Bukefalos 28 år!

Årgång 2011 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här kommer bilderna på tjejerna som blev fotade igår och i förrgår =)


10382339_10152368702858460_1976251902505690666_o.jpg

1072357_10152368700663460_1977676316662300851_o.jpg

10378164_10152368703248460_1881948933587130961_n.jpg


10507077_10152370941628460_2606704659633530269_o.jpg

10497932_10152370942363460_5381083213305060224_o.jpg
10569080_10152370941898460_5339108538416060069_n.jpg
 
@oanki
Du har sådär irriterande fina hästar! Framför allt Roxi är så himla :love: Så otroligt synd på storasyster...


Kl
Jag har fått en köpare till Balder så han kommer flytta nån gång i september. När är inte helt klart än, det finns lite andra faktorer som avgör. Tills vidare fortsätter jag med lite ridturer. :)

Han kommer hamna på bästa tänkbara ställe, hos min kompis som hjälpt mig mycket med selar, inkörningen och även efter olyckan i vintras. De är jätteduktiga och bor bara en halvtimme bort, bättre kunde det inte bli! :) De kommer ta upp körningen igen och sikta mot körprov som fyraåring, vilket säkert kommer gå alldeles galant! Jag är så glad åt allt detta, även om det såklart är jättetråkigt att skiljas från honom. Han är ju min lilla spillevink...
 
@Nepenthe
Ja det känns jättebra! :) Kommer ha så bra möjligheter att följa honom även i fortsättningen. Ja ponnyn släpper jag INTE. Men vi får se hur det blir med Kaptenen. Iom att Balder åker så har jag ju bättre förutsättningar att ha kvar Kaptenen, men han är fortfarande till salu.
 
@Maja_Kandi Tack! Ja visst är hon! =D Det är faktiskt första gången som jag har så här ridbara hästar, har alltid haft häst modell" traktor" eller "rid dig blå i ansiktet" tidigare så jäklar vad man kan njuta av att rida nu =) Du får ta med dig ridkläderna till Sundsvall någon gång så kan vi ta en ridtur? =)
 
@Nepenthe
Ja det känns jättebra! :) Kommer ha så bra möjligheter att följa honom även i fortsättningen. Ja ponnyn släpper jag INTE. Men vi får se hur det blir med Kaptenen. Iom att Balder åker så har jag ju bättre förutsättningar att ha kvar Kaptenen, men han är fortfarande till salu.

Ponnyn är läckrast enligt mig ;)
Men hon blir inte ensam då om Kaptenen blir såld?
 
Ponnyn är läckrast enligt mig ;)
Men hon blir inte ensam då om Kaptenen blir såld?

Enligt mig med! :angel:

Nejdå, jag har flera möjligheter till sällskap så hon blir inte själv. :) Har ställt in mig på att Kaptenen blir kvar så får vi helt enkelt se. Kommer dock bli svårt att hinna med i vinter så det vore bra om jag bara hade en som var tvungen att ha daglig motion.
 
Vad roligt att läsa om alla nya äventyr våra treåringar är med om! Ni som har/haft otur med skador håller jag tummarna för att allt läker som det ska och att ni snart är tillbaka på banan.
Jag har suttit in mina ponnyer i sommar och ridit i skritt och trav både med sadel och barbacka :) Dom är så himla snälla och okomplicerade så det är inte klokt. Jag har ridit ut dom i skogen när stalltjejen red på lille Victor och jag red Majken och då red vi barbacka. Sen har jag även ridit dom en och en på en äng bredvid hagen. Förra veckan lämnade jag dom på vidareutbildning och träning inför treårstestet och imorgon ska jag åka och hälsa på dom och vara med när dom löshoppas. Det ska bli så roligt att träffa dom igen efter en vecka! Lite tomt här hemma även om jag har fler hästar. Jag är så ridsugen nu när dom börjar komma igång! Dom är verkligen roliga att jobba med och jag ser fram emot att få hem dom igen :) Victor är ju dock för liten för mig så han ska ju säljas men får ju se när det dyker upp ett bra hem och till dess kommer han ju med hem efter testet.
Jag hoppas få lite nya bilder att visa er imorgon :)
 
@Maja_Kandi Vad skönt att din kompis ville ha han :) men blir tomt utan er här...

@oanki Snygga pållar!

@happyrider Åh vad kul!

Har knappt varit i stallet i veckan, började jobba förra veckan men denna veckan började mina små elever i skolan så jag har haft fullt upp :) Men Nangijala var ju ändå svullen så det gjorde ju inte så mycket. Har bara kikat så att hon inte blivit värre. Idag borstade jag henne och kollade benet. Det är fortfarande svullet och hon ömmar om man trycker på det, men man börjar se konturerna av skenbenet igen så det går åt rätt håll. Hittade ett par till småskador på kroppen så jag gissar att hon försöker mopsa mot de andra och helt enkelt får stryk :angel:
 
Vad vuxna alla hästar har blivit! Vi är ju låååångt efter av förklarliga skäl.

@Vimsan - Vad snygg han har blivit!
@oanki - Fina hästar. Roxi är dock helt ljuvlig! Påminner hon inte väldigt mycket om din 10:a som du sorligt nog fick ta bort?
@happyrider - Åh vad roligt att vara igång! Sista bilden ser jättetrevlig ut!
@MattiZ - Ska du sälja?
@Maja_Kandi - Och du ska också sälja? Vad är det som händer i tråden ;)
@hjarterdam Usch vilken otur, jag håller tummarna för att det läker som det ska.


Jag har börjat få en liten svag förhoppning om Abbes framtid och har tom bokat in inridning i september. Jag hoppas så att att han håller! Funkar allt som det ska får han dessutom åka tillbaka till beteskompisen och gå på vintervila när han är inriden, perfekt eftersom de trivs så bra ihop!

Hade egentligen tänkt låta Abbe gå kvar på bete längre men det konstant trista vädret gör att han får komma hem tidigare. Han tappade ju lite hull och fick då tips om Dodson & Horrell Build up och jag brukar vara skeptisk till "mirakelfoder" men detta har verkligen gjort underverk på väldigt kort tid. Ska se om jag kan fota hästaskrället ikväll.
 
Här väntar vi fortfarande på att sadelgjordsskavet ska läkas helt. Dessutom har vi idag startat operation bantning då liten ponny är rätt rund efter betet.

Igår bytte han kompis igen med, får trösta mig med att han blir väldigt socialt kompetent. Och märks att han finslipat sitt hästspråk och sina sociala skills. Stor skillnad det här hopsläppet och de två tidigare, även om de heller inte varit problem såndet man att han verkligen lärt sig läsa bättre.

Nuvarande sällskap ska förhoppningsvis bli kvar tills min av årsmodell 2014 kommer hem och det är bara mina hästar i stallet igen. När det blir, om det blir vid avvänjning eller senare får vi se. Nya kompisen är en mycket bildskön bastant dam, ett welshcobsto f 2007. Som av en händelse har damen en rejäl rondör även hon - så de kan banta ihop ;P
 
@oanki Mina kusiner och moster bor i sundsvall, men snart flyttar en kusin till Borås och mostern med, så huset ska säljas och vi kände att vi ville se huset en sista gång ;) Samt vara med på avskedsfesten! Så stannar tills på söndag ^^

@fia-lisa Nej inte sälja, han ska ut på foder så småningom :) Typ nästa vecka..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
1 561
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·
Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: movi
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp