Årgång 2011 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Nepenthe Vad skönt att du hittat ett så bra och nära hem till nasse då :) blir lite tråkigt att inte få se Nasse med sin underbara pannlugg mer ;) när åker han?

Tack!
Jo jag kommer sakna honom med men jag kommer iaf kika in här efter han är såld också och följa er andra!
Nästa onsdag, den 17de åker han och besiktas o efter det till sitt nya hem förhoppningsvis :)
 
Nu har jag lämnat av russet till nya fodervärden.

De visar på kvalitets bara jag påminner :)

Connemaran är lydig i snöre på ridbanan, inte så mycket så i övrigt.
 
Hej! Jag va iväg och besiktigade min blivande häst idag. Fick tyvärr ta bort min häst i förra veckan... som plåster på såren fick jag reda på att en av hennes avkommor är till salu! Jag provred en gång i förra veckan, idag blev det besiktning och provridning igen. På fredag kommer hon :heart
10599135_10153159029097538_3548599584790014406_n.jpg
 
Absolut kan jag det. Jag har suktat efter henne i 2 år nu! Jag var medryttare på uppfödarens tävlingshäst under hösten/vintern 2012/2013. Våren -13 blir hennes mamma Justica till salu. Uppfödaren till champagne (min nya) berättar det för mig, eftersom jag tyckte då mycket om champange redan då tänkte jag att jag åker och kollar på henne! En prefekt första häst! Tyvärr så skadade hon sig på den senaste hoppträningen i senorna på ena fram, hon blev ändå 23. Uppfödaren har "sparat" champange till mig då hon ver hur mycket jag tyckte om henne! Hon är en stabil 3-åring. Cool i hanteringen är hon och i våras var hon iväg på inridning och nu under sommaren har hon hållts igång lite sporadiskt.
 
Absolut kan jag det. Jag har suktat efter henne i 2 år nu! Jag var medryttare på uppfödarens tävlingshäst under hösten/vintern 2012/2013. Våren -13 blir hennes mamma Justica till salu. Uppfödaren till champagne (min nya) berättar det för mig, eftersom jag tyckte då mycket om champange redan då tänkte jag att jag åker och kollar på henne! En prefekt första häst! Tyvärr så skadade hon sig på den senaste hoppträningen i senorna på ena fram, hon blev ändå 23. Uppfödaren har "sparat" champange till mig då hon ver hur mycket jag tyckte om henne! Hon är en stabil 3-åring. Cool i hanteringen är hon och i våras var hon iväg på inridning och nu under sommaren har hon hållts igång lite sporadiskt.

Vem är avkomman efter?
 
Roligt att läsa om era fina unghästar!

Hoppar in i tråden med min relativt nyinköpta -11, det är en valack e. Insterburg ue. Michellino
Hittills har allting gått som en dans och han rids försiktigt både ut i skogen, på bana och i ridhus. Helt otroligt lugn och cool i hanteringen men pigg och glad vid allt arbete.

20140910-095506.jpg

20140910-095520.jpg

20140910-095558.jpg
 
Hej allihopa! Tänkte passa på att hänga med lite i den sista tråden för 2011-orna :) Jag har föjt trådarna sen -11 men inte varit aktiv själv. Har ett trevligt sto -11 Heslegård's Rubin - Eighty eight keys
Fantastiskt trevlig häst som blivit inriden i våras. Tyvärr satte en unghästförkylning stopp för 3års test och jag beslutade mej för att betäcka henne. Hon är konstaterat dräktig med Lambourghini ❤ Jag hoppas och tror att det blir en bra kombination :).
Hade gärna visat foto på henne men jag är alldeles för trög för att fatta hur man gör ;)
Ni har fantastiskt fina 11-or allihop. Det är så himla kul att följa er och sen hur dom utvecklas :)
 
:)
Hej allihopa! Tänkte passa på att hänga med lite i den sista tråden för 2011-orna :) Jag har föjt trådarna sen -11 men inte varit aktiv själv. Har ett trevligt sto -11 Heslegård's Rubin - Eighty eight keys
Fantastiskt trevlig häst som blivit inriden i våras. Tyvärr satte en unghästförkylning stopp för 3års test och jag beslutade mej för att betäcka henne. Hon är konstaterat dräktig med Lambourghini ❤ Jag hoppas och tror att det blir en bra kombination :).
Hade gärna visat foto på henne men jag är alldeles för trög för att fatta hur man gör ;)
Ni har fantastiskt fina 11-or allihop. Det är så himla kul att följa er och sen hur dom utvecklas :)

Spännande!

Mitt treåriga sto Celia är e Lambourgini och jag hade planer på att betäcka henne med H Rubin i våras men han dog ju. 88:an har jag också sett!

En sån häst vill man ju se bild på:)

Lägg in bilder i någon form av webalbum. Kopiera länken. Tryck på ikonen med berg o sol till höger om smileysikonen. Klistra in länken i rutan som kommer upp. Klart!
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: lis
Nu har Lime fått sitt nummer, 5580 och igår kom hennes avelsvärderosett på posten, en tjusig grön med ett G :)
 
Jahaja, nu är det dags att sätta igång igen. Som några vet så skadade ju Calle sig på betet i somras. Han fick en pinne genom tåsträckarsenan och in i kotleden och efter lite komplikationer har vi äntligen kommit så långt att han har fått sällskap i hagen av min andra häst som bröt bäckenet i våras. Han har äntligen börjat få upp hullet och nu har vi börjat tömköra. Köpt en sadel åt honom som kommer sitta bra när han har fått tillbaka ryggmusklerna. Första bilden är på mina hästar när Calle just kommit hem från "sjukan." Andra bilderna är från förra veckan. Längtar tills jag ska få börja rida på honom igen.
10432935_10152348689243789_953653373467585725_n_zpsd53021d9.jpg

10696160_10152434122128789_7419851260935565841_n_zps48f3386c.jpg

10672219_10152424753818789_6947993337205395324_n_zpsc350c892.jpg
 
HäOTE="Görel, post: 16601969, member: 1715"]:)

Spännande!

Mitt treåriga sto Celia är e Lambourgini och jag hade planer på att betäcka henne med H Rubin i våras men han dog ju. 88:an har jag också sett!

En sån häst vill man ju se bild på:)

Lägg in bilder i någon form av webalbum. Kopiera länken. Tryck på ikonen med berg o sol till höger om smileysikonen. Klistra in länken i rutan som kommer upp. Klart![/QUOTE]
Jag är inte lite korkad..
Får inte det att funka, det blir bara såhär:
viewer

viewer
:confused:
Men länkar såhär istället då :p
https://picasaweb.google.com/m/view...59448/6057411362271719201/6057411710205027570
 
HäOTE="Görel, post: 16601969, member: 1715"]:)

Spännande!

Mitt treåriga sto Celia är e Lambourgini och jag hade planer på att betäcka henne med H Rubin i våras men han dog ju. 88:an har jag också sett!

En sån häst vill man ju se bild på:)

Lägg in bilder i någon form av webalbum. Kopiera länken. Tryck på ikonen med berg o sol till höger om smileysikonen. Klistra in länken i rutan som kommer upp. Klart!
Jag är inte lite korkad..
Får inte det att funka, det blir bara såhär:
viewer

viewer
:confused:
Men länkar såhär istället då :p
https://picasaweb.google.com/m/view...59448/6057411362271719201/6057411710205027570[/QUOTE]

Se där, lyckades ju inte ens svara på inlägget ordentligt :crazy:
Jag lär mej kanske nån gång..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 456
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 145
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 957
Senast: Barbabelle
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp