Avelssnack/uppdatering

Ja fråga gärna, vet inte om jag litar på svaret men ;). Ang Oban VH så kan han troligen få ettstolicens i år eftersom har bara är tre. Nästa år tror jag inte det går.

Han har redan ettsto licenser lösta tror jag. Eller så reggar de som betäcker med honom i Old. Jag var förbi stationen där han samlas och jag såg på deras tavla att de skulle skicka på honom som förrgår så nån betäcker redan med honom
 
Ja det stod tidigare i tråden ang Oban VH. Men jag tror som sagt bara att det funkar i år - jag kan ha fel. Han är ju gk i Old men hur och hur länge vet jag inte.
 
Ja det stod tidigare i tråden ang Oban VH. Men jag tror som sagt bara att det funkar i år - jag kan ha fel. Han är ju gk i Old men hur och hur länge vet jag inte.

Ja, jag tror också det är så det gäller för 3-åringar, att de som är bedömda under ryttare är godk för ettstolicens på ett (ev två) år. Treåringar som är godkända i andra förbund men endast vid hand kan man inte lösa på, dock tror jag möjligheten finns kvar att lösa i efterhand om hingsten gör godkänt prov med ridning innan fölet ska registreras.
 
Jag var där och imponerades mest av Twister de la Pomme (och Contant men honom har jag sett så många gånger, och Bravour men honom har jag sett ännu fler gånger ;)). Funderar på om ngn vet varför han bara är gk i AES? Riktigt fin var han!

Är det någon som vet varför bravour inte visades under ryttare ?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp