Bukefalos 28 år!

Barock/akademisk

Sv: Barock/akademisk

Men nordisar ser inte ut som halvblod - än

Även om vissa är mer av ridhästmodell än andra

Vilket ar en forbannad tur eftersom dom inte SKA se ut som svenska halvblod.

Att vissa har som du sager mer ridhastmodell beror pa att vissa hastar har kvar den gamla lanthastkaraktaren och darmed inte ser ut som tunga traktorer.

Det beror INTE pa att man plotsligt avlar pa ridhastar inom rasen utan pa att man ser till att borja ta tillvara den gamla ursprungliga typen inom rasen.

Som jag sagt innan lantrasernas verkliga styrka ar att raserna ar typmassigt breda sa nar det dyker upp nya eller nygamla brukarbehov sa kan man fa fram fler hastar av onskad typ genom avel inom rasen.


/KT
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 297
Senast: hastflicka
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 732
Senast: Badger
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
619
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 640
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp