Bukefalos 28 år!

Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

På vilket sätt skulle det vara ett hot?
Inte är det ur juridisk synvinkel i varje fall.
Jag har fått betydligt värre saker både på mail och på Facebook.
Vid en genomgång efter biljakten jag utsattes för så förklarade Polisen att det inte räknades så.
Biljakten var inte den heller ens ett ofredande då jag inte utsattes för tillräckligt med oväsen för det.
Att bli prejad, stoppad och ha en skrikande man hängande i tackräcket var inte nog för en fällande dom.
Men vad spelar det för roll vad du fått skrivet till dig?
Den som fick det skrivit till sig och andra reagerade och tycker det är över gränsen.
Kan inte det räcka?
 
På vilket sätt skulle det vara ett hot?
Inte är det ur juridisk synvinkel i varje fall.
Jag har fått betydligt värre saker både på mail och på Facebook.
Vid en genomgång efter biljakten jag utsattes för så förklarade Polisen att det inte räknades så.
Biljakten var inte den heller ens ett ofredande då jag inte utsattes för tillräckligt med oväsen för det.
Att bli prejad, stoppad och ha en skrikande man hängande i tackräcket var inte nog för en fällande dom.

"Passa dig" är inte ett hot? En främmande man som uttrycker till en kvinna han inte känner att hon ska passa sig så han inte lurpassar på henne är inte ett hot? Det här är inte en rättegång.

Inte heller är det någon tävling där värst upplevelse är det enda som räknas. Det spelar absolut ingen roll vad du har eller inte har råkat ut för, när det kommer till att bedöma en helt annan händelse. :meh:
 
Nej, och skulle någon fysiskt överfalla någon när jag är i närheten så skulle det bli väldigt synd om antagonisten, det garanterar jag. Jag är känd som den som inte backar utan avstyr bråk och jag har aldrig och KOMMER aldrig att ge mig på nån som inte ger sig på mig först i syfte att skada. Det gäller även andra människor, försök inte banka på nån i mitt sällskap bara för då lär det göra mycket ont.

Jag förstår bara inte hur du resonerar. Först skriver du direkt obehagliga inlägg i tråden som folk verkligen tar illa upp av, och istället för att göra det enda rätta (be om ursäkt till personerna ifråga) försöker du först övertyga personerna om att du minsann aaaaaldrig skulle göra något hotfullt för att i nästa inlägg raljera över hur ont det kommer att göra för den som ger sig på någon i ditt sällskap... O_o
 
"Passa dig" är inte ett hot? En främmande man som uttrycker till en kvinna han inte känner att hon ska passa sig så han inte lurpassar på henne är inte ett hot? Det här är inte en rättegång.

Inte heller är det någon tävling där värst upplevelse är det enda som räknas. Det spelar absolut ingen roll vad du har eller inte har råkat ut för, när det kommer till att bedöma en helt annan händelse. :meh:
Det är absolut ett hot !
 
Men snälla rara det här är ju verkligen att överdriva.
Jag har de senaste 5 åren levt i en mardrömsliknande situation med nätförföljelse, nättrackasserier, förtal, falsk tillvitelse, ofredanden, biljakter, skadegörelse mm men det är ändå inget som vare sig Polis eller Gunnar kan göra något åt.
Den som ljuger bäst vinner och jag ljuger inte alls.
Vi har valsat genom rättssystemet på alla de sätt och det är inget som jag önskar ens min värsta fiende.
Polisen har då ändå verkligen försökt i mitt fall.
Nu så är det dock över för min del efter att ha toppats av ett litet handgripligt mordhot på några av mina närstående.
Men du är nog mest överkänslig.

Vi har alla olika gränser. Det som jag tycker är obehagligt kanske någon annan bara tycker är jättelöjligt att ens notera, vi bär ju alla på olika erfarenheter. Därför kan jag nog tycka att man ska vara väldigt försiktig med att kalla någon annan för överkänslig.
 
Att skriva att man ska passa sig och han kanske ligger bakom soptunnan är väl för sjutton ett hot i högsta grad.
Hur kan en sån användare vara kvar ?
 
"Passa dig" är inte ett hot? En främmande man som uttrycker till en kvinna han inte känner att hon ska passa sig så han inte lurpassar på henne är inte ett hot?
Ett hot om vaddå?
Jag skulle klassa det som ett icke uppskattat skämt.
Ett sådant där som vettiga människor skall be om ursäkt för eller som andra tycker att man skall tåla.
Inte som ett hot.
Ett hot är något annat och mycket värre.
Inte heller är det någon tävling där värst upplevelse är det enda som räknas.
Nej precis.
Men det bör finnas en viss korrelation mellan reaktion och händelse.
Det är liksom inte farligt att ha en man gömd bakom soptunnan.
 
Ett hot om vaddå?
Jag skulle klassa det som ett icke uppskattat skämt.
Ett sådant där som vettiga människor skall be om ursäkt för eller som andra tycker att man skall tåla.
Inte som ett hot.
Ett hot är något annat och mycket värre.

Nej precis.
Men det bör finnas en viss korrelation mellan reaktion och händelse.
Det är liksom inte farligt att ha en man gömd bakom soptunnan.
Det är inget skämt , aldrig träffat någon som skämtar så.
Vad heter den typen av humor..
 
Som vanligt här på buke så måste det mesta missuppfattas som inte faller vissa på läpp, vill inte den som läser förstå andemeningen i det hela eller också passar inte förklaringen, jag skiter i vilket då inte jag äger det problemet. Nu lämnar den här elaka skrämmande, obehagliga (m.fl. tillmälen) gubbjäveln i den här tråden för den leder ingenstans utan går bara i cirklar. Ha´t så kul!

 
Som vanligt här på buke så måste det mesta missuppfattas som inte faller vissa på läpp, vill inte den som läser förstå andemeningen i det hela eller också passar inte förklaringen, jag skiter i vilket då inte jag äger det problemet. Nu lämnar den här elaka skrämmande, obehagliga (m.fl. tillmälen) gubbjäveln i den här tråden för den leder ingenstans utan går bara i cirklar. Ha´t så kul!


Intressant argumentationsteknik! :up:
 
Som vanligt här på buke så måste det mesta missuppfattas som inte faller vissa på läpp, vill inte den som läser förstå andemeningen i det hela eller också passar inte förklaringen, jag skiter i vilket då inte jag äger det problemet. Nu lämnar den här elaka skrämmande, obehagliga (m.fl. tillmälen) gubbjäveln i den här tråden för den leder ingenstans utan går bara i cirklar. Ha´t så kul!

Men skärp dig och be om ursäkt istället , var en man !
 
Ett hot om vaddå?
Jag skulle klassa det som ett icke uppskattat skämt.
Ett sådant där som vettiga människor skall be om ursäkt för eller som andra tycker att man skall tåla.
Inte som ett hot.
Ett hot är något annat och mycket värre.

Nej precis.
Men det bör finnas en viss korrelation mellan reaktion och händelse.
Det är liksom inte farligt att ha en man gömd bakom soptunnan.
Jo.. det är jäkligt obehagligt att ha en man gömd bakom soptunnan.
 
Som vanligt här på buke så måste det mesta missuppfattas som inte faller vissa på läpp, vill inte den som läser förstå andemeningen i det hela eller också passar inte förklaringen, jag skiter i vilket då inte jag äger det problemet. Nu lämnar den här elaka skrämmande, obehagliga (m.fl. tillmälen) gubbjäveln i den här tråden för den leder ingenstans utan går bara i cirklar. Ha´t så kul!

Jo du äger problemet
Du får lära dig att uttrycka dig annorlunda när du pratar med främmande personer på ett forum.
 
Vi har alla olika gränser. Det som jag tycker är obehagligt kanske någon annan bara tycker är jättelöjligt att ens notera, vi bär ju alla på olika erfarenheter.
Det är ju en del av problemet, att den som skriver meddelandet menar att skämta medan den som tar emot meddelandet ser det som något annat än ett skämt.
I det här fallet tydligen som ett hot.
Därför kan jag nog tycka att man ska vara väldigt försiktig med att kalla någon annan för överkänslig.
Men det är ju de tidigare erfarenheterna som ger överkänsligheten för nya händelser.
De nya händelserna bär inte ansvar för de gamla erfarenheterna.
 
Det är ju en del av problemet, att den som skriver meddelandet menar att skämta medan den som tar emot meddelandet ser det som något annat än ett skämt.
I det här fallet tydligen som ett hot.

Men det är ju de tidigare erfarenheterna som ger överkänsligheten för nya händelser.
De nya händelserna bär inte ansvar för de gamla erfarenheterna.
Då kan den som skämtat be om ursäkt och lära sig att formulera sig annorlunda
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
596
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 260
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 347
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
632
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp