Årgång 2011 del 8

Hipp hipp hurra för Nangijala som fyller 5 år idag! :D
dsc01313_155951560.jpg
dsc01463_155959020.jpg
 
Indra har hunnit med mycket idag! Vi har ridit en tur i skogen, och så har hon blivit skodd (vilket nu går hur bra som helst!) och så har vi lastat igen. Hon gick in jättefint och jag gick bredvid i andra spiltan in. Sen blev hon lite upprärd när jag skulle sätta upp bommen bakom och lyckades pressa ut mellanväggen och vända sig och hoppa ut över lämmen:meh:. Men sen gick hon snällt in igen, jag satte upp bommen och hon tyckte väl att det var så där. Men spände av efter en stund och åt upp sin mat.

Imorgon åker jag till Skåne, men ska rida på fm och hinner lasta en vända då också. Är rätt sugen på att ta med båda hästarna på tävlingen på söndag. Mest så att hon ska få sällskap i släpet. Typ alla avråder dock eftersom samtlga tror att de kommer bli skrikiga på varnadra. Jag tror inte riktigt det, men är kanske onödigt att chansa. I augusti ska dom oavsett åka på samma tävling iofs...
 
Indra har hunnit med mycket idag! Vi har ridit en tur i skogen, och så har hon blivit skodd (vilket nu går hur bra som helst!) och så har vi lastat igen. Hon gick in jättefint och jag gick bredvid i andra spiltan in. Sen blev hon lite upprärd när jag skulle sätta upp bommen bakom och lyckades pressa ut mellanväggen och vända sig och hoppa ut över lämmen:meh:. Men sen gick hon snällt in igen, jag satte upp bommen och hon tyckte väl att det var så där. Men spände av efter en stund och åt upp sin mat.

Imorgon åker jag till Skåne, men ska rida på fm och hinner lasta en vända då också. Är rätt sugen på att ta med båda hästarna på tävlingen på söndag. Mest så att hon ska få sällskap i släpet. Typ alla avråder dock eftersom samtlga tror att de kommer bli skrikiga på varnadra. Jag tror inte riktigt det, men är kanske onödigt att chansa. I augusti ska dom oavsett åka på samma tävling iofs...

Hoppas tävlingen går bra! Och hallå, det är ju nääästan så att du skulle ta en liten detour på hemvägen från skåne och ta en kopp kaffe här :p
 
Nangijalas 2 veckors helvila börjar på måndag men förra veckan red jag väl typ 2 ggr och denna veckan blir det inte mycker mer heller. Ponnyn har redan fått griller i huvudet och startat med sitt tyrannosaurusrex-beteende mot shettisen :grin: tänk vad lite vila kan göra åt en hästs självförtroende..
 
Fröken okomplicerad har börjat förstå det här med uppsutten hoppning. Var superfin och pigg på framridningen, lite mer ofokuserad på banan. Alla språng är inte toppen men hon går att övertala och löser det hon ställs inför. Felfritt i alla fall...

Framhoppningen var imponerande! Inte ens ett uns av tvekan!

Nu är det bara 40cm kvar till LB :D
 
Idag tror jag att jag ska börja rida in mima nya stövlar och träna galoppfattningar. Känner mig rörig och oinspirerad och har bestämt att skippa weekendläger hos tränaren och istället försöka få till två träningspass i veckan. Det blir samma pengar.
 
Någon mer som har hästduschväder idag? :D Ponnyn lär vara dammfri och svart när det här regnet slutar ikväll
 
Haha! Min höjdgräns går vid 90 (vid regelbunden hoppning) så hade jag haft lil-sis som sagt så till mig hade jag nog dött lite av skräck :angel:
Tror jag får skylla mig själv för jag var ganska lugn innan igår, då hade hon nämligen bara en växel. Igår hittade vi både framåt och bakåt och hon förstod att om hon bara slutade lyssna på mig kunde hon hoppa längdhopp och komma på omtramp utan att det gjorde så mkt så hon började ta sig lite friheter. Just nu letar vi tränare, så hon blir tekniskt mer duktig och lite hinderklokare..
 
Tror jag får skylla mig själv för jag var ganska lugn innan igår, då hade hon nämligen bara en växel. Igår hittade vi både framåt och bakåt och hon förstod att om hon bara slutade lyssna på mig kunde hon hoppa längdhopp och komma på omtramp utan att det gjorde så mkt så hon började ta sig lite friheter. Just nu letar vi tränare, så hon blir tekniskt mer duktig och lite hinderklokare..
Då ska du ska du se mina och Nangijalas längdhopp. Tror aldrig hon gjort omtramp de gånger jag hoppat utan hon hoppar glatt av för tidigt istället :angel: i full fart om hon får bestämma med. Stackars min ridlärare, hon lär få hjärtat i halsgropen när hopplektionerna börjar i augusti :grin:
 
Tror jag får skylla mig själv för jag var ganska lugn innan igår, då hade hon nämligen bara en växel. Igår hittade vi både framåt och bakåt och hon förstod att om hon bara slutade lyssna på mig kunde hon hoppa längdhopp och komma på omtramp utan att det gjorde så mkt så hon började ta sig lite friheter. Just nu letar vi tränare, så hon blir tekniskt mer duktig och lite hinderklokare..

Men ni bor väl inte så långt från mig?
Hoppbana står alltid uppe så bara att komma hit.
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 799
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 794
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 154
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 593
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp