Bukefalos 28 år!

Att outa användare på anonyma forum (som Bukefalos)

Det blir ju väldigt lätt en obehaglig stämning när han säger sig sätta sattelitspaning på en tjej på ett forum. (;);))
Och hur tror du att jag skulle burit mig åt för att kunna göra det? Sänt upp en egen sattellit? Om nån går på något sådant som ju är en överdrift utöver det vanliga så säger det mera om dom som reagerar än den som skrev det och jag försöker överdriva rejält för att nåt ska uppfattas så otroligt så ingen normalt funtad människa någonsin ska kunna gå på det hela.

Sen så har vi ju foliehattarna också som läser in allt så det stämmer med deras världsbild men dom går aldrig att övertala oavsett hur man bär sig åt.


*Nu kommer säkert någon att bli kränkt, någon triangla inlägget och någon att spy galla men det bryr mig inte.*
 
*Nu kommer säkert någon att bli kränkt, någon triangla inlägget och någon att spy galla men det bryr mig inte.*

Men du borde för fan bry dig! Du skrev till @niphredil att hon skulle passa sig så du inte låg och lurpassade bakom hennes soptunna eller satte spaning på henne... Det är ett hot, oavsett hur kul du tycker det är - och oavsett att jag misstänker att hon inte blev ett dugg rädd. Att du får det till att det är en OK sak att skriva till någon du inte känner, "passa dig så jag lite ligger och lurpassar på dig där du inte kan se mig", det är ju helt bisarrt. Varför vill du göra så? Men när folk reagerar så är vi fåniga, och du är minsann supersnäll. O_o

Skärp dig! Ett enkelt steg att börja med: sluta hota kvinnor du inte känner!

Jag tror det är ungefär noll risk att du genomför endera hot, även om att ligga i bakhåll väl kan ses som mer praktiskt genomförbart i alla fall, men problemet är ju att du tydligen tycker det är helt OK att försöka skrämmas, att försöka ta någons trygghet - för att det är ju så jävla kul... Sympatiskt.
 
Men du borde för fan bry dig! Du skrev till @niphredil att hon skulle passa sig så du inte låg och lurpassade bakom hennes soptunna eller satte spaning på henne... Det är ett hot, oavsett hur kul du tycker det är - och oavsett att jag misstänker att hon inte blev ett dugg rädd. Att du får det till att det är en OK sak att skriva till någon du inte känner, "passa dig så jag lite ligger och lurpassar på dig där du inte kan se mig", det är ju helt bisarrt. Varför vill du göra så? Men när folk reagerar så är vi fåniga, och du är minsann supersnäll. O_o

Skärp dig! Ett enkelt steg att börja med: sluta hota kvinnor du inte känner!

Jag tror det är ungefär noll risk att du genomför endera hot, även om att ligga i bakhåll väl kan ses som mer praktiskt genomförbart i alla fall, men problemet är ju att du tydligen tycker det är helt OK att försöka skrämmas, att försöka ta någons trygghet - för att det är ju så jävla kul... Sympatiskt.

Eller de han känner.
 
Du skrev till @niphredil att hon skulle passa sig så du inte låg och lurpassade bakom hennes soptunna eller satte spaning på henne...
Du, tagga ner lite va. Jag vet inte var hon bor, har inte ens nåt intresse av att ta reda på det heller och vet definitivt inte om hon ens har en soptunna och jag tror nog hon var införstådd med detta,,,,,,,,,men det är vad jag TROR.

Jag tror det är ungefär noll risk att du genomför endera hot,
Det där har du förbannat rätt i, jag kan garantera dig att vi skulle kunna sova i samma säng utan att det skulle hända ett skit och gå på en enslig skogspromenad utan att du behövde vara det minsta ängslig. Jag varken "skämtar" fysiskt eller förnedrande, skämtar jag så försöker jag överdriva in absurdum som jag redan försökt förklara, vill du inte tro det så låt bli.
 
Jag får meddelanden om att Inte_Ung tillskriver mig egenskapen 'överkänslig'. Mitt svar till dig, Inte_Ung - du har inte, och kan inte ha en aning om vad som hänt eller vad jag utsatts för och upplevt.
Jo just när det gäller MacGyver så.
Vi har diskuterat ganska så mycket över hur det blev som det blev i ditt fall.
Och helt ärligt så kan jag bara inte förstå din oerhört starka reaktion.
Den reaktion i närheten av ren panik som du uppvisar.
 
Du, tagga ner lite va. Jag vet inte var hon bor, har inte ens nåt intresse av att ta reda på det heller och vet definitivt inte om hon ens har en soptunna och jag tror nog hon var införstådd med detta,,,,,,,,,men det är vad jag TROR.

Det där har du förbannat rätt i, jag kan garantera dig att vi skulle kunna sova i samma säng utan att det skulle hända ett skit och gå på en enslig skogspromenad utan att du behövde vara det minsta ängslig. Jag varken "skämtar" fysiskt eller förnedrande, skämtar jag så försöker jag överdriva in absurdum som jag redan försökt förklara, vill du inte tro det så låt bli.

Igen. Jag är inte rädd för dig. Jag tror inte @niphredil är rädd för dig. (Men säker kan jag såklart inte vara.) Det är inte det som är problemet. Problemet är att du uttrycker dig hotfullt, du tar dig rätten att försöka verka skrämmande - om du lyckas eller ej minskar inte ditt ansvar för ditt beteende! Tagga ner? Sluta bete dig så, så lär folk sluta reagera på det. O_o

Men du har förstås inget ansvar för vad du själv gör, det vårt fel som inte har humor? Är man jättesnäll och ofarlig får man såklart göra vad man vill mot andra - du tänker ju inte faktiskt fysiskt överfalla någon av oss, så då är det OK? :banghead:
 
du tänker ju inte faktiskt fysiskt överfalla någon av oss
Nej, och skulle någon fysiskt överfalla någon när jag är i närheten så skulle det bli väldigt synd om antagonisten, det garanterar jag. Jag är känd som den som inte backar utan avstyr bråk och jag har aldrig och KOMMER aldrig att ge mig på nån som inte ger sig på mig först i syfte att skada. Det gäller även andra människor, försök inte banka på nån i mitt sällskap bara för då lär det göra mycket ont.
 
Nej, och skulle någon fysiskt överfalla någon när jag är i närheten så skulle det bli väldigt synd om antagonisten, det garanterar jag. Jag är känd som den som inte backar utan avstyr bråk och jag har aldrig och KOMMER aldrig att ge mig på nån som inte ger sig på mig först i syfte att skada. Det gäller även andra människor, försök inte banka på nån i mitt sällskap bara för då lär det göra mycket ont.

Det var kanske för mycket text förra gången? Jag försöker lite mer nerskalat:

Skärp dig! Ett enkelt steg att börja med: sluta hota kvinnor du inte känner!
 
@MacGyver

"Jag vet inte var hon bor, har inte ens nåt intresse av att ta reda på det heller och vet definitivt inte om hon ens har en soptunna och jag tror nog hon var införstådd med detta,,,,,,,,,men det är vad jag TROR."

Då föreslår jag att du hädanefter utgår ifrån att ingen här uppskattar skämt/uttryck om att du ska lurpassa eller spana på någon. Det är direkt olämpligt. Bara låt bli det hädanefter.
 
Du, tagga ner lite va. Jag vet inte var hon bor, har inte ens nåt intresse av att ta reda på det heller och vet definitivt inte om hon ens har en soptunna och jag tror nog hon var införstådd med detta,,,,,,,,,men det är vad jag TROR.

Det där har du förbannat rätt i, jag kan garantera dig att vi skulle kunna sova i samma säng utan att det skulle hända ett skit och gå på en enslig skogspromenad utan att du behövde vara det minsta ängslig. Jag varken "skämtar" fysiskt eller förnedrande, skämtar jag så försöker jag överdriva in absurdum som jag redan försökt förklara, vill du inte tro det så låt bli.
Men kan du inte inse att du har skrivit saker som folk tagit illa upp av och be om ursäkt?
Varför fortsätta skriva som du gör.
 
Du skrev till @niphredil att hon skulle passa sig så du inte låg och lurpassade bakom hennes soptunna eller satte spaning på henne... Det är ett hot,
På vilket sätt skulle det vara ett hot?
Inte är det ur juridisk synvinkel i varje fall.
Jag har fått betydligt värre saker både på mail och på Facebook.
Vid en genomgång efter biljakten jag utsattes för så förklarade Polisen att det inte räknades så.
Biljakten var inte den heller ens ett ofredande då jag inte utsattes för tillräckligt med oväsen för det.
Att bli prejad, stoppad och ha en skrikande man hängande i tackräcket var inte nog för en fällande dom.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
542
Senast: tessan.g
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 817
Senast: Barbabelle
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 248
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp