Bukefalos 28 år!

Att begå flugmord...

Sv: Att begå flugmord...

Han får för mycket mat ;) Och för mycket kel. Säg till katten att det bara blir kel när han har lämnat av X antal döda flugor :p

Men han är så söööt och svår att motstå och nej jag är ingen kattmänniska så då förstår du hur söööt och svår att motstå han är :p
 
Sv: Att begå flugmord...

Vi bor på hönsgård och har jättemycket flugor.
Det bästa är att undvika att de tar sig in. Ha nät för fönster och dörrar som är öppna. Var snabb när du ska in och ut, låt inte ytterdörren stå öppen i onödan om du inte har nät för.

Har man väl fått in en större mängd flugor är det radar som gäller.

Så mitt tips till dig är att köra en omgång med radar så du får död på alla som är inne nu. Sen kan du försöka hålla dem ute från huset. Några kommer ta sig in ändå men dem kan man ta med flugsmällare i så fall.

Låt huset stå tomt ett tag efter att du kört med radar så behöver du inte oroa dig för att någon ska andas in det.

Jag får göra så! Radar är suveränt!, synd bara att det stinker så länge efteråt! Men det blir många flugor att dammsuga :D
 
Sv: Att begå flugmord...

Jag hade nog också tipsat om en sådan elektrisk flugfångare, vi kör kattmetoden hemma - har aldrig flugor :D Ena katten är en magisk flugfångare, man säger "fluga" och så börjar han söka och sen tar han den, missar aldrig haha :p

Låna ut honom hit så han kan dressera Nisse?:D
 
Sv: Att begå flugmord...

Jag vet tyvärr inte var jag ska hitta nåt gift och köttätande växter :P Men köttätande växter låter ju rätt effektivt, bara de inte tar barn och hundar och Nissepissepäronpungkatt! :eek:

Googla "brutala blommor" :D

Och nej, jag tror inte de äter små kissenissar eller barn/hundisar heller för den delen :D

:eek: Läste just detta på hemsidan "Nepenthes är tropiska växter och lever oftast i regnskogar i Asien.Det finns högländare samt lågländare och skötseln av dessa kan variera lite p.g.a detta. De fångar alla sorters insekter och de största kan t.o.m fånga mindre däggdjur." O_o Haha!
 
Sv: Att begå flugmord...

Elektrisk flugdödare:

Det använder vi med! Fast en större, rektangulär sak :)
Väldigt effektivt och inte det minsta giftigt, kostar någon hundring bara. Vi kör med öppna fönster och dörrar dagarna i ända sen får flugdödaren sköta dödandet.
 
Sv: Att begå flugmord...

vet inte om nagon sagt detta innan, men flugorna overvintrat under taket. Sa att stanga dorrar osv brukar inte hjalpa nar den massiva invasionen drar igang (du kanske har markt att en eller tva brukar krypa fram mitt i small kalla vintern om du har varmt upp huset for mycket?).

Vi hade en helt forjavlig invasion forra aret, grannarna och tillika varje hus pa nagra mils omkrets hade samma sak handa pa samma gang, over en dag var det tusentals flugor i hela huset, pga av vaderomslag (typ dem enda fa varma dagarna i rad hela sommaren). Grannarna hade anticimex pa besok, och dem lampade av grejer till varat hus ocksa (det ar sa vi vet att det hande i ett storre omrade). Men det var klister grejer att satta pa fonster/vita ytor osv so funkade kalasbra. + insektsprey tog ett bra tag innan vi fick skiten under kontrol igen men men man kan ju inte klandra anticimex for att man bor pa landet :D dem elektriska racketarna funkar asbra for sovrummet iaf ;)
 
Sv: Att begå flugmord...

Vilka modeller är det som fungerar???

Hade en tidigare som bara tog fjärilar:crazy:
 
Sv: Att begå flugmord...

Sambon och jag funderar på att skaffa lite flugfångande krukväxter. Venusfälla mfl.
 
Sv: Att begå flugmord...

Googla "brutala blommor" :D

Och nej, jag tror inte de äter små kissenissar eller barn/hundisar heller för den delen :D

:eek: Läste just detta på hemsidan "Nepenthes är tropiska växter och lever oftast i regnskogar i Asien.Det finns högländare samt lågländare och skötseln av dessa kan variera lite p.g.a detta. De fångar alla sorters insekter och de största kan t.o.m fånga mindre däggdjur." O_o Haha!

Brutala blommor! :D

Mindre däggdjur... du ser, min katt och mina dobermanns råkar illa ut om blemmorna samarbetar!!!!!! :cautious::sneaky::nailbiting::wtf::eek:
 
Sv: Att begå flugmord...

Haha, den lille katten tycker alltså att han svälter ihjäl akuuuut nuuu! ;)

Ja jösses! Du ska se honom när jag glömt köa torrfoder, han blir skitsur trots att han bara får vänta en dag och faktiskt kan äta typ leverpastej eller liknande, han döööör ju faktiskt inte. Kräsna kräket, inte konstigt att han inte äter flugor!!! :meh:
 
Sv: Att begå flugmord...

vet inte om nagon sagt detta innan, men flugorna overvintrat under taket. Sa att stanga dorrar osv brukar inte hjalpa nar den massiva invasionen drar igang (du kanske har markt att en eller tva brukar krypa fram mitt i small kalla vintern om du har varmt upp huset for mycket?).

Vi hade en helt forjavlig invasion forra aret, grannarna och tillika varje hus pa nagra mils omkrets hade samma sak handa pa samma gang, over en dag var det tusentals flugor i hela huset, pga av vaderomslag (typ dem enda fa varma dagarna i rad hela sommaren). Grannarna hade anticimex pa besok, och dem lampade av grejer till varat hus ocksa (det ar sa vi vet att det hande i ett storre omrade). Men det var klister grejer att satta pa fonster/vita ytor osv so funkade kalasbra. + insektsprey tog ett bra tag innan vi fick skiten under kontrol igen men men man kan ju inte klandra anticimex for att man bor pa landet :D dem elektriska racketarna funkar asbra for sovrummet iaf ;)

Ja just det, det har jag ju märkt! Tänkte att det var konstigt att jag såg några flugor i vintras!

Håhåjaja, vad de ska dö! De störde mig i morse som tusan, så till den milda grad att jag gömde mig under täcket! :nailbiting: En frontalkrockade i mitt öga, undrar vad han tagit för något onyttigt? En envisades med att surra mig i örat så det blev att lyssna på ipod med öronen säkert igenpluggade med lurarna så inga kräk skulle komma in! :sneaky:
 
Sv: Att begå flugmord...

Sambon och jag funderar på att skaffa lite flugfångande krukväxter. Venusfälla mfl.

Jag har vanligtvis inte så mycket flugor som tur är så jag väljer nog bort mördarväxter faktiskt. Jag gillar inte blommor och glömmer vattna... :o
 
Sv: Att begå flugmord...

Om man vill sova gott köper man moskitnät. Oslagbart för en god nattsömn.
Men angående RADAR. Den tar ju även flugorna i taket men när man sprayat så gäller det ju att låta det verka länge. Jag skulle ha sprayat tex sovrummet några timmar innan läggdags. Stäng igen, ta ett djupt andetag - spraya åta bara helsicke, gå ut ur rummet, stäng igen - andas...
Sen när det är mörkt (ja flugor sover på natten) gå in och vädra och njut sen av en flugfri sömn. Om du har öppet fönster kommer dock flugorna att komma in igen så fort det dagas - så nätfönster är ett måste. Finns ju att köpa klisterremsor med tillhörande när på Netto mfl.
 
Sv: Att begå flugmord...

Ja jösses! Du ska se honom när jag glömt köa torrfoder, han blir skitsur trots att han bara får vänta en dag och faktiskt kan äta typ leverpastej eller liknande, han döööör ju faktiskt inte. Kräsna kräket, inte konstigt att han inte äter flugor!!! :meh:

Du får nog tuffa till dig lite mentalt :p
 
Sv: Att begå flugmord...

Ja jösses! Du ska se honom när jag glömt köa torrfoder, han blir skitsur trots att han bara får vänta en dag och faktiskt kan äta typ leverpastej eller liknande, han döööör ju faktiskt inte. Kräsna kräket, inte konstigt att han inte äter flugor!!! :meh:

Som min ena kisse, blir helt hysterisk om DEN ENA av två skålar råkar vara tom, eller halvtom... eller om man lixom skymtar botten litegrann...:cautious: :banghead:
 
Sv: Att begå flugmord...

Du får nog tuffa till dig lite mentalt :p

Mot kisekattafan menar du? :eek: Slår vad om att han inte kommer äta flugor för det:sneaky: Han äter inte ens de döda!

Har nu spray, sån där klisterremsa och en till flugsmäll och jäklar vad här har mördats och sprutats.... Ska dammsuga upp lite lik nu sedan sprayet har gjort sitt. Sånna där mördarlampor ska jag också ha.... Sen är jag banne mig utrustad till tänderna i försvar mot kräken!
 
Sv: Att begå flugmord...

Som min ena kisse, blir helt hysterisk om DEN ENA av två skålar råkar vara tom, eller halvtom... eller om man lixom skymtar botten litegrann...:cautious: :banghead:
Ja jösses vilka idéer de har! Men fånga flugfän gör de inte! Jag tror min katt skyller på hundarna faktiskt!!!!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 590
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 427
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp