Årgång 2011 del 8

@Exotizc Åh, stackare, hoppas du får fortsätta vara frisk. Tiden känns som en evighet när man inte kan göra det man vill och när man sedan tänker tillbaka på det minns man inte alls att det var så jobbigt.

Drog precis axeln ur led, igen.. Säkert tionde gången för axlarna nu. Gick omkull med en av hästarna i vintras och vänster axel subluxerade. Kunde dra tillbaka den själv men det var något som gick sönder den gången. Är röntgad och därefter vidare remitterad två gånger och väntar fortfarande på en ny tid. Så himla frustrerande och den har blivit ännu sämre av att jag gått på kryckor och lagt all vikt på den sidan. Nu hoppade den av att viftade bort en av hästarna som försökte sno höet jag bar (vilket i sig är tillräckligt bökigt med bruten fot..)
Det känns som att jag håller på att drunkna i min frustration och deppighet över allt som hänt. Som att dagens insikt att jag inte kan rida och tävla som tänkt fick bägaren att rinna över och ALL frustration jag ändå kunnat hantera tidigare kom tillbaka med ohanterbar dubbel styrka.

Förlåt om jag deppar ner tråden men vill bara få vara frisk, tävla och rida, hästar som mår bra och njuta lite.

Känner igen mig! Var i princip sängliggandes från september-april pga flera olika sjukdomar/skador och det är verkligen SKIT. Men det vänder, jag lovar! När man är mitt uppe i det tror man aldrig att det ska ta slut.

Till sist började jag lägga min energi på att planera/drömma om vad jag skulle göra när jag var frisk, det var bättre än att älta det jag missade under tiden. Kram och krya på dig!
 
Tack @Habina! Ska försöka lägga om fokus. Försökt tänkt att NU kan det inte bli värre i alla fall, men det kan det tydligen :p

Precis försökt rida med stigbygel efter att ha överdoserat smärtlindrande men får inse mig besegrad. Får i alla fall hänga på strömsholm som hästägare.
Ang axeln och remissen så är väntetiden 2-3 månader och de har stängt i juli så vet inte om jag hinner få en tid förrän augusti..
 
Kvav hetta på 28 grader här sen ett par dagar. Orkade precis släpa mig till stallet och tömköra lite vid 9 på kvällen igår. Hoppade upp i shorts för en skritt-tur barbacka idag. Inte ridit N barbacka på ett år, sist flög jag av båda gångerna :p Hon är sååå skön att rida utan sadel. Traven är som en vaggande soffa. När hon travar snabbt och det "skumpar" är hon som min mammas ponny när hon travar som långsammast :grin:
 
@Amanda_F 11:an är redan mycket bättre :) vi har en bra plan för närmsta veckorna och fortsätter ta det säkra före det osäkra. Det är en av de andra :(
 
X har ofrivillig vila, sjukt dåligt planerat. Igår tyckte hon det var en bra idé att sparka den andra elvan när jag var emellan så nu är jag blå på vänster baksida lår, höger skinka och så fick Atlaskotan en rejäl smäll av russets huvud.

Mår hyfsat ändå men på vägen hem idag så tog vi med min Opel från verkstaden och hann väl köra typ 15km innan polisen stoppade oss (vinterdäck och körförbud men påställd). Slapp böter men sambo fick åka med till stationen för förhör ang en helt galen sak. En ekobrottsutredare har fått för sig att han har med en konkurs av ett utländskt bolag att göra, oklart varför. Och sambo har förklarat flera gånger på telefon och mail att han aldrig ens hört talas om bolaget och det finns heller inga papper som kopplar honom dit. Utredaren lyste honom... Men nu är den saken ut världen.

Då gick luften ur mig, så jag mockade hage och vattnade blommor tills sambo ringde för hämtning.

X ville verkligen göra saker idag, det är bra :)
 
@lil-sis Men vilken jättemärklig sak för sambon! Visar också hur högt prioriterade ekobrott är. Tror inte X mår så dåligt av lite extravila. Indra vaccinerades i måndags och vilade då. Sen har hon fått gå på promenad tisdag och onsdag. Tänkte tömkört idag men det var bara för varmt:o. Mockade också lite hage och pysslade ite i vårt svala sköna stall.
 
@lil-sis Men vilken jättemärklig sak för sambon! Visar också hur högt prioriterade ekobrott är. Tror inte X mår så dåligt av lite extravila. Indra vaccinerades i måndags och vilade då. Sen har hon fått gå på promenad tisdag och onsdag. Tänkte tömkört idag men det var bara för varmt:o. Mockade också lite hage och pysslade ite i vårt svala sköna stall.

Ja ekobrott är typ det värsta man kan göra.

Om man inte är multimiljonär och struntar i att betala skatt ;)

X vilar dåligt men hinner rida/motionera tre dagar innan nästa tur med A :)
 
Mina småpojkar har fått gå ut på bete nu men jobbas fortfarande. Så nöjd med Calle som hjälper mig att uppfostra min 3åring som har noll intresse för annat än andra hästar. Men Calle kommer när jag ropar å då följer Affe efter, ibland hämtar Calle honom när jag ropar. Svårt att tro att Calle var sådär liten för 2år sen.
IMG_4426_zpsojflr0gb.jpg
IMG_4424_zps8mspoqeg.jpg


IMG_4374_zpsaeiqy0v5.jpg
 
@lil-sis Oj vilken grej, skönt att det verkar ha löst sig.


Ja, om jag var arg och less förut är jag tom och uppgiven nu. Jag som hade förlikat mig med att bara vara groom/ägare på Strömsholm, nu kommer vi inte ens iväg...:arghh::arghh::(
 
@Murray Vad är det för fel på din andra? :(

Nangijala har fått vila större delen av veckan, men idag tog vi en skogstur! Shettisens ryttare har varit sjuk större delen av veckan så vi förväntade oss två rätt pigga ponnyer i skogen, men de orkade knappt lyfta på benen i traven :p I galoppen orkade shettisen knappt heller, men N tände till och bockade glatt en bra bit. Vanligtvis brukar jag inte uppmuntra bockning, men idag var hon bara så söt och glad att jag lät henne hållas och bocka av sig. För ett-två år sen var det ju äckligt när hon bockade för hon drog ju ner hela huvudet och tog i men nu är det lätt att hänga på.
 
Jo vi har ju tävlat. Hon är fortfarande bebis så bjudningen var lite ojämn. Men idag var det fint väder så ponnyn var mer påverkbar. Fick kommentaren att det var en trevlig liten häst med fin sida som blir ostadig. Fick två nya sorters missar, två små stopp pga ryttarmissar. Jag glömde att driva så då undrade hon vad jag ville... Jag är väldigt nöjd med dagen och 59,82 %, 0,5 p från kval till ungponnychampionatet. Två sjuor fick vi också :love: varav en på högergaloppen som inte kom på plats för än för två månader sen..
 
@Amanda_F Ingen film :)? Snubblande näara kval alltså. Hur lång tid har ni på er och när är nästa tävling?

Söndag är nästa och tom 9/9 tror jag det är. Så vi får ligga i lite i augusti :)

Ska nöta övergångar och kondition under sommaren (läser på distans så jag har tid med ett avsuttet och ett uppsuttet pass varje dag) och sedan rider jag dressyrläger 24-27/7 och vad vi (dvs A och X) rider på RIKS får vi se men troligen bara de engelska ridklasserna eftersom det nog blir lite tufft med bara en vilodag efter lägret (2 pass/dag).
 
@lil-sis och @Amanda_F Kul att ni varit iväg och att gått bra!

@Exotizc sulöm/sömtryck och trots att hovis gjort allt så ville det inte släppa helt innan Strömsholm. 09:an är så tålig och visar knappt något men hade puls kvar bla så vågade inte chansa :(

Imorgon kommer hovis igen och tittar på prinsessan. Hoppas det fortsatt gå åt rätt håll :)
10:an verkar också ta sig så bara min fot blir bra ska jag sätta igång honom lite långsamt igen. Kanske börjar se lite ljus i tunneln, äntligen! :love:
Dessutom har vi fått massa beröm för vår kandidatuppsats och vi har bara lite småpyssel kvar innan inlämning på fredag. O då får jag min examen! :banana:
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 798
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 793
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 147
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 591
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp