Bukefalos 28 år!

Årets föl 2012

Texaz

Trådstartare
Står väl inte på förrän de börjar ploppa ut nu...:laugh: så jag kör igång tråden!

Min ska ju inte ha förrän i mitten av juni, OM allt går bra:crazy:

Just nu står hon med fång:cry:

Just ja, hon är betäckt med BH Enterprise, och jag har beställt en liten fuxhingst med bläs:D:D

Själv är hon engelskt fullblod efter Grant´s
 
Senast ändrad:
Sv: Årets föl 2012

Har 2 ston som skall ha fölisar nu till våren. En i slutet av april och en i början av juni.

De är två hel systrar, som är solid paint.
Hingsten är Bertas Wild Rag.

Det kommer bli en spännande vår.
 
Sv: Årets föl 2012

Väntar 2 föl detta år
föl nr 1 e: Colonels Fella ( fux) u: MS Smart Thunder Go ( buckskin)
beräknat ankomstdatum 6 april
får gärna bli ett palominosto :laugh:

föl nr 2 e: Hollywood Borrego( gulsvart m vit man och svans- vad sjutton heter färgen?) u: Smokeys Sage Jabalina ( fux)
beräknat ankomstdatum 1 maj
får väldigt gärna se ut som pappa:love: och beställer gärna ett sto här med.

Gulp nu börjar nedräkningen!! bara 2 månader drygt till första fölet!:banana::banana::banana:
 
Sv: Årets föl 2012

ja såklart!* slår mig för pannan*
fick för mig att det var nåt annat....

Hihi ja man får ju hjärnsläpp ibland :D

Funderade hårt där på vad du menade, en buckskin med vit man o svans?

Men Borrego är ju "dirty" så han ser ju lite gulsvart ut faktiskt.
 
Sv: Årets föl 2012

Sisådärja. Buckskin hingstunge med höga strupor bak (över hasen) och en vanlig strumpa ena fram och den fräckaste bläs jag har sett på en quarter :D

Efter Ima Prime Time och undan Mac Mercy Leaguer, detta är hennes första föl och han är rent pleasureavlad.

Tyvärr funkar det inte att ladda upp på pixbox för tillfället men detta albumet ska funka!
 
Sv: Årets föl 2012

ÄNTLIGEN!!!!!!:bump::bump::bump:

Var igår in i tråden på Avel och kikade, funderade över hur det gick.

GRATTIS!!!:love:
 
Sv: Årets föl 2012

TACK! Mackan gick 348 dygn och hon skötte sig jättebra! "Text book delivery" med vaxproppar o allt några timmar innan och efterbörden ut inom 15 min efter fölning.

Han kommer att synas i mängden iallfall :D





 
Sv: Årets föl 2012

Grattis till en så söt fölunge:love: Precis en sån färg önskar jag mig på min nästa häst :D

Återigen grattis!

mvh Eva
 
Sv: Årets föl 2012

Grattis vad fin han är! Men jag är rätt säker på palomino.. Nu längtar jag verkligen efter mina, bara ca 1,5 månad kvar innan de börjar ploppa ut. Här väntar vi 3 morganföl.
 
Sv: Årets föl 2012

Ja han ser ut som palomino men nu har jag enhälliga uttalanden från alla experter jag har frågat och alla säger buckskin. Enligt dom kommer han få samma mörka färg som mamma men med ev helt frosted (silver) man.

Och med tanke på att hans mamma är felregistrerad som palomino så gissar jag att hon såg likadan ut när hon kom ut :D

Faktum är att han är mörk i hårbotten i manen och det och det svarta benet och svart på öronen och i svansen så det gör att jag faktiskt tror buckskin också nu, även om det verkligen inte syns om man inte tittar noga IRL.



http://www.pixbox.se/alb1240307

Nu har vi ca en månad kvar till nästa bäbis :love:
 
Sv: Årets föl 2012

*kl*

Tack alla! :bow:

Det har varit så jäkla mycket tråkigheter och elände nu ett tag med sjuka föräldrar och tjafs o annat, plus att vi förlorade förra årets enda föl osv så han kom verkligen som en ängel sänd från ovan in i våra liv. En enbart positiv och komplikationsfri händelse för en gång skull! *peppar peppar* Och en sådan fin och unik ängel som grädde på moset!

Så han betyder lite extra för oss på något sätt. Dessutom så spelar det ingen roll hur många föl jag föder upp dom är alla som barn för mig och varje gång är det en jättestor händelse för mig! Så mycket planering och funderingar och känslor och väntan bakom....

:love:
 
Sv: Årets föl 2012

Vet precis hur du känner dig! Jag kommer endast behålla 1 föl i år och det är om gammeltanten får ett sto men jag ser framemot alla precis lika mycket.

Den som lever får se, jag gissar sooty palomino i vilket fall. ;) Pet-DNA i Arizona är bra att ha och göra med om du vill färgtesta - bra pris också.
 
Sv: Årets föl 2012

Time will tell :D

Jag väntar tills han fäller fölpälsen och är jag minsta osäker då så testar jag genom AQHA (UC Davies)!
 
Sv: Årets föl 2012

Time will tell :D

Jag väntar tills han fäller fölpälsen och är jag minsta osäker då så testar jag genom AQHA (UC Davies)!

Vad underbart med alla dessa färger va? ;) Kajsa var väl inte helt lätt att veta hur tusan det blev så heller om jag minns rätt? :)

Jag vet ju vart jag kommer vända mig när mina tittar ut i alla fall :p
 
Sv: Årets föl 2012

Ja, jag visste ju att Kajsa var fux men inte att det skulle komma fram en sådan mörk svettfux under fölpälsen!

Spännande minst sagt!
 
Sv: Årets föl 2012

Har använt UC Davis nu för ett par veckor sen när jag skulle testa för splash men blev osäker på om det skulle gå igenom tullen för man skulle ju ha extra brev för godkännande av import av biologiskt material men det kom fram och de var också väldigt snabba!
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 651
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 512
Senast: IngelaH
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 270
Senast: Karminnie
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 186
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp