Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

:rofl:
Gud vad ful-gulligt! Det var så fult att det var gulligt. Men inget mina vovvar kommer råka ut för.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Knapplån.

Ingen som har någon hemsida med hundtäcken och glittriga halsband?
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

:rofl:
skulle jag aldrig kunna sätta på min vavva. vill inte hon ska se ut som en levande docka.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Haha...det låter som min kompis det där :]
Hon har en border collie som inte alls behöver några kläder för att klara kylan men hon sätter ändå på den tröjor & allt möjligt för att det är "gulligt" :p
Nu har hon då skaffat sig en nakenhund som verkligen behöver kläder så nu klär hon på den istället för den andra... :bump:
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Vet inte om det är onödigt eller något sånt men det är sött som attans ialla fall
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Naaaaw!
Måste ha en sån :love:
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Då kan du skaffa en sån här också :idea:

129kr.gif
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

haha
nejmen lille nyckelpigehund var ju dösöt! :love:
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Vi har en "jacka" på vår hund. Den skyddar honom ifrån vatten och smuts på ryggen, rumpan och magen. Fungerar HUR bra som helst!
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Tackar! Den sidan har jag sett förut. Men glömt adressen. Nu ska det shoppas löjliga strasshalsband! :p
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Får hem en afgan nästa vecka som behöver kläder när man ska ut, hon fryser så hon skakar annars. Även när det är plusgrader.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Är väl beredd att hålla med dig. Det är få hundar som behöver kläder och om de inte behöver kläder så ska de inga ha...
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Jag tycker så här:

Fryser hunden är det givet att mans ka klä den, men endast om man är ute längre stunder, för alla hundar utvecklar ju automatiskt en sk. vinterpäls, och om man då klär dem i tid och otid, så uteblir ju den varmare pälsen.

Sen hur kläderna ser ut, tror jag inte hunden bryr sig särskilt mkt om... Så länge kläderna inte låter för mkt, eller på ngt sätt gör skada på hunden, tycker jag man kan ha det mesta på hunden(misstolka inte).

Jag kommer ha en del kläder och halsband mm på min sida som kommer bli färdig inom kort: www.busigamysan.se
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

jag har ett täcke och kommer skaffa ett till då jag upptäckt hur SKÖNT det är att slippa torka två blöta och leriga hundar efter en regnig promenad. vi bor så litet att de knappt får plats på golvet utan gärna ligger på soffan eller i sängen och då vill jag ha dem rena och torra.

från början var det menat att ha på träning när vi pausar (så slipper de bli stela och kalla).

jag tycker att det är helt ok att ha på sin hund kläder om den inte tar skada av det. vi bor i ett kallt land men har också exotiska raser som inte är gjorda för att leva i vårt klimat och då måste man skydda dem mot kylan.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

*knapp lån*

Min Jack russel fryser.
Så jag älskar att försöka hitta lite fina kläder åt henne.
När hon ändå ska ha på sig något så kan det väl vara häftigt å coolt ;)
Men än så har hon bara några stickade tröjor och ett varmt fodrat täcke som även täcker en del under bröstet. (för riktigt kalla dagar)

0412zeldstick.jpg
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Min vovve har päls men när det blåser nordanvind och är -11 eller mer så får han ha sitt täcke på sig, han är ganska smal i sig och svår att göda upp.

Kram Favina :bump:
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Min lilla tokiga hund älskar att ha täcke på sig hon blir glad och så fryser hon inte och då får det vara hur fult som helst. :cool:
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Våran lille kinesiske nakenhund måste ha kläder, så varför kan han inte ha kläder som jag tycker om.
Syr overaller och tröjor till honom själv.
Gillar att sy med adidas, Nike märken, men har en och annan superman och spindelmannentröja oxå.
Riktigt kalla dagar behöver han även skor.
På sommaren kan det behövas en t-shirt så han inte bränner sig i solen.
Spike:
voff.jpg
[/IMG]
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Jag säger inte att det är fel att sätta på en hund som fryser täcke (precis som man gör med hästar, även om jag anser att många sätter på sina hästar alldeles för mkt täcken). Min pojkvän har en chihuaua och den har kläder på sig när det är riktigt kallt ute. Den gillar inte alls sina kläder så den har dom på sig bara när den verkligen fryser. Men t ex folk som har dvärgspetsar klär på sina hundar täcken. Dom har ju MASSOR med päls och fryser inte alls. Jag har sett schäfrar och alla möjliga raser som inte alls behöver ha ngt på sig på vintern.

När jag var i Thailand hade hundarna på hotellet kläder på sig en morgon. Min mamma frågade varför och då sa dom "Det är kallt, det är vintern nu" 25+ grader. Jo men visst.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 146
Senast: Stergo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 259
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2
Svar
38
· Visningar
1 412
Senast: Dentaku
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 639
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp