Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Smuldaisy

Trådstartare
Har sällan skådat ett sådan djurplågeri. De stackars hästarna kan inte stå utan ligger mest hela tiden under "behandlingen". En fånghäst står bätte och vi vet hur fruktansvärt ont de har. Hur kan ett så "upplyst" land som USA tillåta denna tortyr!!! Varför bojkottas inte arrangemangen??? Hur kan det få fortsätta??

http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=53252

Filmen är fruktansvärd och man undrar vad man kan göra för att hjälpa till att stoppa denna "sport" :cry::cry::cry:

(vet inte om jag la tråden rätt men nån form av hantering av häst ä det ju dock horribel!!)
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

sag precis videon, jag litar inte pa HSUS darfor att de tidigare har GJORT videos och havdat att de var smygfilmade... men jag vet att det finns andra videos dar ute som ar filmade av grooms innan de slutade for bevis for anmalan. Sa skiten hander.... maken o jag kikade.. vilka jvla idioter! Maken som anda agt o ridit TWs insag inte forran han laste att det var TWs. En enda mening ShowTWs ar abominations och vad de utsatts for ar brutalt djurplageri som BORDE leda till fangelsestraff....
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Usch :( Mår riktigt dåligt nu när jag har sett filmen.

Hoppas verkligen de kommer ta tag i detta för så här ska man verkligen inte få göra mot dessa stackars djur!

Gör ont i hela mitt hjärta för dessa stackars hästar :(
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag har sett det där förut någon gång och lider något fruktansvärt med hästarna. Stackars djur! Jag mår illa..
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Det finns inte ord för det.:cry: Tortyr är det minsta. När man tänker på hur många djur som lider i denna stund känner man sig helt maktlös. Detta pågår med myndigheters vetskap och stoppas inte.:mad: Jag blir illamående av hur vissa människor kan bära sig åt. Sådana personer kan inte veta vad empati är, undrar hur de behandlar sina medmänniskor. Djur bryr de sig inte om det är helt klart.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Vilket som slår mig som jobbar med djursjukvård är att dessa hästar till trots ser "helt ok" ut i hullet, att de ändå verkar äta trots hemsk smärta. Vilket tyder på, precis som nämns i klippet, att rasen är otroligt "tålig" och mild. Vilket i sin tur gör det än mer oförståligt varför man förgriper sig så på dessa stackars djur..

Jag har sett mkt, men det där tar nog priset... Vi är många som sitter hemma och upprörs över det, men frågan är vad som görs rent konkret. Man kan ju hoppas att det rör upp känslor ordentligt där borta, så att folk faktiskt agerar och inte bara sitter hemma och tycker det är hemskt :crazy:
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Varför slår de dem så hårt i huvudet när de står uppbundna??? Jag förstår inte "vitsen" med det?? Allt skit de gör med deras stackars ben är ju för att de ska lyfta bättrre (vilket jag antar premieras på tävlingarna/uppvisningarna) men varför alla dessa slag med påkar i huvudet???:cry::cry::cry:
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Avslöjande? Detta är välkänt sedan många många år tillbaka, det är väl bara det att vi svenskar i vår naiva lilla bubbla inte märkt något förrän nu.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

*kl*
Hoppas han åker dit :mad:

If found guilty, these men face fines and up to three years in prison PER COUNT on the federal indictments and one year in prison per abuse indictment. So if you take a look at the indictments and count up how many times each man is named in each count, McConnell adds up to 103 counts alone, 52 federal and 51 HPA. 52 x 3 = 156 years. 156 + 51 years = 207 years. He could spend the rest of his life behind bars. I imagine the sentencing won't be that extreme, but you get the idea of the seriousness of the situation.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag orkar inte se hela filmen :cry::devil:


Livstid är för kort straff.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

"Shot with a ball of his own shit" sammanfattar vad jag tycker borde handa med individerna i filmen.... valdans passande uttryck tycker jag...
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Have too get back too the film of you working with Jack, some problem poped up:mad:

This Tråd....
Sick, we know terrable shit happens in the world too people, animals the enviorment, is puting that d-mn film here on Buka going too do any good?
It doesn´t make me feel any good, down right mad too where I feel like giving those people a taste of their own medicine, but I cain´t :mad: and nobody else on this site can either!!!
Unless they want too go over there and get active instead of being Bukafalos Drum Beaters for a crusade:
I can donate a few $´s for their cause so long as I can get a garantee that they will do something.
Posting such films here does not help those poor horses.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Det kan visst hjälpa! Det är jätteviktigt att skapa awareness, så att folk kan agera!
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Det kan visst hjälpa! Det är jätteviktigt att skapa awareness, så att folk kan agera!

I am already aware of it, more so than you or anyone elsa on this site, I worked Walkers and know what the show people and their trainers are doing.
If you got a way for us sitting in front of a PC can stop it....I´m all ears.
Come up with something Posative.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Ja men kom igen! Nu är du j*vligt negativ. Steg ett är ju att upplysa folk om hur det går till! Jag håller med LaMirage. Och vadå du redan är aware, ja men alla andra då? Hästarna får inte det bättre av att man smusslar och mörkar det som händer, så jag ser absolut inget negativt i att gå ut med sånt här. Om inte annat så som avskräckande exempel!
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Och vad vet du om hur mycket koll vi andra har? Och vad vi kan bidra med?
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Är böjd att hålla med Leaf om att det knappast lär hjälpa att bara posta en film på buke och få en massa "o nej vad hemskt!!"-kommentarer.
Ja, det är fruktansvärt att man behandlar djur så. Men jag tror det måste till lite mer än några kommentarer på ett svenskt forum om man vill förändra världen..

Det här är ingen nyhet. Jag vet att vi pratade om det när jag gick på ridskola under 90-talet, inget har hänt sen dess.
Det är ungefär som perseraveln (kattrasen med kort kort näsa ni vet). Där har utställarna sagt att de jobbar på hälsoproblem sen min mor var aktiv med kattavel för typ 30 år sen, men de har exakt samma problematik nu..
Lösningen är att inte stödja det, om ingen stödjer försvinner det. Men det är aaaaningen större i USA än Sverige och jag misstänker att de flesta som är i en position att påverka inte kommer läsa ett svensk forum och ta åt sig av "kasta bajs på dem"-kommentarer (även om jag med glädje att hjälpt till att kasta bajs på de skyldiga).

Är lite trött på alla revolutionerande avslöjande trådar vars enda syfte är att få höra hur hemsk resten av världen är..
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Ursäkta då...

Det finns ju ingen som tvingar dig att läsa dessa trådar om du nu är trött på dem.........
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp