Bukefalos 28 år!

Ansöka om lån

Ansökte om ett privatlån hos handelsbanken där jag är kund. Men det blev inte beviljat för att summan var tvungen att uppgå till 30 000 kr.

Jag vill låna 14000 för att betala bort mina skulder.
Vad finns det för andra säkra ställen man kan söka på?
Har aldrig ansökt om ett lån och kan nada.

Medmera bank, tror deras gräns är 15 000 kr. Räntan inte så farlig, tror jag har typ 3,6 %.
 
Jag ansökte hos Coop idag :)
Nordea hade en ränta på 12.31%, hos Coop fick jag 4.95%.

Minimum var 15000 kr, så 1000 kr lägger jag då undan tills första avbetalning.
Det var bra ränta. Kanske borde kolla upp det för att lösa kreditkortet som fan alltid är två steg fram och ett bak med :meh: räntan på det är 11 %...
 
Jo :)
Och ska sätta mig ner till helgen och skriva ner alla fasta kostnader och få ihop en budget!
Har levt för mycket la vida loca :D

Vi har kört med budget varje månad i snart ett år nu. Vi hade så mycket saker vi ville göra under året som kostar en del och som behövde sparas till så det kändes nödvändigt. Jag älskar ju sånt där och är lite beroende av mitt excelark :angel: Men det har funkat! Vi har sparat mer och samtidigt kunnat bygga och resa som planerat :)
 
Vi har kört med budget varje månad i snart ett år nu. Vi hade så mycket saker vi ville göra under året som kostar en del och som behövde sparas till så det kändes nödvändigt. Jag älskar ju sånt där och är lite beroende av mitt excelark :angel: Men det har funkat! Vi har sparat mer och samtidigt kunnat bygga och resa som planerat :)

Jag är kass på excel, men kanske kan vara värt sätta sig in i det.. :)
 
Jag är kass på excel, men kanske kan vara värt sätta sig in i det.. :)

Jag kan grunderna i det så är absolut ingen expert men tycker jag får en bra översikt och bara kopierar över till ett nytt blad när det är dags för nästa månad, då får jag med de formler och summeringar jag redan använt :)
Har även blad för allt sparande, försäkringar, lånen och större utgifter som vi vet kommer och en plan på hur vi ska finansiera dom.

Men det finns säkert andra bra sätt som @grodan21 nämner :)
 
Excel har färdigdesignade användarvänliga mallar man kan använda för att hålla koll på sin ekonomi. Det finns tex mallar där man kan lägga in avbetalningsplan för krediter, och mallar för privat budget. De kommer upp som valbara alternativ när man klickar på "ny" i panelen som kommer upp när man startar Excel.

De flesta med ok datorvana klarar av att använda mallarna utan förkunskaper i Excel skulle jag tro.
 
@pepp, jag blir imponerade över att du tar tag i situationen innan den eskalerar. Det är alltför lätt att sticka huvudet i sanden, jag har själv gjort det men inte fått så mycket krediter som du verkar ha.

Hoppas du fixar det nu, bra jobbat!

Tack! Ja, jag har ju tänkt göra det ett tag..
Första steget var iallafall att spärra mig själv, nästa steg lånet :) och det sista steget att vara helt skuldfri och byggt upp ett rejält sparande inom två år.
 
Tack! Ja, jag har ju tänkt göra det ett tag..
Första steget var iallafall att spärra mig själv, nästa steg lånet :) och det sista steget att vara helt skuldfri och byggt upp ett rejält sparande inom två år.
Att spärra dig själv låter mycket klokt. Jag tycker många gånger det är alldeles för lätt att beställa på nätet. Hinner knappt klicka mig till kassan innan det är beställt känns det som ibland (klart jag fattar att jag beställer, men det är liksom för smidigt)
 
Jag har förstått att många tycker det är lätt att shoppa på nätet.
Jag får ångest när jag gör det för det känns som jag har noll koll på pengarna. Kontrollbehov? Jag? :rofl:

Det innebär att jag får en utgift som inte finns med i den uträkning jag har i huvudet för min ekonomi, och rubbar mina cirklar.

Hur kan det vara enkelt? Finns inte tanken på utgiften i huvudet när man klickar sig till kassan? :confused:
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 532
Senast: Mia_R
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 993
Senast: Enya
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 005
Senast: Crossline
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 234
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp