Årgång 2011 del 8

Nu har Sunny fått sin andra dotter. :love:

160611_001_575c486e2a6b22b11c37e4af.jpg


Så de närmaste tio månaderna kommer hon vara mammaledig. Sedan tror jag faktiskt jag ska köpa mig en sele. Kanske en vagn också. :angel:
 
@Habina :love::love::love::love::love:

Vildvittran har varit fantastiskt rolig att rida i helgen :D red med mamma i skogen igår och vi gick först hela rundan. Idag dressyrade vi och jag bara red runt med ett leende på läpparna. Galoppen har aldrig känts så bra. Började nosa lite på framdelsvändning häromveckan och ponnyn fattade det direkt och gör det som om hon aldrig gjort annat :p

Fick syn på dessa gamla bilder för 4 år sen. Tycker inte hon är lika snygg på dem idag som jag gjorde då :rofl:
dsc07496_kopiera_575d3c5fddf2b35c06374026.jpg
dsc07840_575d3c782a6b2228df6b3ba7.jpg
dsc07777_575d3c06e087c30a89ff7d7e.jpg
dsc07723_575d3c6de087c30aa907f05b.jpg
 
X hade en motspänstig dag igår på tävlingen. Men med tanke på hennes humör gick det bra, ett omslag i första travlinjen och svår i första galoppfattningen. Kunde lika gärna stått på bakbenen större delen av tiden.

Hon ogillar dessutom typ alla underlag utom fiberasand och riktigt mjuka banor så hon blev kort som attan i formen.

Men domaren gav ändå 55% :)

Nu är det sommarlov. Typ. Ska träna styrka och kondition på hemmaplan i huvudsak även om det suger i träningstarmen. Om jag orkar åker vi till klubbens bana en gång i veckan typ och galopperar.

Återbesök hos vet och kiropraktor på fredag först.
 
X hade en motspänstig dag igår på tävlingen. Men med tanke på hennes humör gick det bra, ett omslag i första travlinjen och svår i första galoppfattningen. Kunde lika gärna stått på bakbenen större delen av tiden.

Hon ogillar dessutom typ alla underlag utom fiberasand och riktigt mjuka banor så hon blev kort som attan i formen.

Men domaren gav ändå 55% :)

Nu är det sommarlov. Typ. Ska träna styrka och kondition på hemmaplan i huvudsak även om det suger i träningstarmen. Om jag orkar åker vi till klubbens bana en gång i veckan typ och galopperar.

Återbesök hos vet och kiropraktor på fredag först.

Ehrm det blir Tömkörning för AE på torsdag :angel:
 
IndyPindy har dressyrat två dagar på stora banan. Har lite bekymmer med högersidan. Först har hon satt ut höger bak, men nu när jag kommit åt det är det höger bog som hon intet vill flytta på. Eller, ja inte i trav och skritt. I galoppen är hon väldigt mycket mer påverkbar vilket förstås rimmar med att hon mest rörlig i galoppen. Provade rida lite förvänd idag på stora spår och det var då inga problem :). Duktig ponny!
 
IndyPindy har dressyrat två dagar på stora banan. Har lite bekymmer med högersidan. Först har hon satt ut höger bak, men nu när jag kommit åt det är det höger bog som hon intet vill flytta på. Eller, ja inte i trav och skritt. I galoppen är hon väldigt mycket mer påverkbar vilket förstås rimmar med att hon mest rörlig i galoppen. Provade rida lite förvänd idag på stora spår och det var då inga problem :). Duktig ponny!

X svåra sida är höger men förvänd har hon kunnat sedan alltid :angel: Dvs god balans men kroppen är inte alltid där man önskar.
 
Äh vi skippar hoppningen. Och idag skippade bi morgonpromenaden, tar en tur i skogen ikväll sedan, skritt på lång tygel ca 30-40min. Eller så går jag bredvid. Beror på om husse vill rida.
HAHAHA. Jag läste bebis-shopping :rofl: läste flera gånger och blev inte ett dugg klokare
 
HAHAHA. Jag läste bebis-shopping :rofl: läste flera gånger och blev inte ett dugg klokare

Tja alltså jag jobbar ju rätt hårt på att bli på smällen men att köpa en är nog över gränsen.

Om vi inte pratar föl då :angel:

När någon av de gamla trillar av pinn ska det inhandlas ett connemarföl av varianten blåögd gräddvit :love:

(Med tanke på att både russ och maror lätt blir 30+ är det en sisådär 10 år bort...)
 
Tja alltså jag jobbar ju rätt hårt på att bli på smällen men att köpa en är nog över gränsen.

Om vi inte pratar föl då :angel:

När någon av de gamla trillar av pinn ska det inhandlas ett connemarföl av varianten blåögd gräddvit :love:

(Med tanke på att både russ och maror lätt blir 30+ är det en sisådär 10 år bort...)
Eftersom det här är en hästtråd började jag tänka i fölbanor, men det gjorde mig ännu mer förvirrad för jag fattade inte till vilket föl och sen började jag tänka att "bebisen" var X, men så undrade jag varför du inte bara skrev att du skulle shoppa hästsaker :laugh: men då blev jag inte klok på "hjälpet" i inlägget. Vem gillar inte att shoppa hästsaker liksom :angel:
 
X var lite matt idag. Har ändå vilat två dagar men hon kan vara så ibland. Fin höger galopp på töm iaf. Traven efter blev jättefin. Rund i formen, rätt ställd och böjd och tog för sig även med höger, självbärig.

Det här jobbet klarar jag eg själv men det var skönt med positiv feedback (som vanligt). Nästa gång blir troligen i augusti och då kanske vi kan börja med lite roligare saker igen :)

Imorgon veterinär och kiropraktor så det blir inget direkt arbete varken fredag eller lördag heller. Är hon frisk så blir det mer arbete på töm nu :bump:
 
Är dålig fart på 09ornas tråd så jag återvänder hit. Molly ligger lite efter så hon är i fas med 11orna ;) Tråkigt nog så har fröken gått och blivit halt :banghead:. Måste ha fått sig en smäll i hagen för jag har inte ridit något alls senaste veckorna. Ser det inte bättre ut under helgen så får det bli sväng till klinik. Eftersom min 92:a aldrig någonsin varit skadad under våra tio år så räknar jag kallt med att jag får fylla skadekvoten med Molly istället. :meh:


92:an orkade bocka en av småtjejerna som rider honom förra helgen så han får ta Mollys plats på morgondagens sugarcup-träning. Efter att han började vägra paddocken för ett år sedan så har han bara gått i skogen nån gång i veckan. Men med kuperade hagar och en flock att hålla koll på så har han hållt sig i fin form. Var lite rädd att han skulle kännas svag i galoppen men vi tog en sväng i förrgår och han höll ihop fint så det ska nog gå bra. Tränaren känner Brian sen innan så jag räknar kallt med att inte behöva vara med på alla uppvärmningsövningarna, för vi har nog inte jordens bästa kondition:angel: Förhoppningsvis tycker han att det blir kul att komma iväg iaf :)

Snapchat-5713180874568934135.jpg



Gammeln
IMG_20160530_190545.jpg
 
@lil-sis Härligt!:D

Skuttade lite idag. Hon var småseg under framridningen (kvavt ute) men så fort hindrena började hoppas blev hon pigg. För pigg nästan för hon satte fart mot första hindret som kom i hennes väg (eller synfält) samtidigt som jag skulle svänga och hoppa ett annat :p Fick tillslut skritta genom svängen och komma fram i trav när hon siktat in sig på rätt hinder haha. Men annars var hon duktig och hoppade både ett nytt rödvitt plank och ett hinder med koner under.
 
Träningssugen håller i sig. Men det är lika bra att vänta lite. Mår skräp av hormonerna och snart börjar äggstockarna skvalpa :rofl:

Kanske kan rida ett par tre pass de två veckorna precis före lägret, hoppas jag :)
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 833
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 879
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 232
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 685
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp