Barn och ridning

Sv: Barn och ridning

När man är 8 år är man inte stor nog att förstå vad det innebär att ha ett sånt ansvar och dessutomkan ingen veta hur hennes hästintresse ser ut egentligen - och om några år när puberteten sätter in.

Jag hade inte givit en häst till ett sånt litet barn för jag anser att ett sånt litet barn inte kan ha ett sånt stort ansvar. Däremot skulle jag kunna köpa en häst för egen del som passade dottern så pass att hon kunde ha den som sin egen. Men inte förrän hon ridit ett bra tag på ridskola och jag visste att hon hade förståelse i hästhållning och allt vad det innebär - och engagerade sig i ALLT som har med häst att göra. Inte bara ridningen. Barnets intställning är väldigt viktig tycker jag. Och sen vill jag att mina barn förstår att hästar är inget man köper och säljer när det passar. Det är ngt man jobbar för och ett levande djur som finns i familjen i många många år efteråt.

Det finns eg. ingen anledning att köpa en häst till ett litet barn tycker jag. Det finns eormt mycket möjligheter för ridning. inte bara ridskola utan privat också. Jag hade börjat där, sett hur stort intresset för HÄST egentligen var, och låtit henne få mer rutin för ridning och hästhållning. Sen skulle jag kanske överväga att skaffa en häst som hon kunde få ha som sin.

:)
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 332
Senast: Juli0a
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 958
Senast: iNHALE
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 084
Senast: BornAgain
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 351
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp