Bukefalos 28 år!

Båda sidor av saken? [Utbrutet ur "Jag kvävs"]

Sv: Jag kvävs

Jag tycker att den här tråden har tagit en för mig otrevlig vändning. Jag har ägnat natten och morgonen åt att lusläsa vad jag har skrivit.

- Jag är inget troll och det här är absolut inget skämt för mig.

- Jag har inte skrivit något som inte är sant. Allt som står att han har sagt, har han sagt, i mer eller mindre exakta ordalag.

- Jag kan inte hitta något i det JAG skrivit som hänger ut eller "slaktar" honom.

Jag kan heller inte förstå vitsen med att sitta och "lista ut" vem jag faktiskt är. Visst, risken finns ju alltid på nätet, men jag ser inte att jag lämnat ut några detaljer som är så specifika att det inte skulle kunna gälla ganska många i min omgivning. Sen att säga att "vi är flera som listat ut vem TS är" :eek::eek:
ALLVARLIGT? Sitter ni och har några PM-konversationer om vem som gömmer sig bakom "nyttnick"? Eller är ni en grupp som ringer eller sms:ar eller chattar i rent syfte att knäcka den nöten?

Martha - jag har ingen som helst aning om vem du är. Jag har sett bilder i trådar du varit med i och kan med säkerhet säga att jag aldrig träffat dig. Varken där jag bor nu eller där jag bodde tidigare.

Jag är ingen "kändis" här på buke, men valde ett nytt användarnamn då min sambo har tillgång till mitt andra konto (han vet mitt nick och med autoinloggning inställt på datorn så har han fri tillgång till allt). Jag personligen vet bara vilka 4 (!!!!!!!!!!!) av alla användare på hela det här forumet är. Det är mycket möjligt att fler av mina IRL-bekanta hänger här, men jag vet inte vilka de är och vad de har för nick.

Min familj och mina vänner bor väldigt många mil härifrån. Här har jag bara bekanta som jag träffat via sambon. Visserligen håller jag av dem, men det är inga jag kan anförtro mig åt då jag vet hur mycket det skvallras i den kompiskretsen.
Det här var ett ventilationshål för mig, då det är svårt att ha långa samtal med familjen per telefon - då jag inte gärna pratar om mina känslor framför barnen eller framför sambon. Som det ser ut är det svårt att få en avskild plats att gå ifrån. Så jag valde trots allt nätet.

Inte alla har ett fett skyddsnät inom nära avstånd, men jag har ett fett skyddsnät på håll tack och lov.

Jag tackar alla som engagerar sig i min situation. ALLA. Det är ovärdeligt med era kommentarer. Som med allt annat tar jag till mig det jag behöver för att orka gå vidare. Vissa delar kanske jag inte håller med om. Inte nu, men kanske senare. Det får framtiden utvisa.

Jag känner att jag nu måste ta ställning till om jag kan fortsätta söka stöd och peppning i den här tråden, eller om jag måste välja bort det och kämpa på på egen hand.

Sen undrar jag - tänk om ni alla som listat ut vem jag är, faktiskt har tagit fel på person. Undrar vilken person ni då utsätter för en massa som den inte förtjänar. PM:a gärna vem ni tror att jag är, men förvänta er inte svar. Är det så att jag är så himla "Outad" så kanske jag bör kontakta moderator för att ta bort tråden. Framförallt för mina barns integritets skull.

Jag skäms inte. Det finns inte ett enda ord eller formulering som jag inte kan stå för. Jag skulle kunna titta vem som helst av er i ögonen och säga precis allt det jag sagt en gång till. Jag har inte valt att hamna i den här situationen, men jag har i alla fall valt att göra mitt bästa för att ta mig ur den.

Tack så länge för mig, vi får se om jag återvänder.
 
Sv: Jag kvävs

Så jävla bra skrivet.
Jag hoppas för DIN skull att du får ha kvar Buke som en ventilation.
Läser din tråd, kommenterar inte för så många innan mig har gjort det bättre.
Vet av egen erfarenhet att du kommer att fixa detta, något kantstött i slutändan men åh så mycket mer tillfreds med livet.
Lycka till!
 
Sv: Jag kvävs

KL
Så, ett utmärkt exempel på hur systerskap INTE ska fungera. Man ifrågasätter kvinnans historia -> vilket leder till att hon väljer att leva utan möjlighet att ventilera, ifrågasätta och kanske fly.

Grattis ni som spekulerat.
 
Sv: Jag kvävs

Och grattis ni som säger "men vi har ju inte hört mannens version". Varför inte bara gå till er stads Kvinnojour och säga till kvinnorna där att ni vill höra mannens version? Eller jobba på Bris och säga till barnen att ni vill höra föräldrarnas/mobbarnas/förövarnas version också?
 
Sv: Jag kvävs

Nej, den är faktiskt jävligt ointressant.

Hoppas du och martha är nöjda nu i alla fall när ni lyckats punktera hela tråden. Grattis till ett jobb well done.
 
Sv: Jag kvävs

Jag känner att jag nu måste ta ställning till om jag kan fortsätta söka stöd och peppning i den här tråden, eller om jag måste välja bort det och kämpa på på egen hand.

Du har samma rätt som alla andra att ta plats på Senior med det du vill och behöver. Jag är ledsen att några användare drog iväg åt ett felaktigt håll - det är risken man tar, man skriver och vet aldrig riktigt hur det ska landa i alla människor som man inte känner - men deras agerande står inte för alla här. Jag hoppas att du ska känna att du kan fortsätta att använda stödet på forumet för att hjälpa dig vidare. Ignorera dem du inte vill läsa och fokusera på det som hjälper dig.
 
Sv: Jag kvävs

Men det är ju ett mönster. Väl utpekat av bland andra Niphredil: man får inte kritisera en man. Både män och kvinnor måste förhindra det. Kosta vad det kosta vill.
 
Sv: Jag kvävs

Jovisst, och att nån faktiskt envisas med att påpeka detta samt en ensidig beskrivning är väl ett gott tecken på att diskussionen är sund.

Ptr

Nej, det är ett gott tecken på att du är ute och cyklar. Jag tycker dessutom att ts är rätt nyanserad i sin beskrivning av mannen, jämfört med vad man skulle kunna säga. Ingen utom du har gjort detta till en diskussion om kön.
 
Sv: Jag kvävs

Diskussionen är mycket intressant och väldigt ot. Men den skulle förtjäna en egen tråd, för där går att vrida och vända på den frågan ganska mycket.

Ptr

Peter (ooh, du är outad), ibland är det bättre att tänka en extra gång innan man skriver. Tala är silver, men tiga är guld...?

Nej, det vore inte intressant, det vore en j...t ointressant diskussion, som någon sade. Varför trycker du ned en okänd kvinna som verkar ha det hur jobbigt som helst?
Filosofi och retorik hör inte hemma i denna tråden.
 
Sv: Jag kvävs

Nej jag är inte nöjd!

Så länge tråden handlade om vad och varför och med anledning av det hur, så var det på rätt spår.

När det sen blir motreaktion på att nån sätter upp ett varningens finger för vart det inte bör ta vägen, det var det jag reagerade mot.

I ämnet håller jag med om att där är hjälp, bodelning ut med karln som gäller. Inte kan jag då se att jag tyckt annorlunda.

Ptr
 
Sv: Jag kvävs

Känns som den här tråden går in den jag startade om kvinnofrid.

Jag stämmer in i kören som inte förstår vad för syfte Martha med flera har, att ifrågasätta och sabotera en tråd som TS startat för att få ventilera SIN sida av en händelse.

Det är väl sällan vi ser absoluta sanningar här på forumet, det mesta är faktiskt åsikter och tyckande. Och det är ju rätt naturligt på ett diskussionsforum.

Vill man tvunget ge sig på andra människor (oavsett kön) kan man ju börja med det IRL och se hur populär man blir.
 
Sv: Jag kvävs

Nej jag är inte nöjd!

Så länge tråden handlade om vad och varför och med anledning av det hur, så var det på rätt spår.

När det sen blir motreaktion på att nån sätter upp ett varningens finger för vart det inte bör ta vägen, det var det jag reagerade mot.

I ämnet håller jag med om att där är hjälp, bodelning ut med karln som gäller. Inte kan jag då se att jag tyckt annorlunda.

Ptr

Men kära kära nån...
Varför i hela firdens namn skulle någon behöva gå in i alla trådar och "sätta upp ett varningens finger" och deklarera vart en tråd inte bör ta vägen ?

Martha kände sig av någon anledning tvingad att påpeka att personen som diskuterats inte fått komma till tals. (Hur nu hans version över huvud taget skulle kunna komma fram i en anonym tråd – inte som om att TS har någon skyldighet be honom att läsa tråden och dela sina tankar i ämnet.)

Jag tycker precis som flera andra i tråden att det både var en onödig och irrelevant komentar.
Som flera andra redan sagt, det finns väl inget i TS skriver som tyder på att TS ljuger och uppenbarligen har ingen funnit någon anledning att ifrågasätta vad TS skriver heller (utom du och Martha som i sak inte har något relevant att komma med utom att ”man lixom bör ifrågasätta allt som alla någonsin skriver på nätet”.)

Sen säger du att…

Men, poängen att förutsätta att manen är en skitstövel mer eller mindre för att han har nåt dinglande mellan bena är heller inte rätt. Det har inte hamnat där än, men där är flera liknande trådar där det dragit åt det hållet.

Och precis som du säger – INGEN har förutsatt att snubben är en skitstövel pga att han är man, utan det som diskuterats är killens BETEENDE!
Baserat på vad TS skriver så har han betett sig/beter han sig inte bra – och det är DET som diskuterats.

Baserat på den logik du beskriver här så borde du ju med hänvisning till Godwins lag genast gå in i ALLA trådar som skapats på Buke och ”höja ett varningens finger” och påminna om att det inte är ok att jämföra andra debattörer med Hitler och/eller anklaga dom för att vara nazister.
Nej – kudos till niphredil med flera som orkar skapa en "motreaktion"!!
 
Sv: Jag kvävs

Nej jag är inte nöjd!

Så länge tråden handlade om vad och varför och med anledning av det hur, så var det på rätt spår.

När det sen blir motreaktion på att nån sätter upp ett varningens finger för vart det inte bör ta vägen, det var det jag reagerade mot.


Men ditt "varningens finger" var ju komplett irrelevant, det är just den irrelevansen folk reagerar på. Du skrev att mannen i berättelsen fick skit för att han var man, vilket var en helt igenom felaktig beskrivning av diskussionen.

Det finns ju alla möjliga riktningar som alla trådar kan ta, som någon kan tycka är olämpliga. Ska vi alla följa ditt exempel då menar du och höja varningens fingrar i alla trådar om vart de inte bör ta vägen, fast inget tyder på att de är på väg dit? Det skulle ju bli hundratals varnande fingrar i varje tråd, eller hur menar du?
 
Sv: Jag kvävs

Nja så långt är det rätt.

Men, poängen att förutsätta att manen är en skitstövel mer eller mindre för att han har nåt dinglande mellan bena är heller inte rätt. Det har inte hamnat där än, men där är flera liknande trådar där det dragit åt det hållet.

Så att nån höjer ett varningens finger är väl inte fel!

Ptr

Det är väl bättre att vänta tills tråden spårar ut om man vill invända mot något. Att göra det i förebyggande syfte känns ju bara dumt.

if it ain't broke don't fix it
 
Sv: Jag kvävs

Men vad håller du på med? Ska TS som varit anonym, nu avslöjas? Varför skriver du så? TS söker stöd - inte spekulationer.


jag håller väl inte på med nåt :crazy:
det är ju flera här som vet TS andra nick och man kan alltid räkna ut vilken människa som står bakom nicken , därmed kan man också ta reda på vem hennes partner är ...DET borde man tänka på.

( jag vet inte vem TS är eller hennes andra nick heller för)
den delen )
 
Sv: Jag kvävs

Men det är ju bara du som har påstått att du vet vem Ts är?! Om du nu inte vet det så varför skriva att flera vet vem hon är? Kan inte de tala för sig själva som vet det? Eller kan det vara så att de respekterar Ts och inte vill outa henne? Att de håller det för sig själva?
 
Sv: Jag kvävs

..det är ju kanske inte allt som just du skriver om honom , men hur alla andra skriver som inte ens känner honom...

jag skulle bli vansinnig .

Om en kille skrivit lika om sin flickvän här hade tråden sett helt annorlunda ut ...DET är så jävla dubbelmoraliskt på just detta forumet .

jag tycker såklart om det du skriver är sant att det är för jävligt, men det är ju oftast inte bara ens fel nr två träter....ni kanske inte bara passar ihop ? Han kanske har det mycket bättre med nån annan och du också med nån annan?
Jag o mitt exex passa inte alls ihop, han har det världens bästa med sin nuvarande fru , dom är jättelyckliga och vi bara bråkade för vi var så olika grundolika...
 
Sv: Jag kvävs

Men det är ju bara du som har påstått att du vet vem Ts är?! Om du nu inte vet det så varför skriva att flera vet vem hon är? Kan inte de tala för sig själva som vet det? Eller kan det vara så att de respekterar Ts och inte vill outa henne? Att de håller det för sig själva?

Jag skiter i vem TS är , det är bara det att det kan ju faktiskt komma fram vem hennes partner är...själv antar jag att hon står för vad hon skriver.

JAG har aldrig påstått att jag vet vem TS är
 
Sv: Jag kvävs

jag håller väl inte på med nåt :crazy:
det är ju flera här som vet TS andra nick och man kan alltid räkna ut vilken människa som står bakom nicken , därmed kan man också ta reda på vem hennes partner är ...DET borde man tänka på.

( jag vet inte vem TS är eller hennes andra nick heller för)
den delen )

Vem är det som skall ge sig?
Du dissar TS känslor o rätt att skriva här genom att påstå att denne outat sin partner samt att flera här vet vem denne är.

It takes two to tango, visst, men du använder det för att såga TS jämt med fotknölarna, men men, ingen blir väl förvånad.
 
Sv: Jag kvävs

..det är ju kanske inte allt som just du skriver om honom , men hur alla andra skriver som inte ens känner honom...

jag skulle bli vansinnig .

Om en kille skrivit lika om sin flickvän här hade tråden sett helt annorlunda ut ...DET är så jävla dubbelmoraliskt på just detta forumet .

jag tycker såklart om det du skriver är sant att det är för jävligt, men det är ju oftast inte bara ens fel nr två träter....ni kanske inte bara passar ihop ? Han kanske har det mycket bättre med nån annan och du också med nån annan?
Jag o mitt exex passa inte alls ihop, han har det världens bästa med sin nuvarande fru , dom är jättelyckliga och vi bara bråkade för vi var så olika grundolika...

Men om det du säger stämmer så är det väl utmärkt att det finns ETT ställe i samhället där kvinnor får prata av sig utan att bli ifrågasatta? Fast det stämmer inte, inte ens här går det, vilket du just bevisat.

Jo ibland är det faktiskt ens fel att två träter. Det finns faktiskt folk som är dumma i huvudet. TS verkar helt normal, om du misstror henne så kan du väl lämna tråden utan kommentarer?

Förhoppningsvis har du ett uns av tvivel på att hon ljuger. Fundera då på möjligheten att allt hon sagt är sant; hur tror du isf att hon mår av dina misstänkliggöranden?

För övrigt kan vi ju lägga ner buke då om man inte får diskutera relationer för att den andre ska bli vansinnig. :crazy:
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 640
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 547
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 313
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 228
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp