Bukefalos 28 år!

Båda sidor av saken? [Utbrutet ur "Jag kvävs"]

martha

Trådstartare
kl

...men hallå....vart tog källkritiska buke vägen nu då :o ?
Här slaktas en man som inte ens fått öppna sin egna mun rätt av ...
 
Sv: Jag kvävs

Aha så vi ska bara diskutera i trådar där bägge parter kommer till tals? Och om nån säger att dennes mamma betett sig illa och slagit henne så ska vi bara säga "OM det nu är sant är det ju tråkigt men så länge din mamma inte kommit till tals så säger jag ingenting"?

Sen när blev Buke en rättegång? Trodde i all min enfald att det var ett forum på internet bara.
 
Sv: Jag kvävs

Det verkar vara en rättegång detta iallafall.... den som inte är här döms .

Världen är full av idioter, en del märks direkt , andra döljer det väl ....han må vara en idiot i TS ögon, men vad vet vi om det ?

Är det fel att övht ifrågasätta detta menar du ...köra på bara ???

fyra sidor slaktas han totalt av helt okända människor.
 
Sv: Jag kvävs

Nja så långt är det rätt.

Men, poängen att förutsätta att manen är en skitstövel mer eller mindre för att han har nåt dinglande mellan bena är heller inte rätt. Det har inte hamnat där än, men där är flera liknande trådar där det dragit åt det hållet.

Så att nån höjer ett varningens finger är väl inte fel!

Ptr
 
Sv: Jag kvävs

Men vadå köra på? Man får ju ta ställning till det som TS skriver helt enkelt. Jag kan inte se nånting i tråden som 1) pekar ut en specifik människa som är identifierbar för oss andra eller 2) tyder på att hon ljuger.

Så länge vi inte ens kan lista ut vem mannen i fråga är - spelar det då nån egentligen roll om det är sant eller ej? För mig räcker det med att OM det är sant så är det gräsligt. Om det inte är sant, ja då kanske nån som är i en liknande sits hjälp, stöd och input genom att läsa tråden.
 
Sv: Jag kvävs

Men snälla du, det är väl ingenting som ens tyder på det? Har du ens läst tråden???? Tycker du att beteendet som TS beskriver ens är i närheten av OK?

Fy fan alltså. Vissa ska försvara män in i absurdum. Det är ju helt rubbat!
 
Sv: Jag kvävs

Jahaaa ?? det är så det funkar...ska jag ta o komma ihåg ;)

Bukevärlden är ganska liten trots allt, flera har räknat ut vem TS är redan , resten borde inte vara så svårt
 
Sv: Jag kvävs

Kom ihåg vad du vill, kunde inte bry mig mindre

Att flera har räknat ut vem TS är hade jag ingen aning om. Så länge de inte skriver ut det här gäller dock samma princip.

Nyfiken fråga bara: Har du nånsin påpekat att vi bara får en sida representerad i en tråd som INTE handlar om en man som är förjävlig mot sin tjej?
 
Sv: Jag kvävs

martha jag ser fram emot att se dig påpeka detta i VARJE tråd där TS skriver sin version och ingen hoppar in och är motparten och försvarar sig. verkligen!
 
Sv: Jag kvävs

martha jag ser fram emot att se dig påpeka detta i VARJE tråd där TS skriver sin version och ingen hoppar in och är motparten och försvarar sig. verkligen!

Ärligt , så brukar jag faktiskt påpeka tillslut...denna gången gick det fyra sidor....
 
Sv: Jag kvävs

jamen dåså, då gissar jag att du gör det i varenda tråd du läser då. och så varje inlägg så klart! alla historier där nån berättar om sin elaka syster eller bror eller om sin tokiga stallägare så hoppar du in och påpekar att vi faktiskt bara får läsa en sida av saken.

strålande.

dvs i ALLA trådar, inte bara där nån stackare berättar om hur elak dennes (manliga) partner är.
 
Sv: Jag kvävs

fyra sidor slaktas han totalt av helt okända människor.

Nej, det är mannen så som han beskrivs som slaktas. Folk svarar ju utifrån den information som ges, jag ser inget konstigt med det. Är mannen så som TS beskriver honom så är han en skitstövel. Det finns ingen anledning att tvivla på det som TS skriver. Men även om det gjorde det så spelar det ingen roll. Den enda som skulle lida om mannen i själva verket visade sig vara exemplarisk är TS eftersom hon i så fall får helt irrelevanta råd.

Jag förstår ärligt talat inte vad problemet är.
 
Sv: Jag kvävs

Nja så långt är det rätt.

Men, poängen att förutsätta att manen är en skitstövel mer eller mindre för att han har nåt dinglande mellan bena är heller inte rätt. Det har inte hamnat där än, men där är flera liknande trådar där det dragit åt det hållet.

Så att nån höjer ett varningens finger är väl inte fel!

Ptr

Fast det är väl knappast på grund av sin könstillhörighet som mannen kritiseras, utan på grund av hur han betett sig. Det har ju inget med kön att göra, det finns massor av människor med penisar som inte alls beter sig så, så uppenbart är det ju inte på grund av den som han är som han är.
 
Sv: Jag kvävs

Jo jag har läst.

Och visst är det alltid tragiskt när saker inte fungerar.

Ingen ska ta sig rätten att bete sig dumt åt, och det är heller inte det jag påpekade.


Ptr
 
Senast ändrad:
Sv: Jag kvävs

Men om ingen ens varit i närheten av att göra detta till en jävla män-tråd, varför ens tjafsa om det? :confused:

Det handlar inte om att män är värdelösa, det handlar om att män(niskor) som beter sig som TS partner (ex-partner?) gör beter sig grymt jävla illa. Att ens komma in och börja försvara män är ju bara pinsamt - de flesta män jag känner klarar sig fint utan att bete sig som den här snubben gör. Det är inte ett manligt beteende, det är ett puckat beteende.

Och ärligt talat tycker jag att inlägg i stil med ditt är puckat beteende också. Läste det för en killkompis som storknade bara och inte fattade hur du ens kunde få det till att snubben får skit för att han är man när han bara får skit för att han beter sig förjävligt. Så jävla illa.
 
Sv: Jag kvävs

Jovisst, och att nån faktiskt envisas med att påpeka detta samt en ensidig beskrivning är väl ett gott tecken på att diskussionen är sund.

Ptr
 
Sv: Jag kvävs

Nej, det är ett tecken på att vårt samhälle är så genomtragiskt. För såna inlägg kommer ENDAST i trådar som handlar om att TS utsätts för tråkigheter av sin (manliga) partner. Aldrig någonsin i trådar som handlar om nåt annat, trots att de är lika ensidiga de.
 
Sv: Jag kvävs

Diskussionen är mycket intressant och väldigt ot. Men den skulle förtjäna en egen tråd, för där går att vrida och vända på den frågan ganska mycket.

Ptr
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 511
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 618
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 187
Senast: Sasse
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 903
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp