Bukefalos 28 år!

Bästa ridbyxorna???

Horsen

Trådstartare
Hej! märkte idag att mina ridbrallor håller på att gå sönder...(h**kskvalitet, men ändå :smirk:)
Vilket märke har ni, hur länge har ni haft det och hur länge har ni haft byxorna?(syftar på ert bästa par ridbrallor då) Helskodda eller sadelskurna? tacksam för svar! :bow:
 
Min aller første ridebukse, og ridebukse nummer 2 var Eurostar bukser. Begge to i helskinn. Første i nylon, og andre i bomull. Den første holdt veldig lenge, og gikk aldri i stykker. Brukte den veldig mye i ca 5 år, men vokste i fra den. Den andre brukte jeg i nærmere 7-8 år før det gikk hull på det ene kneet en gang jeg falt av hesten (buksa var da allerede tynnslitt). Buksa holdt et par åt til med lapp på kneet.

PS: Brukte selvfølgelig disse buksene litt om hverandre, og har også hatt andre bukser underveis, som ikke har holdt mål.

Etter dette invisterte jeg i en Pikeur-bukse (m/helskinn). Den har jeg fremdeles. Kjøpte for ca 5-6 år siden. Den ser fin ut, ikke utvasket (selv om den er vasket).

Kjøpte ny bukse før påske også, og dette ble også en Pikeur.

Har god erfaring med både Eurostar og Pikeur, og vil anbefale dem begge. Grunnen til at det ble Pikeur nå sist var rett og slett fordi jeg liker passformen på Pikeur bedre enn Eurostar. Samt at jeg synes de hadde kulere farger inne i Pikeur. Prøv deg frem, og sjekk hva slags farger de har og hvilke som passer deg. Kjøper du et av disse merkene har du en veldig god ridebukse lenge iallfall.. Det kan jeg love :smirk:
 
Måste säga att Eurostar och Pikeur har de bästa byxorna om än lite dyra men de håller ett bra tag. Även Cavallo har bra byxor med bra passform.
 
Mina ridbyxor har inte direkt några kända märken osv. men....jag köpte ett par från hööks (CRW) för ett tag sen och de håller bara bra :D
Fast jag Måste bara lägga till att Bomullsridbyxor är de absolut bästa!
De är varmare (på vintern), Snyggare (tycker jag och många andra), skönare (de kliar å sticks inte...dvs om man inte har hö i dom ;)) ....osv osv!
Så ska man köpa ridbyxor ska man köpa Bomullsridbyxor !!
De enda som är LITE "dåligt" med dom är ju att de är dyrare....men vill man ha ett par som håller länge å är bra å skön kvalitet...får man väl ägga ut lite... :D

:banana: :banana: :banana: :banana:
/Maja
 
Eurostar, Draco, Pikeur är alla märken som håller i åratal.
Jag trivs också väldigt bra med ett par Mountain Horse som jag har.
Oftast är det faktiskt så att kvalitet kostar när det gäller ridbyxor, men några som kostar som ändå är sk*t rent ut sagt är Eqiupage. De blir fula direkt.
 
Jag har haft ett par Moutain Horse i sex år tror jag, tyvärr så har det gått håll på knät nu men dom går att använda iaf. Dom är helskodda, väldigt bekväma. Håller färgen bra också. Rekomenderar dom verkligen!
 
Jag har köpt ett par distansridbyxor och de är de skönaste jag någonsin haft på mig! Tyvärr kan man tycka att de ser lite töntiga ut -de ser ut som långa cykelbyxor ungefär, men de har fleece i grenen och är underbara att rida i! Sök på distanssidorna efter dem!
 
RTS - René Tebbel Sportswear

:bow:

De bästa ridbyxor som någonsin gjorts. Hösten 1995 fick jag ett par sådana av mina arbetsgivare i Tyskland. De är helskodda men inte med skinn utan något som liknar det.

Idag 9 år senare använder jag dem fortfarande ett par ggr/veckan och har gjort det i 9 år! Jag har köpt ett par likadana som jag knappt börjat använda.

För två år sedan köpte jag ett par Pikeur (lite tunnare och bara knäskodda). Dessa har jag slitit sönder helt. De har spruckit på två ställen och jag har slitit sönder dem i grenen.

Detta säger en hel del om kvalitet! Pikeur ska ju likosm vara kvalitet...

/C
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 987
Senast: valy
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 245
Senast: nullo-modo
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
866
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ FÖRSÄKRING- symptom innan försäkrad Hej! Jag har en liten fundering kring min försäkring. Jag fick nyligen diagnosen anorexia. Aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp