Bukefalos 28 år!

Bästa eksemtäcket???

A

aana

Vilket tycker ni är det bästa, passform, material, det som går under magen osv? Har Boetts som är trasigt o ska köpa nytt. Vill ha något som sitter bättre under magen. Kom gärna med tips. Mvh
 
Boetts är fortfarande den bästa för min häst. Ev kan du prova Hööks eksemtäcke, kvalitén ifjol var hyfsad.
 
Jag har provat Boett, Lillhästen i stavs och Hööks.

Boetts är bäst, men jag tycker tyget var för tjockt, det blev för varmt helt enkelt.

Lillhästens var superbra, men tunnare tyg än Boett så har man skog i hagen får man räkna med att laga lite revor ibland och att byta det efter ungefär tre år.

Passformen var likvärdig mellan Boett och Lillhästen, men jag gillade lillhästens 'design', lösningar för huva osv bättre.

Hööks åkte i retur efter EN dag då hästen lyckats göra småsmulor av det. Dessutom var det dumt sytt, och DÅLIG passform.

Min PAPPA som knappt kan sy i en knapp sa till och med att 'det var då sanslöst hur klantigt placerade sömmarna var på det här' (hästarna stod på bete hos honom så det var han som fick rädda häststackaren från resterna av Höökstäcket)
 
Kvalitén på Lillhästen är så dåligt - sladdrigt o dant. Boetts är lätt att laga och luftigt och ger bra skydd ändå. Då är Hööks tjockare.
Men det är väl en smaksak.....Eldade upp Lillhästens skräp-täcke. Värdelöst.
 
Och jag använde Boettäckena i tre säsonger, i skogshage och på unghäst utan att behöva göra mer än laga lite revor.

Så det kan skilja sig rejält, kanske jag fick ovanligt bra exemplar och du ovanligt dåliga, elle rhästarna var olika mycket marodörer.

Jag sålde förresten båda exsemtäckena för inte så fasligt mycket mindre än jag gett för dem efter tre år ;)
 
Hej!
Har 2 st täcken (alltid bra att ha ett som är helt och rent) från Boett till min pålle. De har fungerat jättebra. Det är klart att man fått laga lite, men när hon skrubbar sig mot ett träd så är det kanske inte så konstigt om det går sönder. Passformen är bra oxå, jag har sk halvt täcke, dvs utan huva och inget under magen.
MVH
Katarina
 
Hur har din häst klarat av att ha ett täcke i tre år? Tycker jag får byta varje säsong och då har jag haft Boetts täcken och inga träd i hagen. Lillhästens är ju mycket billigare så detta tipset följer jag nog i år om då passformen är likvärdig.
 

Liknande trådar

Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 426
Senast: Buongusto
·
  • Artikel
Dagbok I en månads tid har de varit väldigt jobbigt.. Ångest, svårt att sova, magen har krashat, tinnituss(?) kommer och går.. o huvudvärk...
Svar
7
· Visningar
793
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
995
Senast: Anna-KarinO
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 348
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp