Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

P

PsychoBubbless

När dom inte behöver det! Och de flesta hundar behöver faktiskt inte kläder/täcken på sig. Sjukt med folk som sätter på sina hundar stickade tröjor när det dessutom är varmt ute.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Tycker kläder är helt ok jag, men bara om det inte är till nackdel för hunden. Varma tröjor vid varmt väder blir ju väldans fel... :crazy:

Själv kan jag mycket väl tänka mig att ha kläder till min vovve i framtiden om det behövs, men bara vid behov.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Allmänt tycker jag att det är fult :crazy:
Men detta är väl som med hjälpttyglarna på hästarna nåt som är i mode, men vissa behöver ju ha det.
Men aldrig skulle jag klä "mina" hundar i hundkläder *ryser*
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

hehe jag klär bara min chihuahua i kläder då det är kallt även fast jag har endel tokiga plagg också... två t-shirts som han älskar, han hoppar och studsar då han ser dom och VILL HA DOM PÅ SIG :-O hehehehehe
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

å dom som klipper hundarna för att de ska va fina å sen sätter på massor me kläder för hunden visst fryser.......puckon!
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

åååå, har du en chihuahua.... :love: Dom är så söta vill också ha!!! *avis*
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

haha min kompis köper massa kläder till sin lilla dansksvenska gårdshund. Den han har mest på sig är en rosa munktröja som det står PUP på på ryggen. Skitsöt! Han tycker också om kläderna, studsar när man kommer med dem och trycker igenom huvudet själv.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Haha säg det till mig Grandis valp, han fyser när det är som idag -24

Han är riktigt FUL i sitt täcke, men ack så skönt han tycker att det är ...
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Vi brukar klä vår tik då det är kallt ute annars fryser hon så att hon skakar. Men om vi ska gå ner på isen eller in i skogen och hon får springa lös så håller hon ju liksom värmen själv och då brukar vi inte ha på henne något. Men hon blir hur glad som helst när man tar fram den stickade tröjan, hon älskar att ha på sig den.
Då det är -20 grader så är täcke eller tröja ett måste annars går hon inte en meter :smirk:
Det finns ju många saker man använder till t.ex. hästar som inte är livsnödvändiga och det är väl samma sak. Jag tycker det är ok så länge djuren inte far direkt illa av det.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Jag skulle inte vilja klä min (framtida) vovve i kläder. Tycker personligen inte att det e fint alls....
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Så du låter hellre stackaren frysa ?
 
Senast ändrad:
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Min hund har täcke för han fryser annars.... Dessutom så gillar han sina "kläder"..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Lånar knapp.

Jag klär på mina två små Papillon då det är kallt.

När jag fick min ena hund för ca 2-3 månader sedan hade hon just haft valpar och tappat all päls. För mig är det då självklart att vovven ska ha kläder så hon inte fryser. Och även den andra om vi ska vara ute länge.

När det blir varmare och de har normal päls är de utan.

Dock ska jag absolut köpa ngt galet koppel/halsband med strass och pärlor. :angel: :D
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Åh, ajg vill också ha halsband med stass :love: älskar sånt ju :D men min hund är långhårig så det syns tyvärr inte...
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

det beror väl hur kallt det är eller....
Jag snackar mer om folk som sätter på sina hundar kläder för att det är kul eller för att de tycker att det ser fint ut. Jag tycker inte attd et spelar nån roll omman vill göra det...men jag sa bara att jag inte skulle vilja att min hund hade på sig det. Men om det skulle vara rå-kallt på vintern o hunden skulle frysa så klart man skulle göra ngt åt det..hunden ska ju klart inte lida.
Jag kanske missuppfattat nåt men jag antog att vi snackade om att klä sina hundar med kläder även under årstider då hunden inte normalt brukar frysa....
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Men hallå.
Vi klär ju faktiskt på hästarna täcken, det är typ samma sak. ;)
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Och alla människor som sätter täcken på sina hästar, vad gör de?

Min hund har den tunnaste och kortaste pälsen som finns - han fryser häcken av sig utan täcke. Självklart har han inget täcke på sommaren, men när det snöar och/eller blåser så behöver han något för att inte rundorna ska bli en plåga. När jag tar fram täcket kommer han springande och sträcker fram tassarna för att det ska gå snabbare att få på det..

Familjehunden har mycket längre och tätare päls och fryser nästan aldrig. Han slipper täcke.

// Isa
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

jag gör det för hon inte ska frysa. precis som man gör med hästar. men jag tyvker det är lite fjölligt när man gör det när det är varmt ute.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

hur vet du att deras hund inte behöver de?

min hund har lång päls ja
men de är väldigt tunn och nästan ingen underull
så när de är mer än -15 måste han få ett täcke
och om de blåser kallt måste han också få de

han har även en overol då de är varamare (dock utan foder)
för annars är han en enda stor snöboll
och han tycker de är roligare att kunan springa och busa i overall än att inte orkar röra på sig för de sitter fast 2 kg snö på honom
och för att sen vara tvunge natt duscha av honom när han komemr inte för annars är hela huset blött
och jag anser de vara skonsammare för honom att ha en overall på sig när han ute och busar i snön än att bli duschade flera gånger om dan

samma gäller våren och hösten då de är lerigt
min lilla hund är vit och älskar att hopp i vatten pölar
du kan ju gissa hur han ser ut..
så där kan jag också välja
duscha honom ett fler tal gånger om dan
eller sätta på honom hans overall.

vad är bäst för honom?
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Det är fint, det ska min också få. Väldigt harmlöst tycker jag, koppel och halsband måste man ju ha. :)

Jämfört med till exempel:
fa_krokodildrakt.jpg


nyckelpiga.jpg


:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 143
Senast: Stergo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 259
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 633
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp