Bukefalos 28 år!

Attackerar !

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Attackerar !

Jag förstår mig inte på er som vill slå hästen.. De fins ALLTID en andledning till att hästen gör som den gör... Kan ge dig ett numer till en kille som gör hästen helt förändrad.. vi skikade ditt en häst som sparkade ner några här hemas o nu är hon snäll som ett lam.. Han har aldrig mislykats med en häst sen han börja mjed NH träning De rådet ger jag dig.. Slå apsolut inte hästen de är de värsta du kan göra... Om du vill kan jag beräta mer om hur han hanterar hästen.. Han ändrar aså pyket på hästen helt.. Får den att ta en annan instälning

:bow::bow::bow::bow:
 
Sv: Attackerar !

Får en känsla av att du inte är så gammal och då givetvis inte kan ha så jättestor erfarenhet.
Kan missta mig...

Men JA, gäller det en häst som regelrätt går till anfall ska den ha en hurring och sedan är den saken ur välden.
 
Sv: Attackerar !

Min sköthäst är också en sådan som attackerar... en del beror nog på mig själv för han ser direkt när jag är rädd och osäker. Vet inte hur jag ska bete mig mot honom... Inte så lätt att verka modig och orädd när man egentligen är jätteskrajsen :(.

HH killen vi skikade vår häst till berätade att hästen blr mer oaäker på om du är rädd eller inte om du är tyst kan du inte låta själv säker ska du inte säja nåt.. Trode med de att hästen viste när man var rädd men så länge man inte säjer nåt så bler hästen mer osäker
 
Sv: Attackerar !

Får en känsla av att du inte är så gammal och då givetvis inte kan ha så jättestor erfarenhet.
Kan missta mig...

Men JA, gäller det en häst som regelrätt går till anfall ska den ha en hurring och sedan är den saken ur välden.

I deta falet vet jag vad jag snackar om.. Men du där i mot.. Inget försviner av att man slår hästen.. Antingen blir de väre eller så lyder hästen för att de blir rädd o de är inte så de ska va..
 
Sv: Attackerar !

Vaddå försvinner??

Skulle det vara bättre att råka illa ut själv.

Och jo, jag vet mycket väl vad jag pratar om.
 
Sv: Attackerar !

Sparka tillbaka?! Det är jättefarligt! Hade min häst attackerat när jag gått in i hagen för att fånga honom/henne så hade jag gått ut igen hämtat longerspöt och rappat till ordentligt en gång nästa gång det händer - det är en väldigt farlig situation! När 2 hästar släpps ihop - tro så fan att de uppfostrar varandra med rejäla sparkar. Inget "viftande med ben" för att visa avstånd! Det är inte misshandel vi talar om. Det är kroppspråk på det sättet hästar förstår det. Du ska hantera 400 kg muskler - vad väger du? Ta hjälp utav någon som är duktig. Din mamma tycks ju vara inne på rätt spår... Men endast om hon har erfarenhet, för det ska trots allt vara på rätt sätt och i exakt rätt tidpunkt annars så kallas det inte uppfostran utan nåt mkt värre...;) Lycka till! (tycker trots allt att du ska fråga någon erfaren om detta i din närhet - det ligger alldeles för många oseriösa svar i denna tråden)

Hästrana slås kropp mot kropp dom tar inte till några pinar eller annat och slår med!!!!!
 
Sv: Attackerar !

Vaddå försvinner??

Skulle det vara bättre att råka illa ut själv.

Och jo, jag vet mycket väl vad jag pratar om.


Slår man hästen så försviner inte problemet de göms barar.. Om du läst mina andra trådar så har jag tipsat henne om en jätte bra NH kille
 
Sv: Attackerar !

haha! och du ställer då upp på samma villkor som hästar gör när dom slåss?

kropp mot kropp!? lycka till säger jag bara, du förlorar!
 
Sv: Attackerar !

Hur gammal är du?

Du verkar som sagt inte ha någon större gedigen erfarenhet, stavar lite konstigt mm..

Sedan kan jag tala om att du är ganska rejält ute och cyklar emellanåt.

Inget fel ,med det, man innan du ger tvärsäkra råd så är erfarenhet inte att förakta.
 
Sv: Attackerar !

Hade du haft koll hade du vetat att i mina ögon är NH=dravel:angel:

Kollade dina egna startade trådar..och ledsen. Tänker faktiskt inte diskutera det här med dig, då du själv verkar relativt oerfaren vad det gäller hästeriet.
 
Sv: Attackerar !

det står siffran 89 i hennes mejladress så ska vi gissa på att hon är född 89?
 
Sv: Attackerar !

Får en känsla av att du inte är så gammal och då givetvis inte kan ha så jättestor erfarenhet.
Kan missta mig...

Men JA, gäller det en häst som regelrätt går till anfall ska den ha en hurring och sedan är den saken ur välden.

jaha o vad händer om hästen gör samma sak ijen?? o ijen o ijen..då har ju inte hästen lärt sej ett skvatt av att du gett den en hurring...så vad jag vill ha sagt så hjälper det inte i alla lägen att slå hästen...(visst ska man skydda sej om den går till anfall men att fortsätta slå den när den gör samma beteende om igen ska inte va en metod till att uppfostra så den lär sej)
man ska ta reda på VARFÖR den gör som den gör....
har sett många ex på folk som slår sina hästar för att dom tror att det hjälper!!

och det behöver inte betyda att man inte har nån erfarenhet om man är imot att använda våld mot hästarna,snarare tycker jag att använda slag är att sakna erfarenhet...
 
Sv: Attackerar !

haha! och du ställer då upp på samma villkor som hästar gör när dom slåss?

kropp mot kropp!? lycka till säger jag bara, du förlorar!


Om man klarar av de o tål de o vet hur man ska hantera situchonen så går de.. Du var inte här o såg de men killen jag pratar om gick i mot vår häst när hon stälde sig upp o sparka .. Han hanterar häste på hästens egna språk o tar inte till någa spön eller annat...
 
Sv: Attackerar !

Hur gammal är du?

Du verkar som sagt inte ha någon större gedigen erfarenhet, stavar lite konstigt mm..

Sedan kan jag tala om att du är ganska rejält ute och cyklar emellanåt.

Inget fel ,med det, man innan du ger tvärsäkra råd så är erfarenhet inte att förakta.

Ska du trycka ner mig för att jag råkar ha skriv svårigheter fy fan..
 
Sv: Attackerar !

Hade du haft koll hade du vetat att i mina ögon är NH=dravel:angel:

Kollade dina egna startade trådar..och ledsen. Tänker faktiskt inte diskutera det här med dig, då du själv verkar relativt oerfaren vad det gäller hästeriet.

Efter att vi fåt tillbka vår häst har jag lär mig mycke om hästen o hur man ska hantera den på bästa set.. Inte allt dåk men endel
 
Sv: Attackerar !

älgen undrade ang ålder och jag svarade/chansade. so what? inget som rör dig
 
Sv: Attackerar !

Nej, jag trycker inte ner någon med skrivsvårigheter.

Därför jag frågade hur gammal du är.

En vuxen med skrivsvårigheter eller en yngre person?
 
Sv: Attackerar !

Hade du haft koll hade du vetat att i mina ögon är NH=dravel:angel:

Kollade dina egna startade trådar..och ledsen. Tänker faktiskt inte diskutera det här med dig, då du själv verkar relativt oerfaren vad det gäller hästeriet.

vad gör dej mer erfaren än henne??? tycker du att bara för man är imot att slå hästen så saknar man kunskap???förklara gärna..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 612
Senast: Badger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 451
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 763
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 787
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp