Barbackapad - skratt-dax!

Jag har sytt, men tror jag glömt lägga upp bilder här. :)
Fler går att se på: http://hastinsikt.blogg.se/2013/august/barbackasadeln-steg-for-steg.html#comment

dsc_0195_521f431addf2b3443aa4aabd.jpg

Men shit så nice!

Jag blir väldigt inspirerad, har en Barefoot barbackapad som jag gärna haft ett säte med "rullar" på, nu kanske jag vågar mig på att sy en själv ändå :).
 
Återupplivar tråden lite nu ^_^.
Gamlingens sadel bruk ska minskas ner så mycket som möjligt då hon har en liten tumör/knut i sadelläget, har en barbacka padd som egentligen bara är ett hoppschabrak med 2 tunnare korvar fastsytt på. Har en teddy padd under då jag rider med det blir ju inte direkt något mer än lite vaddering för sittbenen och stöd för överskänklen.

Har en hög med skumgummi och en skiva är ca 2 cm tjock och väldigt kompakt. Funderar på att sy fast den mellan teddy padden och schabrak sadeln och låta det bli en kanal i mitten.
Hur tror ni det blir? Teddy padden har ju igen kanal och det känns inte lönt att försöka bygga upp en ordentlig kanal för att få helt fritt för ryggraden.

Men låter jag det bli en inbyggd kanal i padden så blir det mindre tjockt över ryggraden och mer under sittbenen i alla fall, känns som att det kan hjälpa lite.
vad tror ni?
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
13 644
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 333
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 812
Senast: Jenka
·
Katthälsa Min ungerska hittekatt är 13 år gammal nu. Kastrerad sedan 6 månaders ålder. Frisk förutom en atopisk dermatit, som hon får kortison...
Svar
11
· Visningar
1 889
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp