Bukefalos 28 år!

b ponny+ appaloosa hingst=?

Sv: b ponny+ appaloosa hingst=?

Ja, men det är inte garanterat att fölet blir litet efter mammans storlek, och vågar man chansa på det?

Till TS:
Jag hoppas att det är en större b-ponny då, och att hon har haft föl tidigare, annars hade i varje fall inte jag vågat chansa...
Kan tillägga att jag har haft ett hbl sto på 157 som blev betäckt naturligt med en hbl hingst på 170, dock hade hon haft 5 föl innan, men det fölet blev maxad d-ponny:grin:
 
Sv: b ponny+ appaloosa hingst=?

Innan jag beslutade om betäckning av det b- ponnysto jag berättade om kontaktade jag veterinär och frågade om han trodde att det skulle gå bra. Enligt honom är det så att fölet anpassas efter moderns storlek. Ett alltför stort föl kan födas även inom samma ras/ storleksspann.

En viss risk kan det vara vid betäckningen, om den är naturlig. Man får försäkra sig om att hingsten vet vad han gör, och att det är erfaret folk som sköter det hela.
 
Sv: b ponny+ appaloosa hingst=?

Till TS:
Jag hoppas att det är en större b-ponny då, och att hon har haft föl tidigare, annars hade i varje fall inte jag vågat chansa...
Kan tillägga att jag har haft ett hbl sto på 157 som blev betäckt naturligt med en hbl hingst på 170, dock hade hon haft 5 föl innan, men det fölet blev maxad d-ponny:grin:

:rofl::rofl:
Snopet.
Fuxen på bilden, 3 år då, är väl idag maxad C tror jag. Inte heller vad man tänkt sig. Mamman dock liten, 145 cm, men född tvilling enligt uppgift.
http://www.blup.se/sv-SE/horses/147406-gretchen-20-swb

24858505.jpg

Den mörka bredvid är inte mamman kanske ska tilläggas.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 455
Senast: WBanna
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 161
Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
36 598
Senast: Asko
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp