Avelssnack/uppdatering

Nu finns en drygt 5 min lång film på Youtube med vackre Oban VH. :love::love::love:
Om man använder honom på ett-sto-license, blir det gröna papper då?
Varför vill man använda en hingst innan den visat på hyfsad ridbarhet? Säger ingenting om han är värd att ha i avel eller inte utan undrar mest på om det inte är värt att vänta på att han fått lite tävlingsresultat i alla fall?
 
För att han skulle passa mitt sto perfekt. Vänta är inget alternativ pga hennes ålder. Och att ridbarheten är mer än hyfsad hyser jag inga tvivel om, trots formsvackan under BP.

Har talat lite med uppfödaren till Oban som berättat att han är lite trött nu. De pressas ganska hårt för sin ålder innan och under bruksprovet och det är inte alltid lätt att hänga med mentalt/fysiskt hela vägen vid så ung ålder.
Jag ska faktiskt åka och kika en snabbis på Oban i helgen i "vardagsmiljö". Har ett sto han definitivt kan vara mycket intressant för, så jag ser verkligen fram emot det.
Sedan ska vi till Brink och kolla/ta massor med kort förstås :angel:
 
För att han skulle passa mitt sto perfekt. Vänta är inget alternativ pga hennes ålder. Och att ridbarheten är mer än hyfsad hyser jag inga tvivel om, trots formsvackan under BP.

Vi får verkligen hoppas det för på BP var det inte roligt alls.

Vore väldigt, väldigt roligt att se honom riden och fungerande.
 
Jag känner att jag blir lite ledsen i ögat när man ser en 3åring riden med långspö och sporrar och tidvis går ryttarens ben som lärkvingar.:crazy:

Jag reagerade också på ovanstånde... jag har fått lära mig att skänklarna ska vara stilla... framför allt när man rid unghäst. Har jag missat nåt...

/Lizzie
 
Jag reagerade också på ovanstånde... jag har fått lära mig att skänklarna ska vara stilla... framför allt när man rid unghäst. Har jag missat nåt...

/Lizzie
Tycker man ser fladdrande skänklar överallt. Både på ekipage här på Buke som får översvallande beröm och i eliten. Tyvärr.
 
Tycker man ser fladdrande skänklar överallt. Både på ekipage här på Buke som får översvallande beröm och i eliten. Tyvärr.

Problemet med just den här treåringen är att han inte har hittat sin framåtbjudning. Den dagen han gör det kommer han blir fantastisk. Nu får ryttaren verkligen kämpa som attan för att få honom att gå framåt.
 
Finns dom alltså fortfarande? Trodde dom hade kursat och lagt ner hela verksamheten.

De verkar vara tillbaka nu, har startat upp ny hemsida och fb-sida. De hade ju tre st 3-åringar på bruks och Fairway blev godkänd och Bel Air blev godkänd i Tyskland och går nu på ettstolicens.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp