Bukefalos 28 år!

Åska i hjärnan

Enya

Trådstartare
Detta är nog också en "vad hände"tråd. Jag tänkte att jag också skulle fråga om någon kan ge en förklaring på vad som hände mig i förrgår. Jag ställde mig själv frågan om vad som hände då på kvällen när jag just lagt mig.

Det blixtrade i hjärnan. Det är det enda viset jag kan förklara det på, och jag vet att förklaringen inte bara haltar utan till och med är rullstolsburen. Jag la mig och skulle sova, blundade och tänkte på vad klockan var och vad jag skulle göra dagen efter, inga avancerade tankar med andra ord och nära att somna var jag inte heller. Plötsligt så känns det och verkar det som om det blixtrar i huvudet, flera gånger. Ögonen hade jag ju stängda och jag såg inget och det sägs att man inte känner något i hjärnan så jag borde inte ha känt av kortslutningen heller. Men något var det ju och den här beskrivningen var det första jag tänkte på. Det skedde flera gånger, jag öppnade ögonen emellan och försökte se mig omkring, reste mig och tänkte att det kanske är ett EPanfall på gång, så jag la mig ner igen och blundande. Sedan bara slutade det igen och allt var som vanligt.

Jag får väl erkänna att jag blev lite orolig efteråt, jag vill ju gärna att min hjärna mår bra och inte blir ännu sämre än vad den är nu, så när det känns som åska i hjärnan så kan jagi nte låta bli att ändå fundera över vad det är. :confused::nailbiting:
 
Så får jag när min kramptröskel är sänkt.
Iktorivilen tar bor det.
Kan gå från huvudet ner i armar och händer.
Skakninga, vibrationer odyl är också något som uppstår när kramptröskeln är låg nog.
För hög för anfall men så låg så det blir som urladding i mindre form.
Händer vid förkyling, för lite sömn odyl
Har haft någon gång strax före ett grand-mal- När jag inte hade sovit på 6 dygn och hade puls på 100 s/m och upp till 140 som mest varje gång jag mätte. Medel var 110. 10 min innan anfall (var ju inne på aluten pga sömnbrist och 4 h där och inga öronproppar dessutom så 10 min innan fick jag sådana vid varje ljud och tack och lov för de satt in infarten för sedan kom ryckningen (alltid åt vänster med huvudet och höger med kroppen från axlar och nedåt.) De hann säga mitt namn och sedan vaknade jag upp 3 h senare på en avdelning de tidigare påstod var full.
Ljus triggar det med liksom ljud.
Du borde ha stesolid eller iktorivil hemma liggandes just för sådana saker så du slipper ev, anfall för risken finns.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 015
Kropp & Själ Nu ligger jag här igen som en ”helikopter” och vänder och vrider och försöker sova, men det går inte. Är trött egentligen men hjärnan...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
5 127
Senast: kbtravare
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220
L
  • Artikel
Dagbok En sak som jag inte kan få bort från hjärnan som jag blir så jävla ledsen för är att det är så JÄVLA orätt vist 😭 För att egentligen så...
Svar
18
· Visningar
1 766
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp