Bukefalos 28 år!

Att begå flugmord...

Sv: Att begå flugmord...

Mot kisekattafan menar du? :eek: Slår vad om att han inte kommer äta flugor för det:sneaky: Han äter inte ens de döda!

Har nu spray, sån där klisterremsa och en till flugsmäll och jäklar vad här har mördats och sprutats.... Ska dammsuga upp lite lik nu sedan sprayet har gjort sitt. Sånna där mördarlampor ska jag också ha.... Sen är jag banne mig utrustad till tänderna i försvar mot kräken!
Haha, vilket skräckhus för de stackars flugorna :p

Intressant att det är sån skillnad på flugmängden när det bara skiljer några mil. För du har väl inte flyttat än? Eller så är min hund och mina katter fenomenala på flugjakt :D
 
Sv: Att begå flugmord...

Jag bor kvar på samma plätt fortfarande tyvärr, trots att det faktiskt på skype står något helt annat! :sneaky:

Jag har aldrig haft så mycket flugor faktiskt. När jag flyttade hit sa alla att eftersom ena grannen hade kor och den andra hade grisar så skulle det vara mängder med flugor, men icke faktiskt. Men i år! :wtf: Och jag har glömt städa bort spindlar och nät på jättelänge så spindlar är här gott om lite här och där också... de är mätta kanske!

Men när det var så mycket getingar, fy fasiken vad jag blev rädd, 70 getingar på samma gång i huset är bara 69 för många än vad som är ok. Jag kan inte stänga mellan köket och resten av huset så jag sprayade radar och stod med en tidning i dörrhålet och viftade in dem i köket igen så de kunde dö. Bara att hålla andan under tiden nästan. När de blev slöare var det bara att börja dödandet.....:nailbiting:

Min Enya när hon levde (må hon vila i frid på sitt speciella plats), hon var bra flugjägare hon, även om hon missade 7 av 10 gånger :)
 
Sv: Att begå flugmord...

Då är det skumt att det på fem mil kan skilja så mycket gällande mängden flugor. Kusten borde inte hjälpa så mycket här, tycker jag.

Getingar är verkligen ingen höjdare. Då är flugor definitivt att föredra!
 
Sv: Att begå flugmord...

Då är det skumt att det på fem mil kan skilja så mycket gällande mängden flugor. Kusten borde inte hjälpa så mycket här, tycker jag.

Getingar är verkligen ingen höjdare. Då är flugor definitivt att föredra!

Det är nog "bara" hos mig det är så många ;) De är jävligt bra på att producera fler likadana har jag märkt, undrar om honan är dräktig 10 minuter eller nåt...:cautious:
 
Sv: Att begå flugmord...

Det är nog "bara" hos mig det är så många ;) De är jävligt bra på att producera fler likadana har jag märkt, undrar om honan är dräktig 10 minuter eller nåt...:cautious:
Du får se det som att du har det så hemtrevligt att de vill stanna hos dig :D

Vi får ändra uttrycket från "pippa som kaniner" till "pippa som flugor".
 
Sv: Att begå flugmord...

Kolla på Lantmännen/Granngården, när jag var liten fanns något som blandades ut med vatten och som man sen strök ut på väggarna i djurstallarna och sen hade man massor med döda flugor och inte alls många flugor som flög in i bostadshuset. Kanske något att kolla upp och "måla" i uthusen för att få mindre flygfän inne.
 
Sv: Att begå flugmord...

Min kära make har blivit en fena på att fånga flugor med dammsugaren.
 
Sv: Att begå flugmord...

Men alltså om grannens kor försvunnit, var ska flugorna ta vägen? Inga komockor att leka i... Stackars flugor nä då får de leta sej bort... voila kattbajs, smaskens för fluga... Hade du häst hemma också? Gott gotti gott gott. Rena paradiset för fluga. Hästskit alltså.

Svält ut dem :)
 
Sv: Att begå flugmord...

Har vänner som har små genomskinliga/svagt frostade remsor som de klistrar fast på fönsterrutan. Den är inte stor, som en 15-20 cm tejpbit. Den innehåller något gift så när flugorna går i den så får de i sig giftet och så dör de en liten stund senare. Ska tydligen funka riktigt bra.
 
Sv: Att begå flugmord...

Du får se det som att du har det så hemtrevligt att de vill stanna hos dig :D

Vi får ändra uttrycket från "pippa som kaniner" till "pippa som flugor".

Jamen de är helt otroliga till att pippa!O_o Pippa som flugor ska jag börja säga!
 
Sv: Att begå flugmord...

Kolla på Lantmännen/Granngården, när jag var liten fanns något som blandades ut med vatten och som man sen strök ut på väggarna i djurstallarna och sen hade man massor med döda flugor och inte alls många flugor som flög in i bostadshuset. Kanske något att kolla upp och "måla" i uthusen för att få mindre flygfän inne.

Jag har inga flugor ute faktiskt, konstigt nog, bara inne!

Ska kolla på sånt också. Jsut nu verkar det jag köpt hjälpa så plötsligt är här snarare er normalt antal flugor!

Men i morse var jag vansinnigt arg på de som var kvar eftersom de krockade med mig när jag sov!!:rage:
 
Sv: Att begå flugmord...

Men alltså om grannens kor försvunnit, var ska flugorna ta vägen? Inga komockor att leka i... Stackars flugor nä då får de leta sej bort... voila kattbajs, smaskens för fluga... Hade du häst hemma också? Gott gotti gott gott. Rena paradiset för fluga. Hästskit alltså.

Svält ut dem :)

Jag har ingen hästhemma och kattskiten rensar jag bort varje dag, så de har inte så mycket mat, men det är kanske därför de pippar- för att få så många skitungar som möjligt så det är någon som bär vidare deras efternamn medan några skitungar avlider!
 
Sv: Att begå flugmord...

Har vänner som har små genomskinliga/svagt frostade remsor som de klistrar fast på fönsterrutan. Den är inte stor, som en 15-20 cm tejpbit. Den innehåller något gift så när flugorna går i den så får de i sig giftet och så dör de en liten stund senare. Ska tydligen funka riktigt bra.

Ah, vad smart! Det ska jag också glo efter! :)
 
Sv: Att begå flugmord...

Ser ni en sån här på loppis eller auktion, köp.
Lite saft, några droppar diskmedel - och se'n får den stå på bordet och sköta sig själv. Roande underhållning om man har en morbid personlighet, samt saknar tv.

http://www.ekenas.fi/museum/flugfangare.JPG

Just nu är jag lite morbid, det är svårt att vara annat när man blir störd ideligen av närgångna flugor- då jäklar är jag i mördartaget! :sneaky:

Smart grej, är tyvärr inte på loppis så ofta! Men det kanske finns nånstans att köpa!Hoppas den är så effektiv som den ser ut!
 
Sv: Att begå flugmord...

Då är det skumt att det på fem mil kan skilja så mycket gällande mängden flugor. Kusten borde inte hjälpa så mycket här, tycker jag.

Getingar är verkligen ingen höjdare. Då är flugor definitivt att föredra!

Men vänta lite nu, kusten, ligger Staffanstorp vid kusten?!:eek:

Antalet flugor har minskat betydligt och jag är nöjd och har dessutom avancerat till att kunna slå ihjäl även ickepippande flugor!:D
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 604
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 430
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 498
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp