Bukefalos 28 år!

Att begå flugmord...

Enya

Trådstartare
HUR mördar man flugor på bästa sätt? Jag håller på att bli tokig på kräken, har aldrig haft så mycket flugor som i år. Och grannen har inte ens kor längre! Förra året hade jag en invasion av getingar så jag är i och för sig glad att det bara är flugor, men jag är faktiskt rädd att de flyger in i mina öron när jag sover :o Och det flyger runt runt hela tiden när jag ska sova. Jag har använt upp mitt insektspray, men vilket skit ändå det var, får köpa Radar spray, DET tar död på allt!

Samtidigt vill jag ha någon smart flugmördare som inte är sådär giftigt för djuren och barnen här.

Min erfarenhet av klisterlappar som man hänger nånstans är inte särskilt god- de funkar inte tycker jag. Är det verkligen bara Radar som tar sånt?

Jag är usel på att lyckas träffa när jag ska slå ihjäl dem också, det har givit min familj goda skratt i hela mitt liv, jag missar, tar i som fanken men flugan flyger lika glad för det därifrån. Kräk!


När jag hade getinginvasionen sprayade jag hela köket fullt med radar. De blev vrålilskna kan jag säga, men de dog. Jag räknade i hop till 40 getingar i köket. Hur de kom in är en gåta, det var inte öppet någonstans! Några timmar efter öppnade jag dörren till ena hallen och insåg att det var lika många där, radar och sedan räknade jag ihop 30 stycken till :eek:

(Det enda jag kan tänka mig är nyckelhålet i dörren...)

Jag är alltså glad att det bara är flugor, trots att jag är rädd om mina öron!!
 
Sv: Att begå flugmord...

Säg till Nisse att han måste sköta sitt jobb.
Hade en fluga kommit in i vår lägenhet hade mina katter gjort ALLT för att ta den.
 
Sv: Att begå flugmord...

Elektrisk flugdödare:
10838size0.jpg


En sån här grej kanske är vad du söker. Relativt billig och ser mycket fräschare ut än en flugtejprulle som hänger i taket! ;)
 
Sv: Att begå flugmord...

Jag säger samma sak som Shetlandskusk, jaktkatter! Mina katter plockar alla möjliga flygfän så jag sover gott även med balkongdörren öppen :D
Även hunden tar en del flugor men hon bor på nedervåningen så det gynnar mig inte när jag ska sova utan bara vakentid.
 
Sv: Att begå flugmord...

:laugh:

Nissekisekattafan är lat, han bryr sig inte om att de går på honom så länge de inte går på nosen! Till och med ena hunden fångar en fluga då och då och tuggar dem väl och sväljer dem ljudligt! :rofl: Hund nummer två är fullständigt ointresserad!

Spindlarna har nog fullt upp gissar jag. Barnen beklagade sig att det var en spindel med ägg som sedan fick barn... klart jag inte tar bort den så mycket flugor här är, bara på dem liksom!
 
Sv: Att begå flugmord...

Coolt, funkar dem verkligen då? Jag får inhandla sånna för det här funkar inte!

Finns det inte någon röra på man ha i en skål, typ vatten och nåt till som kräken gillar?

Ibland träffar jag faktiskt flugor men det är uteslutande när de parar sig, men då är de ju upptagna med annat....:sneaky::cautious:
 
Sv: Att begå flugmord...

Jag säger samma sak som Shetlandskusk, jaktkatter! Mina katter plockar alla möjliga flygfän så jag sover gott även med balkongdörren öppen :D
Även hunden tar en del flugor men hon bor på nedervåningen så det gynnar mig inte när jag ska sova utan bara vakentid.

Men min Nisse Katt är en lat en, han vill bara kela med mig och sova i solen och gotta sig, kräsen är han också! Men han har faktiskt fångat möss! Jag som varje vinter har haft möss hade inga i vintras (fick honom i november) så jag ska inte klaga allt för mycket på honom :love: När jag sitter här med datorn eller i soffan med datorn i knät kommer han uppsmygande och sätter sig nära nära utan att jag märker det förrän jag vänder på huvudet, så kela är hans hobby istället! :D
 
Sv: Att begå flugmord...

Tror min gamla katt blev immun för allt vad heter flugfän, det enda hon jagade som kom innanför dörren var ljudet av rasslet från kattgodislådan. På sin höjd kunde hon lägga tassen öven nån fjäril som irrat sig in för att sedan stoppa den i munnen. Ute var det andra puckar, men även där var flugor och humlor inte av intresse. Möss och fåglar och kanske nån ekorre kunde hon lägga energi på. Men nu var hon ju ingen stadskatt heller. :D
 
Sv: Att begå flugmord...

Coolt, funkar dem verkligen då? Jag får inhandla sånna för det här funkar inte!

Finns det inte någon röra på man ha i en skål, typ vatten och nåt till som kräken gillar?

Dom funkar :) har inte provat just denna modell men annan som vi hade på verandan för några somrar sedan brände flugar av bara attan! :devil:

Jo, man kan blanda vatten, ättika eller vinäger och lite diskmedel i en skål. Men jag vet inte om det bara funkar på bananflugor! O_o
 
Sv: Att begå flugmord...

Kanske inte brukbart inomhus men tänkte ändå tipsa om det. I ett stall jag höll till i förut hade de absurda mängder flugor, stallägaren blandade då betfor i skålar/fat och hällde samtidigt i något gift O_o och dagen därpå var det helt svart där, verkligen en matta med flugor :wtf:

Så ja, det fungerade men fråga mig inte vilket gift han använde och jag tror ju då förstås att det inte är så lämpligt i ditt fall med andra djur och barn i närheten - om du inte kan sätta det så att de inte når förstås, uppe på något köksskåp, en garderob eller så...
Eller så kanske du kan ha det i en sån petflaska man klipper av toppen på och vänder inåt, som en tratt - de hittar in men inte ut typ.

Nej, jag vet inte om det hjälpte dig alls men iaf, hoppas du får ordning på kräken!

Jo! Det finns ju köttätande växter också :D men de kanske inte orkar äta hur mycket som helst...
 
Sv: Att begå flugmord...

Nätfönster och stängda dörrar. Spraya radar på kvällen i slutna rum.
Skaffa dig elektriskt tennisrack - dvs en batteridriven flugsmälla som man kan klå flygande flugor med. Ge barnen varsitt.
Fluglampan som är i tråden ska vara tänd på natten enbart då den drar till sig flugor. Dom flesta sådana brukar vara skit och mest döda malar som grillas och stinker.
 
Sv: Att begå flugmord...

Flugor är ofta inte så särskilt aktiva på natten, så en antifluglampa ska ju vara tänd även skymning och gryning...
 
Sv: Att begå flugmord...

Mina katter, särskilt den ena, jagar även möss, sorkar och dylikt ute. Men hon leker gärna med flugor inomhus ändå :)
 
Sv: Att begå flugmord...

Han får för mycket mat ;) Och för mycket kel. Säg till katten att det bara blir kel när han har lämnat av X antal döda flugor :p
 
Sv: Att begå flugmord...

Vi bor på hönsgård och har jättemycket flugor.
Det bästa är att undvika att de tar sig in. Ha nät för fönster och dörrar som är öppna. Var snabb när du ska in och ut, låt inte ytterdörren stå öppen i onödan om du inte har nät för.

Har man väl fått in en större mängd flugor är det radar som gäller.

Så mitt tips till dig är att köra en omgång med radar så du får död på alla som är inne nu. Sen kan du försöka hålla dem ute från huset. Några kommer ta sig in ändå men dem kan man ta med flugsmällare i så fall.

Låt huset stå tomt ett tag efter att du kört med radar så behöver du inte oroa dig för att någon ska andas in det.
 
Sv: Att begå flugmord...

Jag hade nog också tipsat om en sådan elektrisk flugfångare, vi kör kattmetoden hemma - har aldrig flugor :D Ena katten är en magisk flugfångare, man säger "fluga" och så börjar han söka och sen tar han den, missar aldrig haha :p
 
Sv: Att begå flugmord...

Dom funkar :) har inte provat just denna modell men annan som vi hade på verandan för några somrar sedan brände flugar av bara attan! :devil:

Jo, man kan blanda vatten, ättika eller vinäger och lite diskmedel i en skål. Men jag vet inte om det bara funkar på bananflugor! O_o

Ska köra vattenblandningen tills jag köpt mer Radar och sån mördargrej i morgon :)
 
Sv: Att begå flugmord...

Kanske inte brukbart inomhus men tänkte ändå tipsa om det. I ett stall jag höll till i förut hade de absurda mängder flugor, stallägaren blandade då betfor i skålar/fat och hällde samtidigt i något gift O_o och dagen därpå var det helt svart där, verkligen en matta med flugor :wtf:

Så ja, det fungerade men fråga mig inte vilket gift han använde och jag tror ju då förstås att det inte är så lämpligt i ditt fall med andra djur och barn i närheten - om du inte kan sätta det så att de inte når förstås, uppe på något köksskåp, en garderob eller så...
Eller så kanske du kan ha det i en sån petflaska man klipper av toppen på och vänder inåt, som en tratt - de hittar in men inte ut typ.

Nej, jag vet inte om det hjälpte dig alls men iaf, hoppas du får ordning på kräken!

Jo! Det finns ju köttätande växter också :D men de kanske inte orkar äta hur mycket som helst...
Jag vet tyvärr inte var jag ska hitta nåt gift och köttätande växter :P Men köttätande växter låter ju rätt effektivt, bara de inte tar barn och hundar och Nissepissepäronpungkatt! :eek:
 
Sv: Att begå flugmord...

Nätfönster och stängda dörrar. Spraya radar på kvällen i slutna rum.
Skaffa dig elektriskt tennisrack - dvs en batteridriven flugsmälla som man kan klå flygande flugor med. Ge barnen varsitt.
Fluglampan som är i tråden ska vara tänd på natten enbart då den drar till sig flugor. Dom flesta sådana brukar vara skit och mest döda malar som grillas och stinker.

Nät för fönsterna, jösses :o Jag har fönsterna öppna och tycker att på natten vid min säng är det mindre flugor när det börjar krypa neråt med temperaturen. Kan det vara så att de fryser?
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 581
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 426
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 497
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 956

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp