Bukefalos 28 år!

Att åka med sommardäck för att vara hundvakt?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag åker inte tåg av personliga anledningar.
Så det går tyvärr inte.
Oj då? Vilka personliga anledningar kan det vara?

Buss då? Skjuts halva vägen och så kommer hundägarna och hämtar dig halva vägen??
Det går nog att lösa om du vill, men det verkar du inte vilja. Tycker dock inte att hundägarna ska sättas på pottan för att du lovat mer än du kan stå för.
 
Oj då? Vilka personliga anledningar kan det vara?

Buss då? Skjuts halva vägen och så kommer hundägarna och hämtar dig halva vägen??
Det går nog att lösa om du vill, men det verkar du inte vilja. Tycker dock inte att hundägarna ska sättas på pottan för att du lovat mer än du kan stå för.
Jag åker isåfall bil trots sommardäck.
Kan inte åka buss eller tåg och har absolut inte råd med taxi.
 
Har ställt upp mycket för henne innan.
fick skälv ställa in en resa förra vintern då de satt fast i en flygstrejk.
 
Nej, alla hundvakter kan få förhinder! Vad hade de gjort ifall du blev akut sjuk och låg på sjukhus?

Säg till personen som har vinterdäcken att skicka ner de med bussgods, för du behöver däcken oavsett!! Lös bilen, och sen löser vi hunden.
Jag har alltid en plan b och c för mina egna hundar de fåtal gånge jag åker bort.
Vi ska åka till fjällen i december och jag har tre ställen ordnade för mina hundar om någon får förhinder.
 
Har ställt upp mycket för henne innan.
fick skälv ställa in en resa förra vintern då de satt fast i en flygstrejk.
Det berättigar inte dig att ge upp ditt löfte för att du planerat dåligt och har (vad jag antar) buss- och tågfobi.
Hoppas för hundens och hundägarnas skull att det löser sig, men jag förstår mycket väl om du kan tappa en hel del i vänskap genom det här.
 
Det berättigar inte dig att ge upp ditt löfte för att du planerat dåligt och har (vad jag antar) buss- och tågfobi.
Hoppas för hundens och hundägarnas skull att det löser sig, men jag förstår mycket väl om du kan tappa en hel del i vänskap genom det här.
Jag är inte vän med henne, vi är bar bekanta.
Sen har jag inget behov av Vänner heller.
Så det har inget med saken att göra.
 
Okej , så ansvaret för hunden är mitt ?

Nej, men ansvaret att du åtagit dig att sitta hundvakt. Det är absolut ditt ansvar, hur skulle hundägaren kunna ta ansvar för att du borde bytt däck men inte gjort det?

Tänk dig in i deras situation. Ska de ställa in sin resa för en förutsättning de inte kunnat påverka? Hur ska de kunna veta att du inte byter däck?
 
Men då kan du ju utan att få dåligt samvete bara strunta i det. Du åker inte tåg, har inget behov av vänner.

Jag hade nog försökt hjälpa till mer, letat pensionat eller försökt ordna skjuts, men vi är ju olika.
Jag har samvete
Och vill hjälpa till som jag sagt.
Men jag vill inte dö för en hund heller.
 
Men däcken måste du ju lösa oavsett! Eller tänker du sitta hemma till april?

Det är faktiskt ingen ursäkt att det brukar inte bli vinter förrän i januari, jag bor också(?) i Skåne och nog sätter jag vinterdäck på bilen innan dess - även när det inte är "riktig" vinter så blir det plötsligt halt av och till. Och alla nötter som inbillar sig att det funkar fint med sommardäcken riskerar livet på alla oss andra med!
 
Jag har bil med vinterdäck att köra med här.
Så det är ingen fara med det. Dock kan jag bara ta min egen bil när jag ska längre bort den andra är firmabil.
 
I Sverige har vi vinter. Att köra med "det brukar inte vara vinterväglag" är korkat resonerat för ibland blir det faktiskt det. Och vet man att man har ett åtagande på gång och att man är så otroligt beroende av bilen, vägrar åka kollektivt osv så ser man till att vara ute i god tid med däckskifte!
Att i så utsatt situation förvara däcken 20 mil bort och inte fixa hem dem i tid låter slappt.
Dessutom kom inte snön som ett jättesuprice om man hängt med lite på nyheterna.

Bor 8 mil från Göteborg och här GÅR inte att köra med sommardäck! Vi har 3 dm snö.

Ring i dag och be däckförvaren skicka hem dina däck.
Självklart går situationen att lösa om man vill.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 914
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 539
Tjatter Det var en gång en liten blå bil som ägdes av en äldre dam. Damen hade under vintern bestämt sig för att sluta köra bil. Då hon inte...
Svar
0
· Visningar
582
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 225
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp