Bästa nappflaskan?

Dorinda

Trådstartare
Min baby är nu 3 månader. Amningen har fungerar väldigt smidigt så hitintills har vi inte blandat in flaska. Nu känns det som det vore dags. Tar han flaskan kan jag ju lämna honom till pappan eller mina föräldrar några timmar.
Men vilken flaska ska man välja? Det finns ju så sjukt många olika som alla påstår att de är bäst!
 
Min baby är nu 3 månader. Amningen har fungerar väldigt smidigt så hitintills har vi inte blandat in flaska. Nu känns det som det vore dags. Tar han flaskan kan jag ju lämna honom till pappan eller mina föräldrar några timmar.
Men vilken flaska ska man välja? Det finns ju så sjukt många olika som alla påstår att de är bäst!
Jag gillar MAMs anti colic, vi har ett helt gäng såna hemma. Gillar att man kan köpa lösa nappar i olika storlekar när man vill ha snabbare flöde sen utan att byta ut flaskan, och lätt att plocka isär och göra rent.
 
Vi provade oss igenom typ fem olika till våra barn innan de fastnade för en var 😅. Tror bara det är att börja nånstans och prova sig fram, många är ju nöjda med mam och den finns ju överallt så skulle nog börjat där även om mina barn hatade den 😅.
 
Vi kör medela calma till lillasyster som är fyra veckor. Hon har haft problem med greppet när hon ammar.
Till storebror körde vi Mam anti-colic från start då han hade bättre teknik.

Av samma fördelar som @Piaff nämner är planen att gå över till Mam-flaskan även med lillasyster nu när hon verkar ha blivit bättre på greppet vid amning.
 
Jag gillar MAMs anti colic, vi har ett helt gäng såna hemma. Gillar att man kan köpa lösa nappar i olika storlekar när man vill ha snabbare flöde sen utan att byta ut flaskan, och lätt att plocka isär och göra rent.
Skriver under på detta, plus ett jättestort plus för att de går att rengöra på ett bra sätt i micron.

Annars tror jag väl att de flesta flaskor nu för tiden är bra, vi hade några udda av andra sorter också som vi fått i olika babyboxar, och de fungerade ju liksom också bra. 🤷‍♀️
 
Min baby är nu 3 månader. Amningen har fungerar väldigt smidigt så hitintills har vi inte blandat in flaska. Nu känns det som det vore dags. Tar han flaskan kan jag ju lämna honom till pappan eller mina föräldrar några timmar.
Men vilken flaska ska man välja? Det finns ju så sjukt många olika som alla påstår att de är bäst!
Med ettans hade vi Medela Calma när planen var att delamma och ge flaskor kombinerat. Funkade bra såtillvida att han inte hade problem med att växla, däremot svalde han mycket luft med den flaskan. (Hade även svårt med taget vid amning)

Bytte till Mam anti-colic som han tog mycket bättre. (Men däremellan ratade han bröstet inom kort eftersom att vi bytte) Mam har vi till lillasyster också, eftersom hon inte ammas.

Calman är ju bra eftersom tekniken ska efterlikna amning. Billiga man använda en flaska där det rinner "av sig självt" kan man testa paced bottle feeding, om man vill minska risken att bebis ratar amningen.
 
Amningen idag fungerar väldigt bra, så jag är ju lite rädd att störa den genom att börja med flaska.
men calma kanske är värt att prova då?
 
Amningen idag fungerar väldigt bra, så jag är ju lite rädd att störa den genom att börja med flaska.
men calma kanske är värt att prova då?
Om poängen är att någon annan ska kunna mata kanske koppmatning vara ett alternativ för den som har bebis? Så minskar risken för tuttförvirring, om du gärna har kvar amningen i övrigt.
 
Amningen idag fungerar väldigt bra, så jag är ju lite rädd att störa den genom att börja med flaska.
men calma kanske är värt att prova då?

Det måste ju ändå vara ganska ovanligt. Vi använde flaska då och då från 4 veckor och det påverkade inte amningen alls. Från 6 månader tog hon dock bara flaska om hon var väldigt hungrig. Vet många kom kombinerat flaska med amning utan problem.
 
Vi körde med Herobility flaskor. Den minsta nappen xs har så litet hål att urpumpad bröstmjölk inte rann ut om man höll flaskan upp och ner. Det krävdes verkligen att barnet sög för att det skulle komma ut något. Det gick bra att kombinera med amning för oss. Medela Calma funkade inte alls, båda barnen svalde massor av luft med den.
 
Det måste ju ändå vara ganska ovanligt. Vi använde flaska då och då från 4 veckor och det påverkade inte amningen alls. Från 6 månader tog hon dock bara flaska om hon var väldigt hungrig. Vet många kom kombinerat flaska med amning utan problem.
Bra att det funkade bra för dig och dina bekanta. Men nej det är inte ovanligt att flaskmatning kan påverka amningen. Det funkar bra för en del och för andra funkar det inte alls. Det är olika, hur det blir kan man inte veta innan.

Det betyder inte att man inte någonsin ska kunna flaskmata. Om man samtidigt har viljan att behålla amningen så kan det dock vara en bra sak att läsa på om det innan. För att få lite bättre förutsättningar för det man vill göra.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 961
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 796
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 204
Senast: TinyWiny
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 037
Senast: MiaMia
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp