Bukefalos 28 år!

Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jösses...

Känns bra att det är lite ös i frågan då i alla fall! :devil:
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Herregud vad vidriga människor är. Förstår inte. Jag har spridit den hemska filmen och länkarna och tänker författa ikväll. Det här måste bara stoppas. :cry:
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Det där är så vedevärdigt vidrigt gräsligt att det inte finns ord för det! :cry:
Den där "tränaren" (läs plågaren) ser ju verkligen elak ut :crazy:
Jag var hungrig innan jag kollade, nu mår jag bara illa :crazy:
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Have too get back too the film of you working with Jack, some problem poped up:mad:

This Tråd....
Sick, we know terrable shit happens in the world too people, animals the enviorment, is puting that d-mn film here on Buka going too do any good?
It doesn´t make me feel any good, down right mad too where I feel like giving those people a taste of their own medicine, but I cain´t :mad: and nobody else on this site can either!!!
Unless they want too go over there and get active instead of being Bukafalos Drum Beaters for a crusade:
I can donate a few $´s for their cause so long as I can get a garantee that they will do something.
Posting such films here does not help those poor horses.

Yes, it was good that this film was put up here, because I, for instance, didn't know about this. I've always thought it's sick the way these horses move, but I've never known that they where treated so badly! I know this video, and many others of animal abuses, is horrible, but it certainly doesn't help to just close your eyes to what you don't wanna see. If everyone would do that, no one would even attempt to help those horses. However, I do not say I know how to help them, I just don't think we should neglect these problems, even though we'd want to. It is horrible to see these films and only be able to think about them for the rest of the day/week, but wouldn't it be even more horrible if everyone would close their eyes and live an imaginary perfect dream while everything apart from good is happening outside this dream?
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag har mailat.

Nu är det slut på coladrickandet.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag har mailat...i och för sig dricker jag inte Coca-cola redan men för sakens skull...
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Vi är många som har skrivit på facebooksidan nu, dom tar bort det kvickt som attans men dom måste ju ändå läsa det!

Sprider sig som en löpeld på fejjan nu! Det är precis så man kan förändra något!

Om tillräckligt många reagerar kommer Coca Cola också att dra tillbaka sitt sponsorskap. Det handlar bara om pengar!
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag tror faktiskt att jag lyckats få min gravt beroende cocacoliserade vän att faktiskt sluta med colan.... Ingenting har funkat....visade henne filmen och hon höll på att spy rakt ut och lovade att aldrig mer svälja en droppe coca cola.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag har ingen säker källa, men jag & vänner/bekanta har tidigare diskuterat att Coca-cola sponsrar rodeo och att man därför inte bör dricka cola (i detta fall är det jag som är boven, är helt klart beroende). Under dessa diskussioner har någon/några däremot sagt att Coca-cola som säljs i Sverige inte sponsrar rodeo, utan det är cola i USA (och säkert en hel del andra länder) som ger intäkter till bland annat rodeon.

Dels så vet jag inte säkert om det stämmer, men har bestämt för mig att jag hört/läst det flera gånger. Vet någon om även pengarna de får in på försäljning i Sverige går till Big Lick-tävlingar?

Edit: Har försökt kolla upp det angående cola & rodeo, och har hittat flera som mejlat Cocoa-cola enterprises Sverige AB och frågat om detta, och fått som svar att de inte sponsrar rodeon i USA och att man kan dricka med rent samvete. Däremot är de ju dotterbolag till amerikanska Coca-cola company, så ifall pengarna i slutändan inte hamnar i rodeon eller inte är antagligen svårt att veta.
 
Senast ändrad:
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

*halvt kl*

Hmmm.... nån mer som fått svar på mail? Jag fick svar snabbt, enligt dom sponsrar dom INTE. Så...har dom dragit sig ur nu eller?

Thank you for contacting The Coca-Cola Company, Ms. ****. We appreciate the opportunity to respond.

The Coca-Cola Company is not a sponsor of the Tennessee Walking Horse Celebration.

Like you, Coca-Cola cares about the welfare of animals and supports their proper treatment. The Coca-Cola Company and our United States bottling partners will not sponsor events or attractions that feature animals unless the event organizers have policies and procedures in place to support the humane treatment of animals and provide ready access to quality veterinary care to protect the animals’ health and safety. Additionally, our Company’s trademarks may not be used to promote an event or an attraction that violates local, state, or national laws or is contrary to our Company’s policy and guidelines.

We hope we have addressed your concerns. If you have questions or comments in the future, feel free to contact us again.

Diana
Industry and Consumer Affairs
The Coca-Cola Company
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Fick oxå de mailet och mailade tillbaka en pressrelease om Official Drink Provider som ligger på tävlingens hemsida och få se om de svarar

The Tennessee Walking Horse National Celebration® has announced an agreement with Coca-Cola Bottling Works of Tullahoma and they will return as the “Official Drink Provider” for the 2012 Celebration. “I am excited that we will again have all the Coke family of drinks available to our fans at the Celebration. Additionally, civic clubs and community groups will also enjoy the Coke products and services provided by Coca-Cola Bottling Works of Tullahoma. I want to thank them for their willingness to support the Celebration and the Walking Horse Industry in our community. I hope our local citizens realize the significance of this Corporate Partnership,” says Celebration CEO Dr. Doyle Meadows.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Bra, det är fler som har svarat dom med länken till den press releasen!

Nån ljuger ju....
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Eller så har huvudföretaget ingen aning om vad de lokala grenarna gör
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Läge att dom tar reda på det isåfall kan man tycka...

"The Coca-Cola Company and our United States bottling partners..."
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag mailade också tillbaka då jag fick samma mail som ni övriga här. Har dock inte hört nåt än...
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Jag struntade i att svara.

Troligen är det ngn lokal distributör som bjussar på gratis Cola den helgen.
Jag tror nog att det pågår en hel del dragande i öron just nu.
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Har aldrig hört talats om detta, vet bara att den hästrasen existerar, inte mer..
fy helvete vad fruktansvärt!.. jag är i chock. :'(
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

*KL*
Har alltid tyckt att själva disciplinen är en bisarr avart, och egentligen förvånar det mig inte så mycket att träningsmetoderna uppenbarligen kan vara fullkomligt motbjudande.
Jag gissar att "tränarna" som figurerar i filmen inte ser något som helst fel i det de gör, och att de uppfattar de som klagar som lipsillar och/eller kommunister (läs: fiender till den amerikanska livsstilen). Jag får en känsla av att det kan vara mycket svårt att få den här typen av individer att faktiskt inse att de gör fel. Någon missade att tillrättavisa dem när de klippte itu grodor som barn...
 
Sv: Avslöjandet kring American Tennessee Walking Horse

Visst är det hemskt att Pepsi sponsrat detta djurplågeri men....
Är det ingen mer än jag som reagerat på att Pepsi sponsrar buke.....? (har reklam här?)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp