Årgång 2011 - Del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min annars ganska trevliga yngling har fått vårkänslorna på tvären och är arg (som en huggorm) på vårt ridsällskap, vill absolut inte gå först och är lite väl luftig i galoppen :crazy:
Han hade dessutom alldeles för mycket spring i benen så efter ca 100 galopprace i gräshagen hade han plötsligt bara tre skor... :o

Tur att han är snygg i alla fall :p

12920323_690661464370409_8782789868339408185_n.jpg

I väntan på frukost!
 
För två år sen fick jag börja köpa grimmor och pannband i stl Cob och jag köpte på mug en del för det var ju den storleken hon skulle ha som vuxen. I år har jag fått köpa en lädergrimma i stl Full (!) Och är på jakt efter pannband till träns i full med :eek: (överväger nästan xfull i pannband) nu får ponnyns huvud allt sluta växa! Hur kan en mindre d-ponny få så stort huvud?! Ändå är det inte oproportionerligt till kroppen??:confused:

Ponnyer har ofta breda pannor :)
 
Idag körde vi på med första tävlingen, Felfritt i båda rundorna. Nästa tävling debuterar vi LC som jag hoppas ger lite mer hoppa-hinder fokus och mindre titta på allt annat och kliva över hinderna när de kommer ivägen.:)
 
Ponnyer har ofta breda pannor :)
Inte de andra tre ponnyerna vi haft i vårt stall :p N:s mor hade mindre panna, fast visserligen mycket längre huvud.

Fick meddelande från stallägaren. Hon sa att jag behövde motionera min häst för efter 3 vilodagar var hon vild att ta in från hagen igår.
 
Igår kväll fanns höger galopp uppsuttet och så även idag.

Köpte ett High Jump från PS i Götrborg. Strl cob var alldeles för litet :cry:
 
Efter ihopsläpp med flocken så har molly ett par "sår" (är eg. bara pälsen som är borta, men huden blir ju ganska känslig) på ryggen, har därför inte blivit någon ridning sen i torsdags. Idag hoppas jag på att få inviga nya utrustningen från ghs :D
 
@lil-sis Så synd! Jag älskar mitt ps-träns, men jag undrar om de inte är lite små i storlekarna. Åtminstone är remongrimman i mitt träns det. Har stl Cob och har fått ta ytterligare ett hål och har det på det yttersta. Och nej, det är inte Nangijalas huvud som är stort, mammas ponny har också yttersta på remontgrimman och hennes huvud är nätt :confused:

När jag parkerade cykeln i stallet idag stod Nangijala några meter ifrån och tittade på mig. När jag säger "Heeej Nangijala" gnäggar hon och får mitt hjärta att smälta totalt :love: hämtade grimman och kom tillbaka och fick höra mer gnägg och hummande :heart red en härlig skogstur med shettisen och hans ryttare vilket gick jättebra trots vilodagarna. Nya lädergrimman satt perfekt på innersta hålet :up:
 
@lil-sis Så synd! Jag älskar mitt ps-träns, men jag undrar om de inte är lite små i storlekarna. Åtminstone är remongrimman i mitt träns det. Har stl Cob och har fått ta ytterligare ett hål och har det på det yttersta. Och nej, det är inte Nangijalas huvud som är stort, mammas ponny har också yttersta på remontgrimman och hennes huvud är nätt :confused:

När jag parkerade cykeln i stallet idag stod Nangijala några meter ifrån och tittade på mig. När jag säger "Heeej Nangijala" gnäggar hon och får mitt hjärta att smälta totalt :love: hämtade grimman och kom tillbaka och fick höra mer gnägg och hummande :heart red en härlig skogstur med shettisen och hans ryttare vilket gick jättebra trots vilodagarna. Nya lädergrimman satt perfekt på innersta hålet :up:

Ja nu när jag köpt det säger många att de är små i storlekarna, synd att jag inte visste det för då hade jag köpt full (hon är en "stor" cob).
 
Sunny fick ett nytt utetäcke när jag var och shoppade på ghs. Det sitter verkligen perfekt, men det ser gigantiskt ut på bilden, för att jag inte knäppt kryssgjordarna. :p Hon tyckte dock det var dumt med täcke när det var plusgrader och hon fäller... Så hon slapp det så fort jag fotat. Skönt att ha ett bra täcke till nästa vinter.

160329_002_56fb8a502a6b224255a30a85.jpg
 
Skulle rida på ridbanan idag. Hade ett dressyrspö i höger hand för att hindra henne från att backa när jag hoppar upp (något hon fick för sig häromdagen). Hon backar - jag petar till med spöet. Fröken häst piper till och sparkar lite med ena bakbenet -> jag daskar till henne. Hon tjuter högre och sparkar en gång till värre och jag daskar till och ryter till henne. Då far hon framåt några steg varpå jag stannar henne och ska hoppa upp igen. Hon försöker inte backa, men istället böjer hon bak huvudet, biter tag i spöet och kastar iväg det med huvudet så att det flyger 3m fram :rofl::eek::devil: Jag kom av mig helt i uppsittningen och började skratta :laugh: tokponny :heart
 
Är det bara jag som har världens fånigaste blivande femåring?
Walle är både åsna och känguru på samma gång.
Glor på allt och lägger in handbromsen titt som tätt.
Idag tvärnitade han när grusvägen blev asfalt. Han tänkte minsann INTE kliva över den livsfarliga kanten.
Jag tänkte att han får hålla på tills i morgon om det skulle vara så en då kom det ju så klart en bil och jag var tvungen att hoppa av och flytta på spöket.
Sen gick han vidare efter uuuuutan problem :p

12494935_693348190768403_4484505307878095575_n.jpg
 
Jag har jättetråkigt besked....

På kliniken bedömdes Walles skelettförändringar så stora så han dömdes ut.

Ska nu invänta försäkringsbolagets beslut...

Allt känns åt helvete!
 
Jag har jättetråkigt besked....

På kliniken bedömdes Walles skelettförändringar så stora så han dömdes ut.

Ska nu invänta försäkringsbolagets beslut...

Allt känns åt helvete!

Åh neeeeej!
Förstår att det känns tungt :cry:
Orkar du berätta mer? Är det ben eller rygg/nacke?
 
Det är båda framknäna (Carpus)
Lindriga besvär på vänster och omfattande på höger...
Atros, pålagringar och lite annat. Kommer inte riktigt ihåg, men väntar på att få vetutlåtandet på posten.
@Vimsan
 
Skogstur idag med mamma och åttaringen. Nangijala var piiig :D och började bocka i första galoppen, men jag var jätteglad för jag upptäckte att jag lätt orkade dra upp hennes huvud igen :banana: så snabbt handens styrka kommer tillbaka! Känns som om det bara var någon vecka sen jag inte orkade dra upp henne :p

@Vimsan N är inte som din, men hon tycker ridsällskapet är så otroooligt söligt att hon går och ska bita han i rumpan när han går först och försöker springa före. Men kommer hon förbi längre än jämsides är det ett förskräckt tvärstopp. Tur hon inte är sån när jag rider ensam :p
 
Löshoppade lite idag. Hon är hööögt över :p och börjar äntligen ta det lungt. Har plockat bort lilla hindret de senaste gångerna för hon typ bara snubbelhoppade över allt och kom tokigt på det stora, men tror jag kan plocka fram det igen nästa gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 730
Senast: Joro253
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
33
· Visningar
3 003
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 376
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 648
Senast: orkide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp