Bukefalos 28 år!

Beach 2013 del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013 del VII

Har bokat tid nu, dessvärre fanns det inte förrän om två veckor men det är väl så det är. Nåja, det är väl bra att få det kollat i alla fall. :) I värsta fall får jag väl promenera runt både Blodomloppet och Vårruset :p

Vi kan promenera tillsammans. Jag har fått förbannat ont i ett knä. Jag brukar aldrig ha ont i knän, benhinnor eller något löprelaterat. Gjorde ont i förrgår när jag sprang, vilodag i går och i dag gick jag bara en promenad men hade ont hela tiden :confused: tänkte när jag gick att lär ju glömma vårruset.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Nä den där gps:en så endomondo är ju inte så bra! Första och sista kilometern fick den med, dessutom har jag tydligen genat i skogen fastän jag gick på vägen.

46 min skogspromenad, mellan 3-4 km borde det vara totalt. Väldigt skönt. :-) var på kalas men tog bara en tårtbit och en bulle, hade lätt kunnat smälla i mig fler bullar! Till mat fick vi kallskuret, frukt och potatissallad. Helt perfekt! Fann lite energi att göra något åt mina pluskilon, då ger sötsuget med sig automatiskt. För mycket onyttigheter känns bara äckligt.

Igår blev det bara grötfrukost med mackor, smoothie till lunch och sallad till middag. Blev bjuden på fika på kvällen samt choklad, men tog bara två kakbitar och ingen choklad. :-)

Kan rekommendera ett smoothiepaket från city gross. I påsen finns tre färdiga paket med fryst frukt, samt riven ingefära och mynta. Ingefära var riktigt gott med tropiska frukter! Fanns olika smaker på paketen,
 
Sv: Beach 2013 del VII

Vad har du för telefon? Hur endomondo fungerar beror ju på hur bra gps:en i telefonen är. Min gamla telefon ritade rundorna prickfritt med endomondo, men min nya strular :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Ett tips, om du pluggar hemifrån ibland, är att ringa och säga att du kan komma med kort varsel, så kan de ringa om de får återbud. :) många ställen har en sådan lista.

Ja jag tänkte det! :)

Zasso: hoppas du får hjälp hos sjukgymnasten. Vila evt från löpningen några dagar och prova en kort runda igen och se hur det känns om det nu dröjer innan du får tid.

Ja, hoppas det. :) Ska testa en mini-runda nästa vecka för att se hur det känns. (Alltså typ 1 km)

Vi kan promenera tillsammans. Jag har fått förbannat ont i ett knä. Jag brukar aldrig ha ont i knän, benhinnor eller något löprelaterat. Gjorde ont i förrgår när jag sprang, vilodag i går och i dag gick jag bara en promenad men hade ont hela tiden :confused: tänkte när jag gick att lär ju glömma vårruset.

Näe vad trist! :(
 
Sv: Beach 2013 del VII

Xperia Active. Så man tycker ju att den bör va bra, kommer utrustad med träningsappar... Inte bor jag i obygden heller, men det är väl radioskugga. Den har missat samma kurva två gånger nu iaf.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Xperia Active. Så man tycker ju att den bör va bra, kommer utrustad med träningsappar... Inte bor jag i obygden heller, men det är väl radioskugga. Den har missat samma kurva två gånger nu iaf.

Det kan förklara saken. Active hade problem med gps:en läste jag, jag har uppföljaren Go och den tycks tyvärr ha samma problem.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Efter en god grillning idag kände jag att jag borde röra lite på mig iaf:p så jag gick sammanlagt ca 8 km och sprang 2 km i mitten. Så totalt 10 km idag:)

När jag går så kliar mina byxor nåt extremt. De kliar inte när jag springer, bara när jag går? Why? Materialet i byxorna är polyester till stor del och en liten del spandex. Dessutom så har jag fått tillbaka blåsan på tån, AJ!:rage:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Min telefon (samma modell) fuskar ibland, men ganska sällan.
Och endomondotanten säger till om gpsen smiter:
"GPS signal lost", följt av "GPS signal restored" när den hittar satelliten igen.

:)
 
Sv: Beach 2013 del VII

Här är min vecka 9:

Måndag: 11,46 km cykling
Tisdag: 45 minuter Coreboll + 10 km cykling
Onsdag: 3,58 km promenad
Torsdag: 2,91 km promenad
Fredag: 1 km simning
Lördag: 3,15 km promenad
Söndag: 12,53 km cykling

Total distans: 44,63 km

Övrigt:
  • Jag är så sjukt trött på min nuvarande cykel. :banghead:
  • Mycket stolt över simningen i fredags, gick upp klockan 6 och simmade 40 längder innan jag åkte till jobbet. Så imponerad av mig själv!
  • Coreboll var riktigt, riktigt bra träning för mig. Det ska jag fortsätta med!
  • Jag ser fram emot vägning och mätning i morgon, för jag tror att det kommer att se bättre ut än på länge :)
 
Sv: Beach 2013 del VII

KL

Summering av mig: totalt 3 styrkepass, 1 crossfit-pass, 1 boxpass, 1 spinningpass. Utöver det ridning och daglig promenad med hunden. Dock ingen större ansträngning! :p

Så himla glad, sitter här, endorfin-hög efter ett härlig spinningpass som var otroligt kul! Åh. Är så nöjd över livet. Skulle kunna leva på denna känslan för evigt! Känner ni också så ibland? Hur sjukt underbart allt bara är ändå? Åh. Ska suga upp känslan och lägga det i en burk och ta fram vid behov!

Ser fram emot en ny vecka med nya utmaningar! Förlåt för flummigt inlägg, men är så himla glad bara. :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Så känner jag efter att ha simmat ett pass.
Hela kroppen är helt gosig och man känner sig som om man svävar någonstans ovanför regnbågen :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Så känner jag med!! Då är det inte bara mig det är fel på! ;) Sitter liksom och fån-ler för mig själv. Haha, men tillåter mig till det. Det är ändå så många tillfällen man känner sig seg och halvt bitter. Så det är bara att tacka och ta emot! Livet rockar! :banana:
 
Sv: Beach 2013 del VII

Knapp

Summering av veckan:
3 styrkepass
3 fyllor
2 dagar sängliggandes

Åh valborgsvecka :p

Gillar inte att jag inte sprungit något... Men är nöjd över att ha fått in styrkepassen. Skärpt till mig lite med maten iaf, börja känna mig lite pluffsig (kan ha med alkoholen att göra också iof). Gått upp ett kg och det är lugnt, men fler känns inte så nödvändigt ;)

Kommande vecka blir det de vanliga styrkepassen, 2-3 stycken. Spinning imorgon, och måste verkligen lägga in några löppass också!! Ska ju springa vårruset jag å! :o
 
Sv: Beach 2013 del VII

*knapp*
Summerar veckan:

2 CrossFit pass
2 Gym pass
2 löppass

Nu ska jag försöka sova och gymmet direkt efter jobbet imorgon. Har bunkrat upp med kvarg nu på kvällen så det räcker hela veckan lång.
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det bästa med just honom är att han håller till på ett ordentligt gym och att han faktiskt är intresserad av hur det går för sina patienter. Man får alltså inte bara en lista på övningar och sen hörs man inte mer, utan det är återbesök, finjustering av träningsschemat för att det ska passa perfekt.
Mina knän körde han laser på under en period för att förbättra resultaten ytterligare.

Måste få tummen ur och ringa och boka ny tid hos honom själv också :D
 
Sv: Beach 2013 del VII

Det där med att jag inte hade någon träningsvärk tar jag tillbaka förresten.

Efter ett ridpass där jag la upp stigbyglarna och kämpade mig halvt blå för att få hästen böjd på volten, utan att flyta iväg åt nåt håll och dessutom hålla ryggen uppe (ja... hon kräver mycket ben för att inte gå som en kråka :angel: ), och SEN fatta galopp och hålla den, fortfarande böjd efter voltspåret och med bibehållen ryggverkan... Ja då kan man lugnt säga att jag kände av mina benmuskler sen. Det var som om någon tryckte på en knapp ungefär samtidigt som jag satt av, plötsligt kändes träningsvärken på framsida lår.
Men inte så farligt som det brukar ändå, jag tar mig ju runt utan att se stel ut (än så länge).
 
Sv: Beach 2013 del VII

Kl

Efter en god grillning idag kände jag att jag borde röra lite på mig iaf:p så jag gick sammanlagt ca 8 km och sprang 2 km i mitten. Så totalt 10 km idag:)

När jag går så kliar mina byxor nåt extremt. De kliar inte när jag springer, bara när jag går? Why? Materialet i byxorna är polyester till stor del och en liten del spandex. Dessutom så har jag fått tillbaka blåsan på tån, AJ!:rage:

Hallåååå taskigt att gå om mig på endomondo :cautious: ;) Nej, på riktigt - bra jobbat!

Jag har haft (har fortfarande, men det uppkommer bara när det är varmt ute) samma problem med kliande ben på promenader, speciellt om jag blir svettig. Ingen aning om vad det beror på men det är sjukt jobbigt !
 
Sv: Beach 2013 del VII

Min vecka har kommit upp i 4 mil promenad. Blir nästan 6 km/dag i snitt, det är väl okej men jag behöver öka tempot på promenaderna så det ger mer träning. Ska bli av nästa vecka :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
96 97 98
Svar
1 942
· Visningar
62 623
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
12 13 14
Svar
275
· Visningar
10 757
Hemmet Jag är på väg att köpa hus,imorgon kommer mäklaren hit och värderar min lägenhet och på fredag ska jag på förhandsvisning av en liten...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
19 262
Senast: Amha
·
Övr. Hund Egentligen en fortsättning på min tråd om att campa med hundar men frågan är lite specifik och kanske är det fler som undrar. Jag...
Svar
3
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp