Att äga häst tillsammans med företag

Eliseeh

Trådstartare
Enkel fråga, går det att samäga en häst tillsammans med ett företag? Det känns som en självklarhet men samtidigt har jag nog inte sett på exempelvis Blup, Equipe eller liknande att det skulle vara både privatpersioner och företag som äger hästen ifråga. Någon som vet? :confused:
 
ja , jag kollade på en hingst som jag bara kom på sådär random. Han har 3 ägare varav en är ett aktiebolag med 20% ägarandel.
 
I de flesta register för hästar får man ange hur stor del var och en äger, samt vem som står som representant/ansvarig. Det innebär att det kan vara så att man bara ser den av delägarna som har ansvaret.
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 368
Senast: animalasia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 189
Senast: Whoever
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 538
Senast: bobbbo
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 292
Senast: Miiikaela_
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vad är rätt
  • Dressyrsnack 17
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp