Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu funkar det!

Vad fin hon var, ska bli spännande att få se hennes Lambobarn i vår. Jag har fött upp två stycken och skulle fortsätta att göra fler om mitt sto inte hade blivit för gammalt.
 
Nu funkar det!

Vad fin hon var, ska bli spännande att få se hennes Lambobarn i vår. Jag har fött upp två stycken och skulle fortsätta att göra fler om mitt sto inte hade blivit för gammalt.[/QUOTE

Tack snälla :) Ja, jag längtar till våren med. Har ju en lång väntan framför mej. Men hon är tidigt beräknad, redan i början av april. 330dar den 1:a så det blir väl ett april skämt ;) Förhoppningsvis kommer det ut en vacker skapelse med en hel del vita tecken :D
 
Min vetrinär var ut och kollade på andra hästar i stallet igår så jag bad honom kolla på en galla som Ninja har i knät (har ringt och rådfrågat vetrinärer om dom tkr det borde kollas upp men dom har sagt att jag ska köra på) då jag är nojjig för lösa benbitar. Han tycker gallan såg för mjuk och för liten ut för benbitar men vätskan går genom leden.. Ska ringa ut honom igen när hon inte är öm i fötterna så blir det longering och böjprov, ser vi nått då blir det röntgen på knät för säkerhetsskull.. Jag hoppas verkligen han har rätt att det kanske bara är en smäll hon fått och inte nån lösbenbit som ligger och irriterar :( Tar nog ett tag till tills vi är igång..

Det poestiva var ialllafall att han berömde henne att hon var så fin om man blundar för gräsmagen då ;) Men kul att få höra att han gilla henne skarpt trots han ser så mycket hästar hela tiden!
 
Roligt att läsa om era fina unghästar!

Hoppar in i tråden med min relativt nyinköpta -11, det är en valack e. Insterburg ue. Michellino
Hittills har allting gått som en dans och han rids försiktigt både ut i skogen, på bana och i ridhus. Helt otroligt lugn och cool i hanteringen men pigg och glad vid allt arbete.

20140910-095506.jpg

20140910-095520.jpg

20140910-095558.jpg



Vilken snygging!! :love::love: Välkommen!
 
Detta är vad jag och Dunder sysslat med senaste veckan.

20140910_094401_54108ecd9606ee1eb19e169a.jpg


20140910_094944_541096bd2a6b228510f18f5d.jpg


20140910_102803_5410955fe087c34efd4236e2.jpg


10683894_792256974166882_1090050719_n.jpg


20140909_150652_540f37d49606ee1e8aea72e9.jpg


Var ute i skogen en timma i måndags, en två timmars tur i tisdags och en timma igår. Finns så många fina ridvägar här i nya stallet :love:

Idag har han välförtjänt vila! Och även hela helgen sen. En skritttur imorgon bara för att sträcka lite på benen.
 
X har hållt sig i sin anvisade hage i två dagar nu. Och blivit linlöpt i alla gångarter med sadel och slängande stigbyglar.

Är inte helt bekväm med försök att lägga vikt på ryggen men det har vi inte gjort förr så det är inte så underligt.

Så det går framåt :)
 
Åh, kan inte bestämma mig!

Det är en unghästutställning 1 november som jag skulle vilja ha med Dunder på. Welshutställning.
Men frågan är hur mycket han kommer likna en björn i pälsen då?

Sista chansen att vara med. Är 1-3 år som gäller och det hade ju varit roligt att delta. Men pälsen kanske gör att han ser lite fetare ut så blir han mer poppis :idea:
 
Välkommen hit @Allie :) Vilken fining!

KL:
Calle på äventyr. Igen.. ;)
I söndags var vi på utställning i hälsans tecken. (En liten klubb i området som anordnade en utställning där en fysiotherapeut för hästar var domare som gick igenom och bedömde muskler, regelbundenhet i rörelser, hull och hår. Lagom intensivt för Calle att åka på dvs.)
Calle fick knoppar.. ;)
version-50c07d444513bdc66f1e6f015b1eb2b6


Igår åkte vi på sadelprovning, Han har blivit enormt lättlastad och han och jag klarar biffen fint tillsammans. (Nu har jag ju helst ngn mer med iaf, men skönt att det fungerar när man är ensam med.)

Hoppsadeln som jag trodde skulle dömas ut fick tummen upp och var klart värd att satsa på att renovera upp. Dressyrsadeln som jag trodde skulle bli perfekt om jag värmde om den och gjorde den smalare fick tummen ner. Den är inte ok för hans rygg i nuläget, men hon tyckte att vi skulle avvakta och testa igen om ngt år. Än är det ju inte dags att sitta på det sättet på honom, så då kan vi ju lika gärna vänta.

Passade på att dagen till ära väga Calle... Han vägde 600 kg... (Typ 80 mer än vad jag hade gissat på...)
 
Vilka underbara ridvägar @Matmissbrukaren :love:

@Quimero Grattis!

Kul med nya i tråden också :)
På onsdag är besiktningen av Nasse.. just nu försöker ja tänka på allt annat o ska städa ur stallet lite idag och packa hans saker.
Han har blivit en riktig mysgris i stallgången nu, även om han har mat ber han om o få komma ut o bli borstad och masserad
Eftersom ja känt såhär länge har jag kollat annonser lääänge. Va en häst för några månader sen som jag blev förtjust i men ringde inte eftersom ja hade Nasse. Nu kom hon upp på annons igen o jag ringde, ska åka o titta nästa helg :crazy: kanske är för tidigt? Kanske är ett bra sätt att gå vidare? Jag vet inte.. men försöker ta en sak i taget iaf
 
Vilka underbara ridvägar @Matmissbrukaren :love:

@Quimero Grattis!

Kul med nya i tråden också :)
På onsdag är besiktningen av Nasse.. just nu försöker ja tänka på allt annat o ska städa ur stallet lite idag och packa hans saker.
Han har blivit en riktig mysgris i stallgången nu, även om han har mat ber han om o få komma ut o bli borstad och masserad
Eftersom ja känt såhär länge har jag kollat annonser lääänge. Va en häst för några månader sen som jag blev förtjust i men ringde inte eftersom ja hade Nasse. Nu kom hon upp på annons igen o jag ringde, ska åka o titta nästa helg :crazy: kanske är för tidigt? Kanske är ett bra sätt att gå vidare? Jag vet inte.. men försöker ta en sak i taget iaf

Är det en haflinger du ska kika på igen?
 
Är det en haflinger du ska kika på igen?

Nej.
Det är inte en ras som passar mig har jag kommit fram till. Detta är ett halvblod med endel fullblod i.
Det var väl den insikten jag fick med Nasse att kallblod/ponnyraser är inget för mig även om jag tycker de är otroligt vackra.
Pratade om det med en annan i stallet häromdagen. Hon sa det, "den som kommer köpa honom får iaf en väldigt fin frisk häst"
Och det är verkligen sant. Höll nästan på o börja gråta och det kommer jag väl göra på onsdag antagligen.. förhoppningsvis så inte de nya ägarna ser
 
Nej.
Det är inte en ras som passar mig har jag kommit fram till. Detta är ett halvblod med endel fullblod i.
Det var väl den insikten jag fick med Nasse att kallblod/ponnyraser är inget för mig även om jag tycker de är otroligt vackra.
Pratade om det med en annan i stallet häromdagen. Hon sa det, "den som kommer köpa honom får iaf en väldigt fin frisk häst"
Och det är verkligen sant. Höll nästan på o börja gråta och det kommer jag väl göra på onsdag antagligen.. förhoppningsvis så inte de nya ägarna ser

Man lär sig på vägen vad som passar en. Det är ju så.
Men han får det säkert jättebra och du hittar en annan vän :)
 
Åh en fuxa... Jättefin!

Kl
Jag har varit sjuk så min Walle har fått vila fyra dagar men igår var det dags och han var toppenfin! Började med att lina och han skötte sig utmärkt med massor av energi!
Därefter red jag i skritt och trav, fin även då i traven. Han blir lite matt i skritten efter traven men jag tror det är orken som tryter.
Också härligt att se vad traven förbättras bara med framskor.
Så duktig, mitt lilla yrväder!!
 
Jag trodde jag blivit modig och inte skulle ha några problem att rida Walle nu, tji fick jag!
Det är träningshelg och meningen var att jag skulle rida unghäst i fredags och den gamle idag.
Var så dödligt nervös att jag var kräkfärdig med gråten i halsen.... :cry:
Till slut tog jag mig i kragen och satt upp.

10666090_502079959895228_4352914256096674715_n.jpg


Fick skritta jättemycket för att slappna av och komma till ridning.
Travade bara lite och när passet var över kom tårarna.
Hu så jobbigt det var men jag är SÅ glad att jag gjorde det.
Rädslan lär ju inte försvinna av sig själv.

Tränaren tyckte att jag skulle ta Walle idag också för att jobba på min osäkerhet.
Jag tyckte inte den idén alls var bra när han i princip var hysterisk pga regn och blåst.
MEN jag tog mig till slut upp och red efter att ha jobbat lite på marken.
Kände en oerhörd lättnad när jag satt av och nu, några timmar senare kan jag uppskatta
min fina unghäst som faktiskt skötte sig mycket bra trots väder o vind.
 
Jag trodde jag blivit modig och inte skulle ha några problem att rida Walle nu, tji fick jag!
Det är träningshelg och meningen var att jag skulle rida unghäst i fredags och den gamle idag.
Var så dödligt nervös att jag var kräkfärdig med gråten i halsen.... :cry:
Till slut tog jag mig i kragen och satt upp.

10666090_502079959895228_4352914256096674715_n.jpg


Fick skritta jättemycket för att slappna av och komma till ridning.
Travade bara lite och när passet var över kom tårarna.
Hu så jobbigt det var men jag är SÅ glad att jag gjorde det.
Rädslan lär ju inte försvinna av sig själv.

Tränaren tyckte att jag skulle ta Walle idag också för att jobba på min osäkerhet.
Jag tyckte inte den idén alls var bra när han i princip var hysterisk pga regn och blåst.
MEN jag tog mig till slut upp och red efter att ha jobbat lite på marken.
Kände en oerhörd lättnad när jag satt av och nu, några timmar senare kan jag uppskatta
min fina unghäst som faktiskt skötte sig mycket bra trots väder o vind.
Usch vad besvärligt för dig, att kämpa så med din rädsla...
Jag tror dock du gör helt rätt i att utsätta dig/ tvinga dig att genomföra.
För varje gång det går bra så borde du bli lite tryggare.
Du och din häst passar så bra ihop, ni kommer bli ett superekipage!
Lycka till!
 
Jag trodde jag blivit modig och inte skulle ha några problem att rida Walle nu, tji fick jag!
Det är träningshelg och meningen var att jag skulle rida unghäst i fredags och den gamle idag.
Var så dödligt nervös att jag var kräkfärdig med gråten i halsen.... :cry:
Till slut tog jag mig i kragen och satt upp.

10666090_502079959895228_4352914256096674715_n.jpg


Fick skritta jättemycket för att slappna av och komma till ridning.
Travade bara lite och när passet var över kom tårarna.
Hu så jobbigt det var men jag är SÅ glad att jag gjorde det.
Rädslan lär ju inte försvinna av sig själv.

Tränaren tyckte att jag skulle ta Walle idag också för att jobba på min osäkerhet.
Jag tyckte inte den idén alls var bra när han i princip var hysterisk pga regn och blåst.
MEN jag tog mig till slut upp och red efter att ha jobbat lite på marken.
Kände en oerhörd lättnad när jag satt av och nu, några timmar senare kan jag uppskatta
min fina unghäst som faktiskt skötte sig mycket bra trots väder o vind.

Åh, vad jobbigt att bli så spänd. Jag har också lätt för att spänna mig och oroa mig för mycket, men jag känner nog mest av det i tävlingssammanhang.

Bra gjort av dig att genomföra det fast du var så spänd! Nästa gång känns det förhoppningsvis lättare!

(Fiiiina Walle!)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 461
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 161
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 958
Senast: Barbabelle
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp