Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nisse har dragit av sig en sko lagomt tills att vi skulle börja rida igen. Hade jag hittat skon hade jag kunnat slå på den själv, men snön kom väldigt lägligt... :meh: Min ordinarie hovslagare bor i danmark (ingen fancy, en gammal kompis som håller på och utbildar sig) så måste få tag i nån annan.

Roligare är att jag var iväg och provred en 09:a igår. Så efter nyår ska jag ner och hämta en gul liten dponny:love:.
https://lh3.googleusercontent.com/m...CuM=m22?cpn=i385OJFzgHYJtYwo&c=WEB&cver=html5

(vilket betyder att jag verkligen, verkligen borde sälja nisse:cautious:)
 
God Fortsättning!

1959232_655593174543905_5071736194677671889_n.jpg
 
Nisse har dragit av sig en sko lagomt tills att vi skulle börja rida igen. Hade jag hittat skon hade jag kunnat slå på den själv, men snön kom väldigt lägligt... :meh: Min ordinarie hovslagare bor i danmark (ingen fancy, en gammal kompis som håller på och utbildar sig) så måste få tag i nån annan.

Roligare är att jag var iväg och provred en 09:a igår. Så efter nyår ska jag ner och hämta en gul liten dponny:love:.
https://lh3.googleusercontent.com/m...CuM=m22?cpn=i385OJFzgHYJtYwo&c=WEB&cver=html5

(vilket betyder att jag verkligen, verkligen borde sälja nisse:cautious:)

Connemara?
 
Jag velar om jag skall sko Sunny eller inte... Å ena sidan skulle det underlätta på isen (men den ser ut att försvinna lagom till hovis kommer) å andra sidan är hon inne nattetid och äter upp sig.

Hon är rätt skeptisk mot hovis och då känns det dumt att slå på skor redan andra gången... :(
 
Helt otroligt!, Känns som om de nyss var 2år! Enligt mamma tog Nangijala nyårsraketerna med ro. Närmsta grannen gillar att skjuta bomber och Nangijala stod intresserat och tittade ut genom sitt fönster medan hon åt sitt hö :up::love:

Sunny blev tyvärr jättestressad, får se hur jag skall lösa det nästa år. Hon hade foder och såg inget, men hörde. :(
 
Idag fick Nangijala prova sitt nya ps-pannband i stl full :D de hade ju billiga kring lucia så jag slog till på ett. Det jag var mest förtjust i fanns inte i stl full men jag var nära att beställa i xfull och efter att ha provat det nya inser jag att xfull nog hade funkat bra det med haha.

Ser ni hur fin hon börjat bli i kroppen? :love::D:D:D (typiskt nog blev helkroppsbilderns suddiga)
För ett år sedan:
dsc05859_54ba7b649606ee3cb08d94a2.jpg


Bilder från idag:
dsc01816_5687e111ddf2b3564ea22a74.jpg

dsc01820_5687e11d9606ee4749c613e7.jpg
dsc01791_5687e0e49606ee4754ea7910.jpg
dsc01789_5687e0d8e087c354963ca864.jpg
 
Ja då har vi femåringar då! :) Mina klarade sig bra på nyårsafton, alla var ute och stod lugnt och tittade på raketerna på andra sidan vattnet ( bor på en ö ) Andra året jag har dom ute, och det har varit mycket lugnare än att ha dom inlåsta i lösdriften/stallet.
Magnus och Tummen var på banhoppningsträning Tummen hoppade 60 cm och Magnus 90 cm.
Magnus var som en tickande bomb på uppvärmningen så där hängde jag löst några gånger, men när vi började hoppa så koncentrerade han sig som tur var :P Jag red som en kratta och vi fick två nerslag. Tummen blev filmad:
Tycker hon sköter sig ypperligt med tanke på att hon knappt är hoppad =)
 
Femåringar?? Stämmer verkligen det? :o

Hualigen, med den åldern kommer det lite krav känner jag....

Nåväl, här är isgata på bilvägarna så vi kommer inte iväg till ridhuset så det får bli skogsridning istället.

:)
 
Mina tog nyåret lugnt, eller ja, det var inte jobbigare än vanligt att mocka iaf. Dom har inte brytt sig tidigare :)
Nisse ska äntligen få på sig sko idag så det går att rida igen. Han har fått göra ett boxbyte också, för min nya kom igår. Stallet är egentligen fullt, så stallägarn (världens bästa, för övrigt) gjorde om spolspiltan till box. Är kallstall så den används ändå inte under vintern.
IMG_20160103_190040.jpg


Och en lite ocharmig bild på nya
IMG_20160103_172622.jpg

Ägarn trodde att hon skulle bli stissig av flytten men hon tog det hela med väldig ro! Kunde tom ställa mig o brodda medans hon inspekterade stallägarns arbete vid boxen. Jag hoppas att hon är lika lugn vid ihopsläppet lite senare idag:)
 
Ja då har vi femåringar då! :) Mina klarade sig bra på nyårsafton, alla var ute och stod lugnt och tittade på raketerna på andra sidan vattnet ( bor på en ö ) Andra året jag har dom ute, och det har varit mycket lugnare än att ha dom inlåsta i lösdriften/stallet.
Magnus och Tummen var på banhoppningsträning Tummen hoppade 60 cm och Magnus 90 cm.
Magnus var som en tickande bomb på uppvärmningen så där hängde jag löst några gånger, men när vi började hoppa så koncentrerade han sig som tur var :P Jag red som en kratta och vi fick två nerslag. Tummen blev filmad:
Tycker hon sköter sig ypperligt med tanke på att hon knappt är hoppad =)
Vad enkelt det ser ut när du rider dina hästar! Jättefint! :)
 
Och jag hade en halt häst idag. Inte mycket, men hon var ojämn i ena varvet när jag linade henne inför ridning. Gissar att hon vrickat sig eller nåt nu när det frös till... Jäkla skit.
Som sagt inte mycket, men jag kommer boka en kliniktid ändå -för säkerhets skull.

Klart det blev nu när jag varit ledig i nästan 3v och ska börja jobba i övermorgon. Klart det är så... Tur att jag har ett par semesterdagar kvar....

:arghh:
 
Xanadu börjar anamma det här med hoppeponny, hoppade över ett grässtrå på kvällspromenaden :rofl:

Bytte sällskap till den andra connemaran så X kunde gå först = glad ponny igen :D
 
Vi låter oss inspireras och har köpt biljetter till Clinic med Jens F. Grundarbete och gymnastisering behöver ju även dressyrponnyer :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 733
Senast: Joro253
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
387
Senast: astronaut
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 515
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp