Bukefalos 28 år!

Att gråta

Jag gråter typ jämt känns det som ibland. Inte när jag är arg tack och lov (fast det är jag så himla sällan att det varken skulle göra till eller från.) och väldigt sällan bland andra människor, men jag grinar fortfarande över min förlorade hund nästan varje dag till exempel. Två år senare, tack så mycket.
En vecka per månad är det hopplöst, jag kan börja gråta över trädgårdsvideos. :confused:
Det känns inte särskilt befriande, men inte negativt heller.
 
Jag gråter förhållandevis lätt men det var ett tag sedan sist nu. För några veckor sedan började jag spontangråta ensam i bilen. Inget hade egentligen hänt, men det var rätt skönt att känna efter på den känslan. Jag tycker inte att det är ett bekymmer att jag gråter, det händer, omvärlden får hantera det. Snarare känner jag att jag gör omvärlden en tjänst som öppnar dörren för att dela med sig av känsloyttringar. Om jag gråter och inte skäms över det kanske någon annan mår lite bättre nästa gång när det är deras tur. Ibland är man ledsen, liksom.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har extremt svårt att gråta. Tyvärr då jag tror det hade varit bra i vissa situationer. Jag upplever också att jag har lättare att känna riktigt glädje om jag också kan känna mig riktigt ledsen och gråta.

Nu mår jag inte dåligt på något sätt och har stor nytta av mitt jämna humör men inser att jag nog skulle behöva lära mig att "känna" mer men vet inte riktigt hur jag skulle göra det.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 167
Senast: Sasse
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 201
Senast: mars
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 708
Kropp & Själ Jag var väldigt nära att skriva det här under anonymt nick, men kom sedan fram till att det här inte är något att skämmas för och att...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 806
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp