Bukefalos 28 år!

Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Påstår du att vi inte har gjort någonting alls? Vill gärna veta vad du grundar det på?
Vad har du gjort för att dina grannar skall få sova om nätterna?
Av hänsyn till grannarna då?

Påstår du att vårt hus är lyhört? Har du varit här?
Ja du skrev det.
Vi bor lyhört, våra grannar har visserligen inte ringt störningsjouren, men de har ringt hyresvärden, socialen, .....

Men nu så är det inte så?
Hur skall du ha det?
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Det är svårt att diskutera med någon som vrider sig som en ål.

Ber om ursäkt - jag hajade inte att du anser att Cambries grannar är användare i den här tråden !

Den enda som har utsatts för 20h barnskrik/dygn är ju Cambrie själv. Vad hennes grannar anbelangar kan vi ju bara gissa!
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Men vad tycker du att lösningen är då?
Att ingen granne i flerfamiljshuset får sova alls under alla dessa månader?
Och vem skall lösa problemet?
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Den enda som har utsatts för 20h barnskrik/dygn är ju Cambrie själv. Vad hennes grannar anbelangar kan vi ju bara gissa!

Men det är någon som dessutom förekommer i tråden.

Du skrev INGEN = ingen alls.

Nu så slingrar du dig.
Du skrev inte "från grannen".
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Men det är någon som dessutom förekommer i tråden.

Du skrev INGEN = ingen alls.

Nu så slingrar du dig.
Du skrev inte "från grannen".

Nej, men det var vad jag menade - apropå att många använde hetska ord för att försvara rätten att få sova - när de faktiskt inte ÄR drabbade! Nu går du själv in i den rollen som en bulldozer, varför lägga ner energi på ett problem som du inte ens har?
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Jag anser att problemet är svårlöst, jämfört med många andra tydligen. Det finns ingen enkel lösning som går att applicera på alla fall, vart ska man dra gränsen ? För du kan bara inte mena att bebisar per automatik ska vara tyst efter 22 annars får man hyra ett hus ute på vischan?

Givetvis gör jag som förälder allt för att mitt barn ska vara nöjd och följaktligen inte stör mina grannar. Men vissa råd i tråden är upp åt väggarna.
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Jag tror du har missat något här, får man slut på barnskriket får man sova, eller hur? Så vi har ganska fullt upp med utredningar, provat nya mediciner etc... Och jo, vi har till exempel haft barnet hos mormor på nätterna flera nätter sedan han var tre år, farmor har haft honom, vi har sovit i det rum som inte vätter mot en annan lägenhet... Köpa en sommarstuga har vi dock inte råd att göra, och det tvivlar jag många barnfamiljer har. Att gå ut och gå mitt i nätterna skulle jag aldrig göra - detta för att det är otroligt mycket skit här på nätterna med våldtäkter, rån och misshandel. Äggkartonger??? Har jag aldrig hört talas om. Vi äter inte ägg alls heller och har ingen som bor ovanför oss...

Och nej, det är inte särskilt lyhört i det rummet, det kan det inte vara, eftersom vi bara har en lägenhet bredvid oss. ALLA som bor i flerfamiljshus bor inte i det traditionella med ekande trappuppgång vilket ni verkar tro här... I sovrummet mot den andra lägenheten? Kanske... Står man på vägen? Tja, då hör man rätt väl skulle jag tro. Jag hoppas verkligen inte våra grannar står på vägen hela nätterna för att höra skiten, då får de ärligt talat skylla sig själva.Jag kan höra hunden yla genom golvet, men jag skulle aldrig vara så bitter att jag ringer störningsjouren.... Står man utanför hör man dock hunden väldigt väl.

Och sanningen av kontinentan. Det blir väldigt svårt att vräka någon på grund av att barnet har ont. Som hon sa: I ett väldigt lyhört hus hör man även de gamla med dålig hörsel som nästan skriker när de pratar, detta är inte heller något man kan vräka någon för. Störningsjouren här kan man inte ringa till annonymt, de säger inte vem som larmar, däremot åker de inte på barnlarm och visar det sig ändå vara det åker den som larmade dit på att betala dem.
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Mena hit och mena dit.
Du försökte komma undan genom att peka på att det är ett fiktivt exempel.
Och jag pekar på att exemplet är taget ur tråden.


....varför lägga ner energi på ett problem som du inte ens har?

Nu så försöker du slingra dig igen genom att avleda.

Jag anser diskussionen intressant på många vis.
Både som ev. framtida hyresgäst och som varade hyresvärd.
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Nej, men det var vad jag menade - apropå att många använde hetska ord för att försvara rätten att få sova - när de faktiskt inte ÄR drabbade! Nu går du själv in i den rollen som en bulldozer, varför lägga ner energi på ett problem som du inte ens har?

Det var väl jag som använde hetska ord på grund av mina grannar som bara gnällt och klagat från första början... Men jag står för att jag inte har något till övers för sådana människor. Den dagen jag får ha min post i fred, min cykel i cykelstället och de inte klampar in så fort jag är borta utan tillåtelse (vaktmästaren har en nyckel och med honom följer alla nyfikna grannar på ett led, det är otroligt vad mycket han måste fixa i vår lägenhet) kanske jag börjar tycka annorlunda... Som sagt, helt andra anledningar än att barnet skriker. Men jag är alldeles säker på att hade grannarna skött sitt som grannar från början hade jag inte tyckt varken bu eller bä och t.o.m suttit med på "ljugarbänken" som de sitter på utanför huset varje dag... Nu tycker jag verkligen inte att just det förhållandet med mina grannar har mer med tråden att göra.
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Jag tror förklaringen inte bara ligger i vissa kategoriska uttalanden, utan även att du lägger relativt mycket tid på att beskriva dig själv som någon form av föredöme (innovativ, ansvarstagande, hänsynstagande, problemlösande - etc etc). Jag känner massor av människor som är "top notch" på en hel del saker, men ingen av dem skulle beskriva sig som någon modell för andra på det viset du gör. Aldrig i livet.


Att jag är något föredöme - det är vad du tolkar in och inget jag vill ha sagt.
Nämnda egenskaper är dock mina, de förklarar varför jag resonerar som jag gör, det handlar inte om hävdelse.
Om du anser att de är föredömliga, så får du anse det. För mig innebär dessa egenskaper att jag hanterar situationer på annat sätt än de som saknar dessa egenskaper.
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Jag tror du har missat något här, får man slut på barnskriket får man sova, eller hur?
Visst, men om man inte lyckas med det då skall hela huset hållas vaket varje natt i många månader då?

Och jo, vi har till exempel haft barnet hos mormor på nätterna flera nätter sedan han var tre år, farmor har haft honom, vi har sovit i det rum som inte vätter mot en annan lägenhet... Köpa en sommarstuga har vi dock inte råd att göra, och det tvivlar jag många barnfamiljer har.

Men då så har ni ju försökt.
Jag skrev inte köpa sommarstuga jag skrev hyra eller låna.
Och det var du som skrev att du bodde lyhört.
Men nu så är det alltså inte längre så?
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Mena hit och mena dit.
Du försökte komma undan genom att peka på att det är ett fiktivt exempel.

Det spelar ingen roll om du missförstod eller jag uttryckte mig slappt - det är fortfarande ingen här, varande granne, som klagar på att inte kunna sova pga barnskrik 20 h/dygn. Däremot flera användare, som du, som gapar och tjatar av blotta tanken på det troligen finns!

Det är låsningsdags på den här tråden. :eek:
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Jag skrev att NO1 inte blivit drabbad. .


Vilket du dessutom hade fel i. Dock har det inte handlat om några 20h men jag har övht inte talat om timmar. Kontinuerlig längre tids störning under nätterna räcker för mig, att det är problem som även gäller dagtid har jag aldrig brytt mig om.

Din argumentation har fö handlat en del om antaganden gällande min person - vill bara göra dig medveten om det.
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Vad bra, du kanske har en stuga jag kan få hyra då, jag har en lön på 6000, 27 betalninganmärkningar och min sambo har stora skatteskulder???? Allvarligt, tror Du Alla familjer har möjlighet med ett extra boende?
Står man utefter vägen är det lyhört... Men står man där får man väl skylla sig själv som sagt...
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

[/B] Däremot flera användare, som du, som gapar och tjatar av blotta tanken på det troligen finns!

Ja jag undrar verkligen vad man skall ha för lösning på problemet.
Och det är nog ingen orsak till trådlåsning.

Du fortsätter dock att slingra dig och avleda.
Vad anser du är rimligt?
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

[/B] Däremot flera användare, som du, som gapar och tjatar av blotta tanken på det troligen finns!

Ja jag undrar verkligen vad man skall ha för lösning på problemet.
Och det är nog ingen orsak till trådlåsning.

Du fortsätter dock att slingra dig och avleda.
Vad anser du är rimligt att behöva tåla vad gäller st5örd nattsömn?
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Och det är nog ingen orsak till trådlåsning.

Du går alldeles för hårt åt Cambrie. För min del finner jag det lugnast "att slingra och avleda" - jag vill helt enkelt inte diskutera definitioner och avgränsningar med dig. Det leder ingenstans.
 
Sv: Barnet skriker på nätterna, tvingas betala störningjourens utryckning?

Visst, men om man inte lyckas med det då skall hela huset hållas vaket varje natt i många månader då?



Men då så har ni ju försökt.
Jag skrev inte köpa sommarstuga jag skrev hyra eller låna.
Och det var du som skrev att du bodde lyhört.
Men nu så är det alltså inte längre så?

Tja, har man så mycket annat val? Jag hoppas ju alla föräldrar gör allt för att barnen ska sluta skrika, det är väl ingenting man önskar varken sig själv eller sin granne och framförallt inte att barnet har ont...

Jag förstår din ståndpunkt... Du är hyresvärd, i de hyreshus jag bott i har bara det stora bolaget som hade 300 lägenheter varit sådana som tagit tag i problemen oavsett vad det handlar om. Den mindre, "privata" hyresvärdarna har varit väldigt svårt att få att lägga pengar på olika saker, vare sig det handlat om lite extra värme eller om det handlar om nya tvättmaskiner. Störning har aldrig behövts, trots otroligt lyhörda hus där tv´n hördes igenom, men allt annat som det behövs i ett hyreshus har de vägrat. Jag hoppas du aldrig hyr ut till en barnfamilj som är med i hyresgästföreningen, kan stå dig dyrt om du vräker dessa på grund av att barnet skriker...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp