 som kom in. Den hade jag helt glömt bort!
Men det var ju ingen summa att snacka om så :)

Sen kan jag nog säga upp mitt HBO konto, använder det för sällan!

Snyggt jobbat! Det är en liten skuld du har i jämförelse med de allra flesta, och får du lite pengar över ibland kan du ju betala av mer så det går snabbare.

Jag tog tag i att göra budget och få koll på min privatekonomi för 2 år sedan. Det har gjort sjukt stor skillnad för mig, och visst är det en skön känsla att ha koll?
 
Du, @pepp , jag menar detta uppriktigt omsorgsfullt och inte det minsta uppfostrande eller moralistiskt. Det här att du spärrar dig själv. Det är ju jättebra, alltså! Det jag funderar på, apropå en annan diskussion häromdagen, är om de här impulsiva inköpen på nätet är kopplade till att du inte är nykter när det händer? Eftersom det kan tolkas som att det handlar om bristande impulskontroll, menar jag.

Det är det ofta jo... eller tidigare när jag hade lite att göra på jobbet!
 
Yes. Googlade AA senast igår, ska bara våga mig på ett möte...
Jag känner inte dig, så förlåt mig om jag är gränslös, @pepp , men jag har undrat över hur det gick för dig efter att du skrev om dina besvär förknippade med alkohol för något år sedan. Du verkar vara en så fyndig, kreativ och varm person och jag blir glad att läsa att du genomför förändringar.
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 314
Senast: Mia_R
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 616
Senast: Enya
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 084
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 012
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp