Årgång 2011 del 8

@Fiorano Eftersom det alltid är jag som fotar har jag typ inga bilder när jag rider, men den här bilden togs för ett år sen. I med att hon hade skadat sig när bilden togs ägnande hon ju det närmsta halvåret åt att vila, blir frisk och sedan direkt skada sig igen :p Men hon ägnade tiden till att bredda sig och bli lite längre (fast halsen glömdes nog bort haha).

dsc06320_573488c62a6b22088205c8da.jpg
 
@Exotizc och @Fiorano typ alla som rider ponny är ju aningens långa i överlivet känns det som, även juniorerna. När jag var 15-16 tävlade jag en connemara som var 132, och då var jag typ lika lång som nu (170), bara aningens lättare (10 kg typ). Men han var hingst så det var lite speciellt.

Men jag ska undvika färgglada kavajen på tävling för att inte dra uppmärksamhet till hur lång jag är på X... :angel:
 
@Fiorano
Ja verkligen. Dessutom slog hennes hjärta så orytmiskt att även jag kunde höra så det går ju att köpa ett stetoskop och lyssna regelbundet själv. Men du har ju ponnyer och det är tydligen väldigt ovanligt att ponnyer får förmaksflimmer. Ju större hjärta desto större risk.

Mamma är läkare så hon kommer framöver lyssna ca varannan vecka. Ju tidigare man upptäcker flimret desto bättre. Eftersom hon var relativt lätt att konvertera har det troligtvis inte gått allt för lång tid vilket också minskar risken för återfall även om det fortfarande är ca 25 % risk.
 
@Exotizc och @Fiorano typ alla som rider ponny är ju aningens långa i överlivet känns det som, även juniorerna. När jag var 15-16 tävlade jag en connemara som var 132, och då var jag typ lika lång som nu (170), bara aningens lättare (10 kg typ). Men han var hingst så det var lite speciellt.

Men jag ska undvika färgglada kavajen på tävling för att inte dra uppmärksamhet till hur lång jag är på X... :angel:
Du har rätt i att de flesta ponnyryttare är lite långa i överlivet. Jag får sluta tänka på det :p tror jag tänker på det lite för mycket för att jag är överårig ponnyryttare, har man ponny då verkar ju folk tycka att man är konstig :crazy: Jag har ju inte direkt någon tävlingsambition (mer än möjligtvis nåt litet ibland) så varför betala massa extra i matkostnad för att ha en storhäst liksom :angel:
 

X fick massage i måndags igen, mindre spänningar än föregående vecka :)

Vila mån och tis. Igår red jag ut på en atombomb :eek: Jagularer i alla buskar. Men fantastisk trav. Bärig, lätt i fram och utan ett enda sko-klonk trots hög fart :D

Var ute nästan två timmar blandat grusväg och offroad, mest skritt.

Idag red jag ut igen, dryg timme i bara skritt, mycket lugnare. Blev lite mer offroad än planerat för jag spanade på vägar.
 
@Exotizc Tycker inte du är längre än mången unge på sin ponny. Men jag förstår precis vad du menar med att en hela tiden tänker lite extra på sin längd just för att en är vuxen och själv aktivt väljer att rida ponny. Det har pratats ganska mycket om mig i krokarna om just det och har bla fått höra att jag rider ponny för att jag rider så dåligt att jag inte kan rida storhäst. Sånt är inte så himla kul att höra. Försöker skaka av mig så gott jag kan för det är som @Amanda_F säger att väldigt många juniorer är precis lika långa som oss på sina ponnisar. Och jag vinner rosetter med min pluttponny iaf och domarna gillar oss:p.
 
Nyfiken... Hur långa är ni och hur höga är era ponnyer? :)
Ponny 140cm men känns mindre(hon är nätt) och jag är 165 och känner mig aningens stor. Ponnymamma är 147 och då känner jag mig lagom. Ska nog ut och race lite med henne mot storhästarna, det är dax att sätta några av dem på plats :D
 
Jag håller ju till i 09ornas tråd nu för tiden men svarar ändå :) Jag är 164 med korta ben. Såg faktiskt inte så illa ut på Nisse sista tiden innan han såldes.
Första uppsittningen, här hade han precis fyllt 3 år. Dålig bild för jag böjer mig ju lite framåt (sen kan man ju diskutera valet av skor också). Här kände jag mig stor, letade upp ett barn som kunde rida istället så fort jag suttit upp och känt på hur han reagerade på att få ryttare på ryggen.
10153287_10152211354812917_2761952442374949868_n.jpg


Två år senare, inte vuxit mer än nån enstaka cm på höjden men breddat och musklat på sig en hel del. :up:. 126,5 är han mätt till. Här kände jag mig tom bekväm med att hoppträna honom när ordinarie barn inte kunde.
received_829110120567801.jpeg

received_829110283901118.jpeg


Cponnyn jag lånar är 138. på vissa bilder/filmer tycker jag att jag ser stor ut, och vissa perfekt men den här bilden är nog ganska ärlig om hur det faktiskt ser ut.
received_829102543901892.jpeg

sen inbillar jag mig att det kommer kännas bättre när jag fått tag i en dressyrsadel. Tycker jag hamnar så högt i hoppsadeln... Förhoppningsvis så biffar hon på sig lite mer också :)
Sen har jag ju min gamle dponny på 144cm också. När jag fick honom så var det han som var för stor för mig ;) Skaffar jag nån mer så blir den en dponny.
P9020012.JPG

283983_10151040582307917_1041977957_n.jpg


hoppas alla bilder syns, vissa är från fb och har inte länkat därifrån tidigare
 
Jag är 166 och Nangijala är 143 (hemmamätt visserligen). Hon är ju 146 bak, lika hög som syrrans ponny på 145 så jag tror att hon kanske kan växa ett par centimeter till om jag har tur (syrrans ponny är rätt bra i storleken till mig). Nangijalas mor var maxad och åt det lite grövre/bredare hållet och pappan var maxad fast smäckrare. Beställde ju en maxad d, lite smäckrare än mamman, var tog den vägen? :cautious:

@fickan Kan bara se den första och de två sista

Nangijalas mamma och jag (och Nangijala i magen)
dsc07938_5460d99f9606ee0e79b8311a.jpg
 
@Exotizc
Pojkvännen flyttar till en stad 60 mil bort imorgon så sprang i trappan till duschen så att jag skulle kunna åka till honom. Krasch pang bom och nu kan jag inte stå på foten o hej då sista myskvällen :p
 

Liknande trådar

Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 800
Senast: kryddelydd
·
Hästvård Gah, nu är jag farligt nära ett nervsammanbrott. (Nya) equiatrkern var ju här i onsdags, och rättade snedhet på bägge hästarna...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 821
Träning Med risk för att skapa ett ramaskri som kommer höras över halva landet.. (Ligger tråden fel får moderatorn gärna flytta den, visste...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 177
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 620
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp