Bukefalos 28 år!

Åsentacka

G

gunnel

Har en Åsentacka som är 5 år gammal. Hon står och lyfter benen, smågår på plats och profylaxandas emmellan, små korta andetag. Har 39,5 i temp och ingen förlossning på gång. Vi har tagit bort en del "snor" ur hennes nos och det rinner inget mer. Hon gnisslar tänder ibland vilket betyder att hon har ont. Verkar inte vilja lägga sig ner fast hon är trött. Äter med god aptit både havre och hö. Lite röda ögonvitor men det hon även annars ibland oxå.
Några tips? Vi får hem veterinären snart, förhoppningsvis.
 
Sv: Åsentacka

kolla om hon har några sår, så att hon inte har en infektion och mår dåligt pga det

Mvh Freddie:bump:
 

Liknande trådar

Hundhälsa OBS! Vi har varit inne med honom hos veterinären Har en gammal hund (fyller 14 i år) som inte alls mår bra. Började igår när jag...
Svar
9
· Visningar
4 619
Senast: Yrja
·
J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 378
Senast: Fille
·
S
Hästvård Köpte mitt Fjordsto-93 i somras som har hela tiden haft lös mage. Jag tänkte i början att det kanske berodde på då stoet kom till nytt...
Svar
1
· Visningar
1 070
Senast: JAMarna
·
Övr. Djur Igår, söndagen den 10/2 2008 kl 19.20, somnade min älskade Zvinto in. I torsdag fick jag ett samtal om att Zvinto såg lite hängig ut och...
Svar
6
· Visningar
1 007

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp