Att börja med western.

Emiro

Trådstartare
Jag skulle behöva lite hjälp. Min son som är 8 år har varit med på två stycken prova på-tävlingar i western med sin ponny och är helt såld.
Jag vet ingenting om western och undrar var man hittar tränare? Jag har sökt lite på nätet men inte blivit så mycket klokare. Vi bor ca 8 mil nordöst om Uppsala.
Andra tips och råd när det gäller att "sadla om" så att säga, mottages tacksamt.
 
Vad roligt att han vill prova på. Jag är också novis men har hittat mycket information på WRAS hemsida. Vi var på en fantastisk rookie tävling i Dannemora. Så kolla med Dannemora ridklubb så kanske dem kan hjälpa dig vidare. Lycka till!
 
Vad roligt att han vill prova på. Jag är också novis men har hittat mycket information på WRAS hemsida. Vi var på en fantastisk rookie tävling i Dannemora. Så kolla med Dannemora ridklubb så kanske dem kan hjälpa dig vidare. Lycka till!
Vad festligt, det var där vi var! Urmysig liten klubb. Men inga träningar i western vad jag har förstått?
 
Kanske är en bit beroende på vart du bor, men jag har också blivit intresserad av western och råkade se att Gävle Fältrittklubb kommer börja med kurser på onsdagar för att se intresse osv. :)

Annars håller jag med om att det är lite svårt att hitta western ridskolor. :p
 
Kanske är en bit beroende på vart du bor, men jag har också blivit intresserad av western och råkade se att Gävle Fältrittklubb kommer börja med kurser på onsdagar för att se intresse osv. :)

Annars håller jag med om att det är lite svårt att hitta western ridskolor. :p
Var såg du det? Hittade inget på deras hemsida... Blev lite nyfiken på vem som ska hålla i kurserna :)
 
Aha, känner inte till henne alls, men skoj iaf :up:


ååm vad roligt! bara så jättetypiskt att western lever upp i mina gamla hemtrakter preciis när jag har flyttat långt därifrån! :cautious:

Men varmt välkommen till westernvärlden! Var bor du mer specifikt? är det nära där jag bodde så har jag ev ett par namn som ev kan ge privatlektioner om och när det kan bli aktuellt. Annars kan jag tipsa om Hipparion Svanby i tierp som varje vår har skojtävling med bla trailklass ( även dressyr och hoppning) de har superbra stämning och man har alltid galet roligt där! =)
 
Tack hörrni! Gävle är inte orimligt långt bort och inte tierp heller.
Men visst är det väldigt svårt att hitta något?
En ridskola här i närheten har kört i gång med lite prova på-western träningar nu.
Jag vet inte hur många det blir men vi ska dit på fredag! Det ska bli väldigt spännande.
 
Tack hörrni! Gävle är inte orimligt långt bort och inte tierp heller.
Men visst är det väldigt svårt att hitta något?
En ridskola här i närheten har kört i gång med lite prova på-western träningar nu.
Jag vet inte hur många det blir men vi ska dit på fredag! Det ska bli väldigt spännande.


Det är skitsvårt att hitta något!
jag har letat i tio år i området efter träningar, och tillslut flyttat. Då lägger klubben på nya orten i princip ner! :mad:
men nu i september brukar det vara en tävling i sandviken, där har jag bara vågat åka och titta ännu (prestationsångest deluxe). Det är westernryttarna gästrikland som anordnar.

kul att en ridskola vågar prova på!
det finns ju en westernridskola någon mil norr om uppsala längs gamla E4, men kan inte minnas vad den heter... de har en del clinics ibland oxå.
En ganska snart ser jag nu... http://www.sandbywestern.se/
 
Det är ju liite för långt bort för dig och din son, men om någon annan med barn som vill testa på western läser här, så har ridskolan i tidaholm precis startat en westerngrupp för barn. Jättekul! :)
 
Det är skitsvårt att hitta något!
jag har letat i tio år i området efter träningar, och tillslut flyttat. Då lägger klubben på nya orten i princip ner! :mad:
men nu i september brukar det vara en tävling i sandviken, där har jag bara vågat åka och titta ännu (prestationsångest deluxe). Det är westernryttarna gästrikland som anordnar.

kul att en ridskola vågar prova på!
det finns ju en westernridskola någon mil norr om uppsala längs gamla E4, men kan inte minnas vad den heter... de har en del clinics ibland oxå.
En ganska snart ser jag nu... http://www.sandbywestern.se/
Den sidan har jag varit inne på men det är bara för vuxna tyvärr..
Vad drygt för dig att klubben lade ner! Det verkar vara något av en utmaning att hålla på med western..
 
ååm vad roligt! bara så jättetypiskt att western lever upp i mina gamla hemtrakter preciis när jag har flyttat långt därifrån! :cautious:

Men varmt välkommen till westernvärlden! Var bor du mer specifikt? är det nära där jag bodde så har jag ev ett par namn som ev kan ge privatlektioner om och när det kan bli aktuellt. Annars kan jag tipsa om Hipparion Svanby i tierp som varje vår har skojtävling med bla trailklass ( även dressyr och hoppning) de har superbra stämning och man har alltid galet roligt där! =)

Jo men UF är inte westerntränare (även om hon är en suverän tränare på många andra sätt!)
 
Jo men UF är inte westerntränare (även om hon är en suverän tränare på många andra sätt!)

Ja visst är hon suverän!
Men nej, westerntränare är hon inte, men det var deras speciella variant av trailtävling jag tipsade om. Även om det inte döms efter vanliga regelboken så är det en kanonplats att börja tävla på skoj för en liten 8 åring. Bara glada hejarop från alla, och maskeradtävling i alla klasser! =)
 

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
987
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 036
Senast: kolblakkur
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 044
Senast: tuaphua
·
Hästhantering Hej! Jag behöver hjälp med lite råd och tips gällande skoning. Jag har haft min häst i fyra år. Första året gick det jättebra att sko...
Svar
11
· Visningar
1 584
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp