Bukefalos 28 år!

Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

sag precis videon, jag litar inte pa HSUS darfor att de tidigare har GJORT videos och havdat att de var smygfilmade... men jag vet att det finns andra videos dar ute som ar filmade av grooms innan de slutade for bevis for anmalan. Sa skiten hander.... maken o jag kikade.. vilka jvla idioter! Maken som anda agt o ridit TWs insag inte forran han laste att det var TWs. En enda mening ShowTWs ar abominations och vad de utsatts for ar brutalt djurplageri som BORDE leda till fangelsestraff....

Lite KL

Varför upprörs inte folk i USA mera? Det är ju på deras hemmaplan sas.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag fattar PRECIS vad Leaf menar...

Inte jag. Jag förstår faktiskt inte någonstans hur det kan vara negativt att sprida information som denna eller att prata, diskutera om det.

Vem vet vad alla som läser i denna tråden eller på andra forum där detta sprids väljer att göra?

Om EN ENDA person väljer att skriva ett mail eller whatever efter att ha läst detta här så är väl det positivt och 100% bättre än att ingen gjorde det?
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Lite KL

Varför upprörs inte folk i USA mera? Det är ju på deras hemmaplan sas.

Om jag ska se till mina kontakter och bekantskaper så gör som det!

Men USA är stort och alldeles för många blundar eller bryr sig inte, och pengar styr...ännu mer där än här tror jag.

Samtidigt så har jag tagit diskussionen mer än en gång om att tex ALLA Europeiska dressyrryttare snörper ihop näsan på sina hästar så att dom inte kan andas och stryper blodflödet till tungan som hänger blå på sidan, eller piskar dom till panik inspända på longerlina så att dom ramlar och splittar skallen öppen, får hjärnskador och nervskador osv. Av den anledningen att det är vad som har kommit ut på videos "härifrån" Europa.

Så en del försvarar sig väl helt enkelt, precis som jag i det fallet, eftersom att dom inte tycker att det är likställt med USA och dom vill ta avstånd från och inte accepterar den uppfattningen.

Sedan finns det grader i helvetet och jag kan väl tycka att saker som dylikt det på denna filmen är ganska varmt på skalan. Men deras eventuella tystnad kanske kan förklaras med ovanstående, bara en känsla.

Själv tycker jag att ALL tortyr av hästar och deras utövare borde utrotas från planeten jorden.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Mer info om hur avelsorganisationen ställer sig till det (inte något bra svar) och via sidan hittar ni också kontaktuppgifter.

http://www.twhbea.com/News 2012/12NightlineResponceHSUS.php

http://www.twhbea.com/News 2012/12TWHBEAClarifiesRole0518.php

Vad jag kan förstå och utläsa av vad de skrivit så har de en noll tolerans på "soring" och att det inte förekommer på tävlingshästar (rätta om jag har fattat fel)...... isf förstår jag inte vitsen med denna "behandling" eller syns det inte att de är "blistrade" (tänker på "irländskt blister" man använde på ff hopphästar förr och som lämnade hårlösa ofta såringa partier på benen)
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Filmen är gamle och hästen säkert död för längesen.
Jag sätt in den där youtube link till Stu...Crulty in the TW branch, där The Human Society jobba på det.
USA har samma problem som har i Sweden eller nåt annat land;
"PEOPLE WHO SHOULD NOT BE ANYWHERE NEAR ANIMALS"
Ibland kan myndigheter komma åt dom och stämpla dom med "djurförbud" men du vet lika val som jag dom alltid komma tillbaka under ett annat namn och förtsätter med sitt "evil"

Du titta inte på filmen för du vet du komma att må illa, jag bli CRAZY, för jag har sett sånt betyenda i First Hand!!
Filmen bara bekräffta det vi redan känner till!
Ingen må bra av det:cry:
Så tråden har ingen mer funkion än att ritta gällfeber på folk.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

poangen som jag forstar Leaf ar "Vad nytta gor det att QQa i en trad pa buke - GOR nagaot i stallet".


Ang. varfor amerikanerna inte upprors: som Wrangler sager de upprors. Sjalvklart upprors dom - de ar inte hjartlosa bara for att de rakar vara amerikaner precis som individerna i filmen. Och som Wrangler sager, det finns skit i europa med som visas har som "titta vad hemska europeerna ar" typ.. Det som kan vara lite svart som enskild individ ar att forsoka fa till forandringen dar forandringen behovs -svart att na in till de stora organisationerna eftersom det, tyvarr, blir lite forstark om hasten de gjort sa pa vunnit osv. Och det ar sallan "Nobodys" utan ganska kanda stora namn som i en hel del fall sitter med i styrelser och liknande... lite som myran Emil som forsoker strypa elefanten. Sa det ar jattebra om det blir fler och fler myror fran fler och fler stallen som reagerar och -gor- nagot. :) En liten myra kan inte strypa en elefant, men tillrackligt manga myror kan i alla fall irritera elefanten nog for att fa den att flytta pa sig :)
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Vad jag kan förstå och utläsa av vad de skrivit så har de en noll tolerans på "soring" och att det inte förekommer på tävlingshästar (rätta om jag har fattat fel)...... isf förstår jag inte vitsen med denna "behandling" eller syns det inte att de är "blistrade" (tänker på "irländskt blister" man använde på ff hopphästar förr och som lämnade hårlösa ofta såringa partier på benen)

Jag tycker deras uttalande är lamt. Och jag VET att det förekommer, mycket. Och det vet dom också. Tyvärr.

Samma med många andra dicipliner.

Sålänge dessa hästar (tränade på ett visst sätt för att uppnå det resultat man blir premierad för) och hästar från dessa "tränare" osv vinner så kommer det inte att förändras. Men förändring börjar på gräsrotsnivå och om tillräckligt många reagerar (och tex slutar pumpa sina pengar in i industrin, kräver förändring) så blir det förändring. Men det måste börja någonstans.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Ja å de ena blir ju såklart mer acceptabelt när andra discipliner har urbota dåliga metoder :grin:... Har en sån lust att ta fram en sked å sakta gräva mig in i hans hjärta. Idioten m det äckliga leendet. Då först kanske han börjar fatta vad smärta är. De kommer aldrig att bli förlåtna. Men de ska ändå straffas. Hårt. Det värsta ja vet äR när djur å barn far illa. De kan inte försvara sig. Människan ska bara ha makt och pengar utan en tanke på hur det drabbar andra.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Har sällan skådat ett sådan djurplågeri. De stackars hästarna kan inte stå utan ligger mest hela tiden under "behandlingen". En fånghäst står bätte och vi vet hur fruktansvärt ont de har. Hur kan ett så "upplyst" land som USA tillåta denna tortyr!!! Varför bojkottas inte arrangemangen??? Hur kan det få fortsätta??

http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=53252

Filmen är fruktansvärd och man undrar vad man kan göra för att hjälpa till att stoppa denna "sport" :cry::cry::cry:

(vet inte om jag la tråden rätt men nån form av hantering av häst ä det ju dock horribel!!)

Inga ord kan beskriva hur hemskt det är. Men vadå USA är ett upplyst land? De torterar människor. De har som enda "demokrati" i världen dödsstraff. Upplyst är inte vad jag skulle kalla USA.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Filmen är gamle och hästen säkert död för längesen.
Jag sätt in den där youtube link till Stu...Crulty in the TW branch, där The Human Society jobba på det.
USA har samma problem som har i Sweden eller nåt annat land;
"PEOPLE WHO SHOULD NOT BE ANYWHERE NEAR ANIMALS"
Ibland kan myndigheter komma åt dom och stämpla dom med "djurförbud" men du vet lika val som jag dom alltid komma tillbaka under ett annat namn och förtsätter med sitt "evil"

Du titta inte på filmen för du vet du komma att må illa, jag bli CRAZY, för jag har sett sånt betyenda i First Hand!!
Filmen bara bekräffta det vi redan känner till!
Ingen må bra av det:cry:
Så tråden har ingen mer funkion än att ritta gällfeber på folk.

Läs inte tråden då om det rittar gällfeber på dig.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Så tråden har ingen mer funkion än att ritta gällfeber på folk.

Men nu får du väl ge dig! Sluta läs den här tråden då om du inte tycker att den är givande. Vi andra kanske har ett behov av att få skriva om det här!
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Att de slår hästarna i huvudet med träpåken är tydligen någonting som kallas "stewarding". När hästarna reagerar av smärtan de har i sina framben av "soringen" när någon undersöker deras ben blir de slagna i huvudet som bestraffning för att de reagerar på smärtan. När hästarna kopplar ihop de här två sakerna visar det inte sin smärtreaktion när man tar på deras framben för att de är rädda för att bli utsatta för ännu större våld - och således kan veterinärer och kontrollanter på tävlingsplatsen inte se att hästarna har ont.

Det är så fruktansvärt sjukt! Inte nog med att de tillfogar hästarna enorm smärta genom "soringen", de bestraffar dem med helt vidriga metoder när de visar att de har ont!
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Inga ord kan beskriva hur hemskt det är. Men vadå USA är ett upplyst land? De torterar människor. De har som enda "demokrati" i världen dödsstraff. Upplyst är inte vad jag skulle kalla USA.

Och är den svenska history nåt att hänge i jul gran?
Bjud Hitler på en trårt bit till,
Gåva till Stalin av Baltisk Refugees.

Gjöra dig själv upplyst innan du försöka upplyssa andra.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag tycker att det är skrämmande att läsa deras svar. Istället för att erkänna att det är ett allvarligt problem så säger de att de har nolltolerans och att de testar hästarna och så vidare. Tydligen testar de inte hästarna tillräckligt bra! När någon organisation gjorde slumpade tester på tävlingshästar visade samtliga utslag på kemikalier som inte finns i liniment, schampo eller liknande - soring är alltså ett större problem än vad de vill erkänna.

Om WTHA hade varit måna om hästarna hade de anlitat en djurrättsorganisation eller liknande att bestämma riktlinjer för hur och när man ska testa hästarna. Deras egna tester och regler är uppenbarligen inte tillräckligt bra.

Jag undrar också hur det är möjligt för hästarna att gå på detta konstiga sätt? Som jag förstår det är deras konstiga gångarter rasspecifika (googlar man på running walk får man se helt vanliga hästar som går vågrätt och "rullar fram" i sin roliga gång), men hur får man en häst att vinkla hela sin kropp så mycket att det ser ut som att den nästan går på bakbenen? WTHA hävdar på sin hemsida att det går att få en häst att gå på det viset utan soring, men jag är väldigt nyfiken på hur deras "godkända" träningsmetoder ser ut?

Länk till en uppvisning av denna konstiga gång:
http://www.youtube.com/watch?v=DoGhmSswyk8&feature=fvwrel
De ser ju ut som kameler! Deras bakben måste ju få så sjukt mycket belastningsskador, hela vikten av hästen ser ju ut att ligga på bakbenen. Och hur kan det vara tillåtet med "padded horse", alltså de där platåskorna på framhovarna?
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Att de slår hästarna i huvudet med träpåken är tydligen någonting som kallas "stewarding". När hästarna reagerar av smärtan de har i sina framben av "soringen" när någon undersöker deras ben blir de slagna i huvudet som bestraffning för att de reagerar på smärtan. När hästarna kopplar ihop de här två sakerna visar det inte sin smärtreaktion när man tar på deras framben för att de är rädda för att bli utsatta för ännu större våld - och således kan veterinärer och kontrollanter på tävlingsplatsen inte se att hästarna har ont.

Det är så fruktansvärt sjukt! Inte nog med att de tillfogar hästarna enorm smärta genom "soringen", de bestraffar dem med helt vidriga metoder när de visar att de har ont!

Det é ju HELT, HELT, HELT SINNESSJUKT!!!!!!!!!!!! För att hästarna ska "lära" sig detta måste ju slagen i huvudet pågå konstant..........:cry::cry::cry:
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

https://www.facebook.com/pages/Figh...e-Walking-Horses-Horse-Soring/241453112592515

Facebookgrupp är startad, fast det kanske ni redan sett....

Så här står det på Hastmagazinets sida:

Det finns för närvarande tre sätt att hjälpa tiil och stoppa tortyen av Tennessee Walking Horses: Gå med i en facebookgrupp, skriva till amerikanska politiker eller donera till The Human Society of the United States.

För facebook, klicka på Läs mer. Gruppen är lite skum, den vrkar handla om mördade barn men heter "Stop cruelty against TWH & horse soaring.
Donera.
För skrivelse till amerikanska politiker, klicka här.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Ja det är så SJUKTSJUKTSJUKTSJUKT!
Man kan bara tänka sig hur jäkla ont hästarna redan har av soringen, de kan ju inte ens stå upp. Att sedan bli slagen ännu mer - VIDRIGT! Att reagera på smärta är ju liksom ingenting man riktigt kan bestämma över om man vill göra eller inte, ändå blir de slagna.

Är du med på att åka över till USA och utföra lite soring och stewarding på Jackie McConnell himself? :devil:

Jag tycker att denna facebooksidan verkar bra:
http://www.facebook.com/FortheTennesseeWalkingHorse?ref=ts
Den har en blogg också.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Att de går så med bakbenen beror helt säkert på att de har så fruktansvärt ont i sina framben att så de försöker lägga mest möjlig vikt bak. En fånghäst tex gör så.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp