Badrumsbudget

Vårt största badrum är 13,5 kvm, och då har vi tagit en del (som inte är inräknad i den ytan) till stor garderob. Det är stort och luftigt, med de platsmurade detaljerna. Krävs lite utrymme för att det inte ska kännas otympligt. De övriga badrummen är mindre, men funktionella, fast inte fullt så utrustade (men dusch i bägge).
 
Badrum och kök är de rum där jag är villig att öppna börsen rejält för att få det bra! Vi har ett stort badrum som vi gjort vid mestadels själva men vi lejde en fantastiskt bra rörmokare och det kostade rejält.

Kök absolut! Där spenderar vi mycket tid tillsammans, även med vänner. Men badrummet... Vi borstar tänderna, duschar och använder toaletten. Vårt är ju också litet, kanske 3 kvm. Inte så att man "hänger" där några längre stunder. Visst, har man ett spabad där man "spaar" och slappar... Men nja ändå inte värt pengarna (tycker jag).
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Kök absolut! Där spenderar vi mycket tid tillsammans, även med vänner. Men badrummet... Vi borstar tänderna, duschar och använder toaletten. Vårt är ju också litet, kanske 3 kvm. Inte så att man "hänger" där några längre stunder. Visst, har man ett spabad där man "spaar" och slappar... Men nja ändå inte värt pengarna (tycker jag).
Badrum ska ju vara ren lyx tycker jag! Men det är väl tur att vi alla är olika och har olika preferenser. Jag önskar att jag var billigare i drift!:D
 
Badrum ska ju vara ren lyx tycker jag! Men det är väl tur att vi alla är olika och har olika preferenser. Jag önskar att jag var billigare i drift!:D
Haha.
Hade jag ett stort badrum misstänker jag att jag skulle fundera en hel del på hur jag skulle kunna bygga bort det så jag fick större utrymme i rummet bredvid.....

Badrum passerar man. Det ska vara praktiskt, lättstädat och snyggt. Inte för stort.Gott ljus så jag kan Idka kroppsvård utan att anstränga ögonen. (avskyr över huvud taget "mysbelysning")
 
Vi gjorde nödlösning på ena badrummet. Målade om våtrumstapetet och skaffade duschkabin. handfat och toastol får vara kvar. Blandaren ska bytas allt som allt hamnade vårt badrum på 5 500kr

Vi ska göra ett badrum från grunden. I dagsläget finns ingenting. et som ska in dit är wc stol, handfat, duschvägg, kakelalt våtapet (vi har inte bestämt oss ännu) Vi beräknar hamna på 40 000 men då har vi möjlighet att göra dt mest själva och få garantier för det.
 
Menade våtrumnsmatta tack

Vi har inte bestämt oss för om hela badrummet ska bli kakel eller om det bir våtrumstapet/matta eller blandat.
 
Vi gjorde nödlösning på ena badrummet. Målade om våtrumstapetet och skaffade duschkabin. handfat och toastol får vara kvar. Blandaren ska bytas allt som allt hamnade vårt badrum på 5 500kr

Vi ska göra ett badrum från grunden. I dagsläget finns ingenting. et som ska in dit är wc stol, handfat, duschvägg, kakelalt våtapet (vi har inte bestämt oss ännu) Vi beräknar hamna på 40 000 men då har vi möjlighet att göra dt mest själva och få garantier för det.

Det har jag också gjort en gång, målat om våtrumsmatta, det blev riktigt bra. Önskar jag kunde göra det nu med, men jag litar inte på att det är ett okej våtskikt under den som sitter där....
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 294
Senast: Calmiche
·
Hemmet Bakgrund: http://www.bukefalos.com/threads/jag-har-forssatt-leon-o-mig-i-en-riktig-knipa.1284140/ Högst på listan står...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 983
Senast: labb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp