Bukefalos 28 år!

Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tog lite nya bilder för någon vecka sedan, han tyckte dock inte det var kul att stå stilla. Ljuset och vinkeln är inte samma på den nya och den gamla bilden heller men jag tycket att han fyllt ut baken lite och underhalsen börjar börjar bli lite mindre, men han står lite spänt på båda bilderna så halsen är svår att få en rättvis bild av. Revbenen är även svårare att urskilja så han verkar ha lagt på sig lite överallt.
Första bilden är tagen i mellandagarna och den andra bilden i början av februari så det är drygt en månad mellan dem.

DSC_0037_zps7cc189c5.jpg


Han har fått lite skav i pälsen av schabraket det är därför han har gråa fläckar på ryggen på denna bilden.
DSC_0018_zps23bd60cb.jpg
Tycker absolut det går åt rätt håll.
Rumpan är rundare och även finare vid bog och manke, tycker jag :up:.

Min lille buse var något lugnare idag. Kunde iaf trava utan att det blev skutt och galopp:).
Han har energi för två min lille rödhårige...
 
Jag måste starta ett träningsläger för mina tjockisar, så imorgon blir det någon form av uteritt på den gamla med 11an på släp. Sen blir det omedelbart vila igen på tisdag för jag ska hämta hem en ponny åt en bekant :rofl:
 
Idag fick hästen först galoppera i ridhuset och efter det komma ut i skogen med medryttaren på ryggen och matte springandes på marken! Jättekul tyckte loppan. ;) Och bra gick det också.
 
Passa på att rida ut idag när stallkompisarna skulle ut. 3 hästar, varav 2 griniga ston och min snälla valack . Min som är yngst fick gå först hela runda då vi inte våga va för nära stona som var lätta i bakdelen för dagen. Hahaha var inte kul att trav tyckte Leon så blev mest galopp/bus eller skritt. Skötte sig exemplarisk och tveka inte än enda gång på turen.

Passa på att lasta när transporten ändå var påkopplad. Tveka lite, fick lite assistans sedan in skickad själv 2 gånger. En mycket bra dag för oss!
 
Snacka om muskulös häck på Ivy! (Inte för att jag tror att de andra är sämre, men vinkeln på Ivy gör ju sitt till :) ) Fina!

Ivy är faktiskt lite mer rejäl än de andra stona. ganska stor är hon också (för att vara fullblodssto i träning that is) runt 166 skulle jag säga
 
HästJ med det svullna knät stod igår på bakbenen och direkt när hon fått ner dem i backen sparka hon bakut rakt upp...
Detta beskådades när jag gick ut med lass av hennes skit upp på gödselstacken!
Imorgon blir det tömkörning för damen :D
 
KL:
Calle fick dra vagnen ute i nejden en sväng i lördags. Han skötte sig strålande, det var första turen ute med skygglappar, så jag var lite nervös. :)

Nu ska vi på kurs med vagn och hela faderullan nu på lördag. Får se då vad instruktören tycker om Calle. Jag kan ju inte säga att jag har kört så mycket, två korta snuttar sedan oktober.. Men kanske har ridningen gett lite mer balans och mjukhet iaf. Hoppas på det :)
 
:eek: :nailbiting:

Jag har anmält mig och ponnyn till en kurs i markarbete för unghästar på tre tillfällen. I ett ridhus. Med andra hästar :eek: Jag som inte ens travat på henne :rofl:

Och jag har bara tre dagar med husse till hjälp att öva, haha! Den här helgen och så lördagen den helgen första tillfället är. Så det är nog bäst att jag snart kravlar mig upp utan hjälp...
 
Fick lite snabbt komma på en nödlösning för att hindra tyglarna från att hamna där de inte ska vara. (det är en deltatygel om någon undrar) ;) Funkar super!
Magen behöver dock bort igen, fy vad sadeln glider runt! Finns inget ställe att "fastna", hon är ju rund som en boll över ryggen...
20150216_090819_54e1b0ce2a6b22792a377a00.jpg
 
Idag fick alla mina djur komma ut en sväng :D Lite kallt och blåsigt ute vilket resulterade i något pigga hästar :laugh: haha
Imorgon (tisdag) blir det en till sväng med gänget :up:

Här är mamma Felicity och Amaranthe (medryttaren sitter på storasyrran Nightwish och fotar)
1503422_974279042582560_4395903369663576539_n.jpg

10991043_974278772582587_3435335285783777839_n.jpg

10917270_974278875915910_891759782572267134_n.jpg

Kan slänga in en bonusbild på storasyrran Nightwish med
10407490_974279069249224_424538925217931263_n.jpg
 
Jag har ju anmält oss till den där gruppen som börjar om tre veckor.
Så idag, trots blåst, bestämde jag mig för att jag MÅSTE rida.

Hämtade ponnyn, klädde på allt, gick två varv runt den plogade "banan" och linlöpte sedan så gott det gick mellan snödrivor och annat. När hon lugnat sig lite och frustade och sänkte halsen så gick jag upp till stallet och tänkte klättra upp från altanen men det gick inte, så jag tog fram pallen istället, då står hon som ett ljus.

Sen red jag ner till ängen, red ett varv, hon var lite tveksam så jag fick driva på ett par gånger (SÅN tur att vi tömkör så mycket att hon alltid går fram för rösten). Knäna skakade mer och mer så när hon slappnat av lite klev jag av :D

Tog in i stallet, hämtade senioren, sadlade honom och tog med X på släp medan vi travade hundra varv runt ängen, de ska ju bantas :angel:
 
Idag fick alla springa vackert i skogen :) Tummen tyckte nog det var roligast som definitivt hade bockat om det inte hade gått så snabbt ;) Hon gör ju inget speciellt nu när det är 2,5 månad kvar tills fölet kommer. Vill hon trava/galoppera så får hon det. Så länge hon inte blir trött och tycker det är tråkigt. Just nu är hon så otroligt pigg och glad! :D
 
Fick hem min nya sadel (begagnad men ny för mig) och ridpasset gick verkligen super. Fina övergångar och trav över några bommar som låg lite huller om buller på ridbanan.

Nu har snön släppt som låg i ca 10 dagar, så grusvägarna är så där perfekta. Nu ska vi komma igång ordentligt. Har ju anmält mig till en tömkörningskurs i början på april och då kan det vara bra om han dels orkar dels har testat att bli tömkör någongång.
 
Nangijala hade vilodag igår och som vanligt märks sådant när det är dags att komma in på kvällen. Så stallägaren hann bara hämta grimmorna i stallet och möter sedan Nangijala som kommer i full fart. Hopptekniken har tydligen förbättrats för staketet var helt när jag sedan kikade imorse. Ponnyn var dock hispig värre och stimmade runt när jag skulle borsta, men skötte sig i ridningen :)
 
Host host... jag har varit sjukare än sjukast med hosta och feber så det har inte gått något vidare med Walles igångsättning.
I söndags fick det bli en tur som handhäst och idag gick vi en promenad i pannlampans sken.
Passade även på att snygga till frisyren. Måste ju vara snygg till första ridpasset :D

10996366_556698481100042_155426031021192689_n.jpg
 
Host host... jag har varit sjukare än sjukast med hosta och feber så det har inte gått något vidare med Walles igångsättning.
I söndags fick det bli en tur som handhäst och idag gick vi en promenad i pannlampans sken.
Passade även på att snygga till frisyren. Måste ju vara snygg till första ridpasset :D

10996366_556698481100042_155426031021192689_n.jpg
Såklart man måste vara fin!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
2
· Visningar
506
Senast: tott
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 760
Senast: Joro253
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
434
Senast: astronaut
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 829
Senast: Valle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp