Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

om man ser dte ur ett biologiskt perspektiv så borde musklerna hos däggdjur ha liknande egenskaper,oavsett art.

följdaktligen fryser inet människor heller?

Dera smuskler reagerar ju också med skakningar när temperaturen sjunker?
Att sen folk -uppfattar-det som om de fryser är väl oväsentligt;)

personligen så uppfattar jag det som att min hund fryser omden skakar,har ont omd en vrålar och mår bra omden ser glad ut.

men man vet aldrig

och jagtillhör dem som har erbetabnde hundar och klär på dem ett täcke när dte är för kallt ute(för dem)

oftast kan utevistelse innebära 5-6 timmar utomhus i arbete och stunder av mindre arbete.

för att hålla hunden i bra temp o muskleran på min gamla tyik ok så får de ha på sig täcke

men jag är en mes,jag stretchar och masserar också

Thina
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

aha okej såg inte ditt tidigare inlägg trodde du menade att jag tod det som trådskaparen sa personligt ...

det va värkligen inte dig jag "hoppade på "!.. verkar som om vi stod " på samma sida" i det här ....nej jag försvarade mig gentimot trådskaparen....

sorry ..... uppfattade det hela lite fel
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Jag har ett täcke till min hund. Men använder det aldrig. Men det är kul att köpa prylar! :D
Tror inte en schäfer/collie fryser så lätt :p


Däremot vill jag ha en liten kinesisk nakenhund i framtiden.. Den kommer få allt ifrån batman till strass :devil:
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

ja vad ska man göra då?
jag har på min bc tik kläder när vi arbetar inte f*n :devil: orkar jag bada henne varje dag (vilken katastrof för pälsen)
nä folk får klä på sina hundar bäst dom vill så länge hundarna inte lider av det
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Jag tycker det är ganska kul att "spöka" ut min naken hund.

Har beställt skor och huv-tröja till henne, min mamma håller på att sy ett par jeans till henne - istället för tik skydd.

Min är ju helnaken och fryser för det mesta, dessutom trivs hon i sina kläder, inomhus har hon ofta tshirt och byxor. Utomhus bylsas hon på med stickad tröja under fleecefodrad overall Varför? Jo med bara det ena så fryser hon.

Min schäfer har sällan täcke men i mars/april och i sept/okt har han fleecefodrat regntäcke med "magplatta" på sig men det är bara om det är kallt och dom dagar vi är på marknad dvs vi är så gott som stillastående i 6-14 timmar utomhus behöver han sitt täcke... Men annars skulle jag givetvis inte komma på ideen med täcke på en schäfer...
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Vad roligt :banana: med en nakenfis till, var kommer din ifrån?
Bilder!!!!!!
/ Linda
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Jag har overall på min cocker, inte för att hon fryser utan för att det fastnar så mycke snö i pälsen så att hon till slut inte kan gå. När det är kallt ute och inte kramsön slipper hon overall, och på sommaren har hon inte den på sig. Okey, hon har overallen dels för att hon är ganska fryssen. (ligger och solar på sommaren i direkt sol, hon är till och med svart :cool: )
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

*lånar knapp*

Hade ett täcke till min senaste doberman tik.
-20 grader,snö och träning/promenad - inga problem alls, inget täcke
+1 grad och Göteborgsnovemberväder (dvs regnblandsnö och snålblåst) och väntan på bussen så frös hon så hon skakade tänder då åkte täcke på.

Rottisen min badar gärna i en isvak och sen ligga å slappa i snön - men hade jag tränat hunden och sen fått sätta den i en kall bil(nu åker jag buss så det problemet har jag inte) så skulel jag ha täcke efter träningen.
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

:love: :love: :love: SÅ SÖTA!!!!! :love: :love:
Synd bara att inte ALLA kläder passar min JR....
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Hihihi, min dobbis älskar sitt "nya" täcke!Min man och jag sydde ett täcke av ett för litet hästregntäcke som har tillhört pållen. Gud vad det blev braaaa!!!!!! Och så glad hon är nu, en helt annan hund när vi är ute! Ni vet, jag sa ju att hon inte gillar vintern- det är itne sannt längre!
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

ja jag kan då försvara mig med att min lilla Phaléne hane fryser så det står härligt till om inte jag sätter på han täcke under vintern!

Han har dubbla täcken och endå fryser han dock inte lite mkt som utan!
Om han skall klara sig i stallet och springa måste han ha på sig, Han vägrar att gå ut utan täcke han sätter sig ner å där sitter han tills amn sätter på han täcke=)

Dock kan jag hålla med dom som sätter på bara för att under sommaren.
Jag har keps till han på sommaren OM det är mkt soligt ute då han annars blir bländad och har svårt att se
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

ridskoleryttare skrev:
aha okej såg inte ditt tidigare inlägg trodde du menade att jag tod det som trådskaparen sa personligt ...

det va värkligen inte dig jag "hoppade på "!.. verkar som om vi stod " på samma sida" i det här ....nej jag försvarade mig gentimot trådskaparen....

sorry ..... uppfattade det hela lite fel
Okidoki!
Jag anade nästan det. Tycker också vi står på "samma sida". :D
 
Sv: Arg på alla som sätter på sina hundar kläder

Vad tycker du då jag ska göra när vår lilla voffsing ska ut och plumsa i den blöta, slabbiga skånesnön? När han efter ett litet tag är dyngsur och skakar av sköld?

"Nämen sluta fåna dig nu!". "Du e ju en hund och de fryser aldrig!"

Vår andra hund, en Labrador, fryser i princip aldrig eftersom han har en ordentlig underull i pälsen men den lille stackaren fryser.

Man kan väl inte generalisera så heller?

Sen finns det säkert de som klär på sina hundar för att de tycker det är gulligt etc. Men låt de göra det då! Så länge djuret inte lider så....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 143
Senast: Stergo
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 238
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 628
Senast: Ullmerkott
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp